ZIS 110 B FAETON (paraadauto)
#1

Zis 110 B oli NSVL tehases ZIS(Zavod Imeni Stalina)  aastatel 1949-1958 toodetud parteiladvikule mõeldud paraadauto. Kokku toodeti 213 eksemplari, millest ca. 30-40 olid taksofaetonid ja ülejäänud paraadautod.
Zis 110 B faetonit toodeti kolmes põhimodifikatsioonis, peamine erinevus mudelite vahel seisnes katusepresendi iseärasustes ja allalastavate akende arvus. Autod värviti kas musta, sinakashalli, helesinist või beezi värvi. Taksofaetonitel oli ka musta-valge ruuduline riba külgedel ja esiaknal. Teine, lahtine Zis 110 versioon oli Zis 110 V kabriolett, mida toodeti ainult 4 eksemplari. Kabrioleti tunneb ära hüdraulliliste aknatõstukite, elektrilise katuse ning muude iseärasuste järgi.
Autol on palju erinevusi võrreldes sedaan Zis 110-ga. Suurim erinevus seisneb muidugi katusekonstruktsioonis ja selle osades(present, talastik ja kast). Faetonil on ka mehaanilised aknatõstukid, mitte hüdraulilised nagu sedaanil. Need mehhanismid on täiesti erinevad. Faeton kaalus nende mehhanismide ja katusekonstruktsioonide tõttu ka 75 kg rohkem kui sedaan. Erinevustest võib veel välja tuua kere lisatugevdused, mis paigaldati raami ja kere vahele.
 
Lisan ka tutvustava video, kus on näha lisaks sedaanversioonile ka faetoneid ja taksofaetoneid:
https://www.youtube.com/watch?v=WrtMfb-BBlk

     
Modifikatsioon 1. Puuduvad allalastavad külgaknad.

   
Modifikatsioon 2. Esimesed aknad on allalastavad. Selline auto on ka Riia automuuseumis.

   
Modifikatsioon 3. Kõik aknad allalastavad. Plaanin sellise auto ehitada.

   
Taksofaeton.

   
Zis 110 V Kabriolett
Vasta
#2

Tere õhtust kõigile!
Soovin Teile tutvustada ühte oma projekti, mis on praeguseks kestnud ligi 2 aastat, mille jooksul on palju tööd tehtud ning vaeva nähtud. Nagu postituse pealkirjas näha, kavatsen üles ehitada paraadauto Zis 110 B faetoni. Plaanin projekti taastada originaalile võimalikult lähedaseks, kasutades minimaalselt improvisatsiooni. Ütlen kohe ära, et sellest masinast tuleb nn ümberehitatud versioon, ehk sedaanist saab faeton. Täpselt samamoodi tehti ka tehases, kus toodeti sedaankeresid ning kui ülevaltpoolt tuli käsk, et sellest autost tuleb faeton, lõigati sellel katus maha. Eraldi faetonkerede tootmist ei eksisteerinud. Ka raamid on sedaanil ja faetonil identsed, kerekinnitused on needitud raami külge. Faetonil on aga lisaks neli tugevduskinnitust, mis on keevitatud raami külge.
Nüüd siis natuke ka kõnealusest masinast. Kolm aastat tagasi õnnestus soetada Zis 110 sedaan, mille endine elulugu on täiesti teadmata. Õnnestus teada saada ainult seda, et masin oli viimati kasutusel 80ndatel Poolas. Kes temaga sõitsid või kellele ta kuulus, teada saada ei õnnestunud. Auto seisukord ja komplektsus ei olnud just kiita. Küljekarbid olid ringi tehtud ja täiesti läbi ning autol oli all gaz 21 tagasild. Aga raam ja põrand olid väga hästi säilinud ning muud põhidetailid olid olemas. Auto jäi oma aega ootama.
Kust tekkis mõte teha faeton? Mõned aastad tagasi kohtusin ühe mehega, kelle autokogus oli originaalne Zis 110 B Faeton, mis mulle koheselt silma torkas ja meeldima hakkas. Temaga vesteldes läks jutt kohe konkreetse auto ning selle taastamise peale ning ühel hetkel pakkus ta mulle katusemehhanismi dublikaati. Seedisin veidi seda pakkumist ning kuna hind sobis, saime kokkuleppele. Kuid lisaks mehhanismile sain ma tema käest faetoni tehasejoonised, üle 2000 foto tema auto taastamisest ning veel hulganisti originaal ja järgi tehtud detaile. Sel hetkel oli siht silme eest – tuleb teha Faeton.
Minu projekt on pikalt olnud saladuskatte all, sellest teadsid paarkümmend inimest. Otsustasin aga nüüd projekti avalikustada, kuna värskelt on astutud viimane samm, kust pole enam tagasiteed. Nimelt sai lõpuks maha võetud katus ning nüüd algab kõige huvitavam osa. Loodan seda teekonda Teiega jagada.
Järgnevates postitustes katsun kajastada pea kahe aasta jooksul tehtud edasiminekuid kronoloogilises järjekorras, alustades ikka algusest ehk lammutamisest.
   
   
   
   
Vasta
#3

Kõik taastatavad projektid saavad alguse auto koost lahti võtmisest. Lisan mõned pildid kõnealuse sõiduki lammutamisest.

Salong:
   
   
   
   
   

Järgnevatel piltidel on näha salongipõrandat, mis oli väga hästi säilinud tänu sellele, et keegi oli kunagi põranda paksult katnud tõrva-pigi seguga, mis kaitses seda rooste eest.
   
   
   

Pagasiruum:
   

Tulemüür:
   
   

Raam ja veermik. Nagu juba mainitud sai, oli autole paigaldatud gaz 21 tagasild ja lisaks muid ebavajalikke agregaate. Kasutusse läksid vaid raami pildil olevad detailid. Kõik muu tuli mujalt muretseda.
   
   

Mootoriplokk ja kollektor:
   

Väntvõll ja plokikaas:
   

Kõik muud mootoriosad tuli mujalt muretseda.
Vasta
#4

Jüri, tunnen kaasa. Sinu ZIS ikka tunduvalt viletsemas seisus kui minu oma ja mul on ka kõik tähtajad ja eelarved lõhki. Talvel ei teinud midagi. Kohustusi ka liiga palju omale võetud.
Vasta
#5

(29-04-2024, 14:32 PM)Formika Kirjutas:  Jüri, tunnen kaasa. Sinu ZIS ikka tunduvalt viletsemas seisus kui minu oma ja mul on ka kõik tähtajad ja eelarved lõhki. Talvel ei teinud midagi. Kohustusi ka liiga palju omale võetud.
Tere Mati, minu auto keretööd võtsid tunduvalt rohkem aega kui sinu autol, kuid praeguseks on keretööd lõpusirgel ja katus on maha lõigatud. Praegu läheb juba 15. kuu selle autoga. Mul on hetkel ka 3 projekti käsil. 2 ZISi ja Gaz m1. Mul on samuti raske, aga peab siiski edasi minema.
Vasta
#6

Raami ja veermiku taastamine. Raam oli väga heas seisukorras. Kütusepaak, esisild ja vedrud olid pärit selle auto pealt. Tagasild ja muud detailid tuli muretseda mujalt. Lisan mõned pildid raami ja veermiku taastamisest.

   
   
   
   
   
   
   
   
   

Raam pärast liivapritsi:
   
   
   
   
   
   
   

Raam pärast värvimist. Kokkupanemine:
   
   

Esisild:
   
   

Pedaalid:
   
   
   

Tagasild ja kütusepaak:
   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne