"Nutumüür" vol3 ehk kas kellelgi on veel ka selline vidin ülearu?

Rooliotsi sai juba 30 aastat tagasi ümber tehtud(lääne  omi).Käiati valts lahti,keermega uus kaan peale ja määritavaks.
Vasta

(31-03-2024, 11:53 AM)muska71 Kirjutas:  Rooliotsi sai juba 30 aastat tagasi ümber tehtud(lääne  omi).Käiati valts lahti,keermega uus kaan peale ja määritavaks.
Saab, kõike saab teha aga kas on mõtet sellel keberniidil. Vaja oleks ju uut munakat, mille vars kõver. Selliste näitajatega rooliotsa, mis sobiks pole leidnud, peab hakkama kõiki ümber tegema, lihtsam oleks koos varrastega vahetada välja mõne auto pealt, ainult koonus peaks sobima.

Edit: koonuse tõusunurka ei oska mõõta, enamasti pole seda andmetes ka näidatud, mõnel olen näinud 1/10, rohkematel 1/8.
nt https://www.autovaruosadonline.ee/spares...16X2.0+LHT


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Alusta sellest, et kas masin osaleb tihedas liikluses või podistab ainult oma hoovis, mõni pilt ei teeks ka paha, saaks aimu kujust.
Internet annab päris kena valiku roolivarda otstest, M12 keermega on näiteks enamus katusega mopeedid, seal valik väike, järgmiseks võid vaadata prantsuse autosid, traktoritele on kõige peenema mõõduga M16x1,5. Seeon nüüd mõned minutid otsingut. 
Võiks alustada mõnest romulast, kus lastakse kola hulgas sobrada.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(31-03-2024, 15:42 PM)metsakohin Kirjutas:  Alusta sellest, et kas masin osaleb tihedas liikluses või podistab ainult oma hoovis, mõni pilt ei teeks ka paha, saaks aimu kujust.
Internet annab päris kena valiku roolivarda otstest, M12 keermega on näiteks enamus katusega mopeedid, seal valik väike, järgmiseks võid vaadata prantsuse autosid, traktoritele on kõige peenema mõõduga M16x1,5. Seeon nüüd mõned minutid otsingut. 
Võiks alustada mõnest romulast, kus lastakse kola hulgas sobrada.
Mutrikeere pole ju oluline, koonus ja vasakpoolne sisekeere peavad õiged olema nagu eelmisele pildile parandasin aga pole sellist leidnud. Kogu internet on muidugi veel läbi kammimata ...
Sellest 5 hj võimsama pilt aga välimus ja kirjeldus klapivad mu omaga http://ee.yantailansu.com/tractor/farm-t...actor.html
Vasta

Eks mutri keere sõltub ka natuke koonuse mõõtudest. Pilt kahjuks näitab ainult põkat, ei muhvigi rooliotsa kujust.
Kui logistad ainult oma õues, siis otsi koonusesse sobivad otsad, paralleelvarda lõikad/keevitada parajaks.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Taishani trakadest suurt miskit ei tea.
Aga töökaaslasel vana Feng Shou traka, aastast 90 algus. Otsis ka siduri juppe ja paari muud asja. Laiutati igal pool käsi.
Siis aga jõudis selle leheni: 
https://traktor60.hu/
Jupid tulevad ilusti kohale ja oma läheduse tõttu ei ole transport ka kirves.
Kas näiteks see Feng Shou rooli otsa komplekt ei sobi, mingid mõõdud on ka pildil.
https://traktor60.hu/chinese-tractor-par...g-shou-180
Või miskine Harbin traktori rooliotsad.
https://traktor60.hu/chinese-tractor-par...rbin-sj180
Seal hiina traktorid menüüst valides leiab ehk midagi veel.
https://traktor60.hu/chinese-tractor-parts
Kui sobivat ei leia või mõõdud täpsustamist vajavad, mõistlik e-kiri saata koos oma mõõtudega.
Vasta

(31-03-2024, 17:28 PM)metsakohin Kirjutas:  Eks mutri keere sõltub ka natuke koonuse mõõtudest. Pilt kahjuks näitab ainult põkat, ei muhvigi rooliotsa kujust.
Kui logistad ainult oma õues, siis otsi koonusesse sobivad otsad, paralleelvarda lõikad/keevitada parajaks.
Rooliotsa kuju on nagu eespool 282 postituses pildil, ainult mõõdud ei klapi, need joonistasin sinisega peale. Koonuse poolest leiaks aga siis on see rooliotsa toru väga peenike, kardan, et sellise uue varda, eriti selle juhtvarda, mis roolikarbi juurest silla juurde läheb, murrab trakal puruks kui juba munaka ja koonuse vahelt kõveraks väänas rooliga võimeldes.

12 koonuse puhul on paremal juhul sisekeere M14 (Nissan), M16x2 LHT ehk vasakpoolse sisekeermega on koonused 13 (Opel) või suuremad ... Aga mul sihuke väärakas mõõt. Kunagi aastaid tagasi kaklesin siduri survelaagriga, mis oli ka täiesti tundmatus mõõdus, sai ümber ehitatud saadavale mõõdule ja rohkem pole vaja olnud vahetada Toungue
Vasta

Mina võtaks mõne odavama määritava rooliotsa. Roolilati poolsesse otsa teeks hülsi et sobiks külge keerata ja käändmiku poolse koonusele puuriks augu parajaks. Kui ta seal koonuses ideaalselt kinni ei istu - pole hullu. Väike keevituse punkt või keermeliim hoiab kinni küll.
Pole ju suured kiirused ega avalikud teed kus selle aparaadiga kulged.

Aga tegelikult ärge nii tehke kuna seadus ei luba ja kui teete siis ärge öelge, et tõnn soovitas.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(31-03-2024, 17:56 PM)meli666 Kirjutas:  ...
Siis aga jõudis selle leheni: 
https://traktor60.hu/
...
Kui sobivat ei leia või mõõdud täpsustamist vajavad, mõistlik e-kiri saata koos oma mõõtudega.
Aitäh, huvitav leht. Kahjuks midagi sobivat ei ole, vaatasin sarnast traktorit ag kõik jupid on teistsugused juba palja silmaga kaedes.
Palun lastel ingliskeelse kirja valmis treida aga usku ei ole, seda trakat nad ei müü. Kõige lollim, et ka Alist ei leia sellele 2007. a. riistale midagi ...
Vasta

(31-03-2024, 22:00 PM)tõnn Kirjutas:  Mina võtaks mõne odavama määritava rooliotsa. Roolilati poolsesse otsa teeks hülsi et sobiks külge keerata ja käändmiku poolse koonusele puuriks augu parajaks. Kui ta seal koonuses ideaalselt kinni ei istu - pole hullu. Väike keevituse punkt või keermeliim hoiab kinni küll.
Pole ju suured kiirused ega avalikud teed kus selle aparaadiga kulged.

Aga tegelikult ärge nii tehke kuna seadus ei luba ja kui teete siis ärge öelge, et tõnn soovitas.
ma tegelikult olengi sarnast teed minemas - plaan järgmine: õige koonusega rooliotsad (ei maksa tegelikult midagi, 5-15€ tk, nt Japko 111162R) ja varda ja rooliotsa vahele üleminek, vardad sellevõrra lühemaks. Ehk treialile tuleb kordades rohkem plekkida.
Odavam tuleks jätta vardad samaks, võtta M16 sisekeermega rooliotsad 13 mm koonusega (nt febi-bilstein-05200) ja leida koonushõõrits, et käsikiimlusega 1mm võrra suuremaks koonusavad saada.
Eesmärk, et järgmine kord oleks vahetamine ilma probleemideta.
Aga krt küll, miks ei võiks olla õigetes mõõtudes otsa saadaval?!
Vasta

(23-03-2024, 17:44 PM)isandpauk Kirjutas:  Kunagi üks Ukraina keevitaja unustas mu keldrisse ühe ütlemata hea mati, mille abil saab põrandal roomata ilma erinevaid kehaosi lõhkumata. U. 3,5 cm paks aga paindub hästi tänu spetsiifilisele profiilile.
Mitu aastat on selle peal Ukraina maastureid parandatud ja asi kipub väsima. Oskab keegi öelda, kus kohast saaks seda materjali paar tükki?
kogemata jäi silma selline edev auto all roomamise matt https://www.stokker.ee/alusmatt-1150x550...0.8045-kst
Vasta

(31-03-2024, 22:29 PM)honkomees Kirjutas:  
(31-03-2024, 22:00 PM)tõnn Kirjutas:  Mina võtaks mõne odavama määritava rooliotsa. Roolilati poolsesse otsa teeks hülsi et sobiks külge keerata ja käändmiku poolse koonusele puuriks augu parajaks. Kui ta seal koonuses ideaalselt kinni ei istu - pole hullu. Väike keevituse punkt või keermeliim hoiab kinni küll.
Pole ju suured kiirused ega avalikud teed kus selle aparaadiga kulged.

Aga tegelikult ärge nii tehke kuna seadus ei luba ja kui teete siis ärge öelge, et tõnn soovitas.
ma tegelikult olengi sarnast teed minemas - plaan järgmine: õige koonusega rooliotsad (ei maksa tegelikult midagi, 5-15€ tk, nt Japko 111162R) ja varda ja rooliotsa vahele üleminek, vardad sellevõrra lühemaks. Ehk treialile tuleb kordades rohkem plekkida.
Odavam tuleks jätta vardad samaks, võtta M16 sisekeermega rooliotsad 13 mm koonusega (nt febi-bilstein-05200) ja leida koonushõõrits, et käsikiimlusega 1mm võrra suuremaks koonusavad saada.
Eesmärk, et järgmine kord oleks vahetamine ilma probleemideta.
Aga krt küll, miks ei võiks olla õigetes mõõtudes otsa saadaval?!
Sellist koonushõõritsat ei ole olemas,kui just teha ei lase.Samas olen treinud koonusava rooliotsa järgi.
Vasta

Koonusava on treitav jah.treisin ja freesisin pumbale pimenuudi ja koonus sai väga täpne ja võllile nuut mutriga pingule sai isegi võllil kiiluta olevat nuuti treida ja ei käinud võllil ringi.
Vasta

Need kaks koonust teeb (aiatraktorile) ka trelli otsas oleva naela ümber keeratud liivapaberiga valmis. Sinet on vaja, et viimistlemiseks ebatäpsused üles leida. Mehed mis jamate? Juba hakatakse hõõritsat tegema  Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(06-04-2024, 13:00 PM)Marko Kirjutas:  Need kaks koonust teeb (aiatraktorile) ka trelli otsas oleva naela ümber keeratud liivapaberiga valmis. Sinet on vaja, et viimistlemiseks ebatäpsused üles leida. Mehed mis jamate? Juba hakatakse hõõritsat tegema  Smile
Kulla Marko, 
1. neid koonuseid ja rooliotsi on sel trakal tk 4, st paralleelvarda otstes ja samad ka selle nn juhtvarda (roolikarbi juurest silla juurde) otstes. 
2. Mina küll ei julge hakata koonuseid umbes lihvima

Olen nüüd paar nädalat lammutanud ja mõõtnud ja putitanud. Korra on neid otsi juba remonditud, kausid vahetatud, ajutise lahendusena sai nüüd vanad rooliotsad remonditud vanade munakate, uute mosse kausside ja kausside ümber paigutatud 1 mm plekist hülsiga.  Nüüd selgus, mida enam ei mäletanud muidugi, et vardad on ühes otsas parem ja teises vasakkeermega ja otsad samamoodi, parem ja vasak sisekeermega M16x2.

praegu töös 3 varianti
 
1. tellitud on 12 koonusega 1/10 tõusuga rooliotsad, millel M14 sisekeere - plaan üle puurida ja M16 keermed sisse lõigata. Probleemiks M16x2 LHT vindipulkade soetamine, ei tea kedagi, kel on laenata ja Eesti poodidest vaid MKT näitab ca 60€ hinnaga. Teiseks ei tea, kas sel otsal on piisavalt materjali paksust, et jääb ka pidama. Saab näha kui otsad on füüsiliselt katsuda-mõõta.
2. samadele otstele teha uued M14x1,5 vardad kui rooliotstele M16 ei kannata sisse lõigata. Aga varras peaks olema toekas, mis kannataks väänamist, st jämedust peaks olema ca 20 mm nagu praegustel ning järelikult eeldb pingis keermeosa peenemaks treimist. Otsida materjali ja treialit ...
3.  Kui eelmistest ideedest midagi asjalikku välja ei tule siis lasta treialil mosse munakate koonusosa treida õigesse mõõtu, need on jämedamad kui traka koonused. Ja siis vanad rooliotsad remontida vanade munakate, uute mosse kausside ja kausside ümber paigutatud 1 mm plekist hülssidega
Vasta

Ma olen näinud sügaval vene ajal kuidas mosse roolivardad said omale külge GAZ 24 rooliotsad , lihtsalt faasiti käia peal keevituskohad ja keevitati detailid kokku , ilmselt käiati siledaks ja värv peale et ülevaatusel väga silma ei torkaks .
Vasta

(06-04-2024, 15:19 PM)edvard Kirjutas:  Ma olen näinud sügaval vene ajal kuidas mosse roolivardad said omale külge GAZ 24 rooliotsad , lihtsalt faasiti käia peal keevituskohad ja keevitati detailid kokku , ilmselt käiati siledaks ja värv peale et ülevaatusel väga silma ei torkaks .
jep, see on ka variant elik otsida paras metallkaigas, millele M14x1,5 poldid otsa keevitada ja toimib nende tellitud rooliotstega. Ülevaatusega asja pole, peaasi on värgenduse tugevus, et ma oma mägedes kusagile orupõhja või lompi ei lendaks kui äraa murdub.
Vasta

(06-04-2024, 15:46 PM)honkomees Kirjutas:  
(06-04-2024, 15:19 PM)edvard Kirjutas:  Ma olen näinud sügaval vene ajal kuidas mosse roolivardad said omale külge GAZ 24 rooliotsad , lihtsalt faasiti käia peal keevituskohad ja keevitati detailid kokku , ilmselt käiati siledaks ja värv peale et ülevaatusel väga silma ei torkaks .
jep, see on ka variant elik otsida paras metallkaigas, millele M14x1,5 poldid otsa keevitada ja toimib nende tellitud rooliotstega. Ülevaatusega asja pole, peaasi on värgenduse tugevus, et ma oma mägedes kusagile orupõhja või lompi ei lendaks kui äraa murdub.


Ma olen ise teinud oma mosse  roolihoovastiku GAZ-24 otste peale. Seal pidi mosse rooliotsal silma läbi puurima 32 puuriga.  All oli aste mis ei lubanud kohe otsa sisse pressida.  Hiljem ajasid silma kuumaks lükkasid Volga komplekti sisse ja valmis. Seisis kinni kui tina. Ei mingit keevitust.  Ja isegi määrimisvõimalus säilis.
Ehk tasuks ka traktori remondil sellise lahenduse peale mõelda?

Aquila captas non muscas.
Vasta

Täiesti toimiv soovitus eelkirjutajalt. Palun veel täpsustust, kas silm aeti kuumaks ainult paigaldamise hõlbustamiseks ja jahtumisel garanteeritud pingu tekkimiseks? Või lasti punaseks ja venitati koonus täpsesse mõõtu mutrist tõmmates? Neil ei ole ju identne koonuse mõõt.

Küsin akf! Honkomehelt, kas tema vanema kastika roolitotsad on peenema koonusega, kui trakal? Kui jah, siis lihtne lahendus muidugi ei tööta, aga kui need peaks omavahel klappima, siis ma ostaks kaks sama auto varrast, lõikaks varda keskelt (või mõnest sobivamast kohast, kui konstruktsioon nii paremini mõõtu annab) pooleks, sobitaks pasliku paksema seinaga toru paaridiameetrise ülekattega peale ja praeks keevitusega kinni. Oma tarbeks saab nii piisavalt hea asja. Või vähemalt sõidab üks samal tehnoloogial tehtud pikivarda lõikamise ja kleepimise meetodil hüdrofitseeritud rooliga T-25 juba kümme aastat ringi ja ei näita äralagunemise märke.

See pisike traktorike ei liigu nii kiiresti, et kodukootud lahenduse järele andes järgneks katastroof.

Sedalaadi põõsahäkke ju siia oodataksegi, mitte ohutusvaruga inseneriteadust... Toungue
Vasta

(07-04-2024, 08:19 AM)v6sa Kirjutas:   Palun veel täpsustust, kas silm aeti kuumaks ainult paigaldamise hõlbustamiseks ja jahtumisel garanteeritud pingu tekkimiseks? Või lasti punaseks ja venitati koonus täpsesse mõõtu mutrist tõmmates? Neil ei ole ju identne koonuse mõõt.


Me mõtleme siin ilmselt eri sõlmesid. Koonust ma ei puutunud. Sõrme tõmbas mutriga koonusesse kinni jõuga ja kõik. Pikkus oli sama aga vot pärast lahti saada oli tegu. Ilmselt koonus kuidagi teise mõõduga. Aga püsis kinni ja ei loksunud.

Läbi puuriti roolivarraste otsas olev silm  (kokku 6tk) kust enne demonteeriti sõrm ja kausid. Volgal oli pressitav rooliots metalltoosis mida sai alt reguleerida ja määrida. Silm aeti selleks kuumaks, et see metalltoos hõlpsamini sisse läheks. Peale puurimist jäi roolivarda otsale seinapaksust küllaltki vähe järele ja külmalt sisse lüües õnnestus üks silm lõhki lüüa. Kuumalt läks paika suht muretult ja jahtudes tõmbas mõnusalt kinni. Polnud juhust, et loksuma hakkas.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne