#41

Martti Kirjutas:Minu Volgasse ei tule mite samet vaid plüüs, ja värviks tuleb siiski valge. Aga mis vahet on sametil ja plüüsil, plüüsi tean aga sametit pole näinud/katusunud.

Uue ja värskena on nad pealtnäha üsna ühte nägu ja tegu. Samet aga õrnavõitu, plüüs kestab tallumist ja nühkimist, samet läeb lörtsiSad seepärast mööbliriideks ja autosse ei kõlba. Samet ka vist tihedama \"karvastikuga\" ja näeb tibake \"peenem\" välja.

loll on loll olla.
Vasta
#42

Kuidas võtta küljest ära esimene ja tagumine klaas, ja kuidas need pärast tagasi panna? Siis tagumisel klaasil on iluliistud osaliselt peal, kas need tuleb sealt lihtsalt välja väänata/tõmmata, esimese klaasi ümbert käivad ära kruvidega.
Vasta
#43

Mix sul need tagatiivad nii imelikud on tavaliselt näevad need ju 21-l teisiti välja...

Zaz 965AE 1966.a.
Vasta
#44

Need pole päris tagatiivad vaid need on ise tehtud sinna et saaks suurema pagasniku. Õiged lähevad veel nende peale ja sinna vahele jääb väga vähe ruumi. Kogu pagasnik on seest ümber ehitatud. Äkki oskad rääkida kuidas klaase eest ära võtta ja tagasi panna.
Vasta
#45

Mul on kogemusi ainult mosse ja muhu klaaside eest võtmise ja tagasi panemisega.volga kohta ei oska midagi kosta kuid ega see eest võtmine ja tagasi panemine ikka väga raske ei saa olla...

Zaz 965AE 1966.a.
Vasta
#46

Ma usun jah et ei ole raske kui ainult keegi suudaks õpetada kuidas need kõige lihtsamalt ära tulevad. Muidu on nii et praegu on soojad ilmad ja mida soojem on tihend seda pehmem on ja seda paremini peaks ära tulema ja tagasi minema. Kas peaks hakkama kruvikeerajaga ühte äärt lihtsalt üles lükkama ja klaasi välja poole suruma. Rääkige enda kogemustest.
Vasta
#47

Tihenditega ole äärmiselt ettevaatlik, need iluliistu tihendid on lisavahega ja neid on raske=võimatu leida, endal on taga tavaline tihand, ja liistud riiulis ootavad. Esiakna tihendit panin kuivalt ette ja mitmest kohast sai ta viga. Mahavõtmist ma nii täpselt ei oskagi öelda, kas kruvikeerajaga ettevaatlikult ühest otasat hakkad tagasi andma, ei kurat ma ei tea seda täpselt. Tagasi pannes igatahes tee tihend korralikult määrdeainega kokku, siis on lihtsam panna ja tihendit ei riku ka. Kui tihend kokku määritud, siis venita klaasile, plekisoonde aja üks libeda kattega juhe, parajalt õhuke ja parajalt paks, mingi 2-3 mm umbes, siis klaas oma koha ette ja üks mees surub ühtlaselt klaasi avasse, teine tirib juhet soonest välja, nii, et tihend jookseb ääre taha....lupsti. Soovitan siiski kellegi, kes on teinud enne appi kutsuda, kasvõi raha eest, see tihen on nii hinnas. Üks mees toppis oma volgale lausa lada tihendi, mis oli ikka päris rõve, aga polnud muud lihtsalt. Pole mõtet ise leiutama hakata.
Vasta
#48

Täna kohtusin ühe isa vana tuttavaga ,kes Gaz 21& Jawa fänn, Vanu Volgasi on tal vist 5 ja 1-ega 1970 aasta omaga oli ta ka Rock Race-i Autolehe näitusel, see küll OT ,aga ei suuda mainimata jätta ,et tal on veel ka terve Jawade park, ei suutnud neid kokkulugedagi rääkimata poolikutést ja osadest. Ma lisan ka innustuseks hiljem ka pilte tema 70`aasta Volgast.

Marek, tänane sünnipäevaline.
Vasta
#49

Hetkel pole midagi edenud, kuid varsti hakkab, sest nüüd garaazil katus peal ja avad kiletatud. Endal on olemas uued esivedrud, nendel on ühes otsas neli sälku tehtud. Isa ütles et need tähendavad vedru jäikust, kuid ei teadnud kas need on siis kas pehmed või jäigad. Olekski vaja teada nende tähendust? Ja siis veel seda et olen mõelnud ja ei näe põhjust panna peale mitte Gaz24 vaid hoopis V8 5.0 või suurem, sest neil kütusekulu on sama. Ja palun mitte hakata rääkima et ARK ei lase sel juhtuda jne. praegu hetkel ei huvita üldse mida ARK arvab.
Vasta
#50

liiste ära kisu eraldi ära seest lükka kruvikaga serv lahti ja pressi samal ajal aita kruvika või veel parem sõrmedega tihendit järgi
Vasta
#51

Mure Gaz 22-ga, vahepeal sai garaazi sõidetud sellega aga edasine töö takistatud kuna tundub olevat möödapääsmatu viga. Seega raske viga mis võib mõjutada sõitmist. Nimelt on mootor liiga ees(5mm), st et mootori patjade ülemine osa on 5mm ette poole nihkunud ja seega pinges, kuidas mõjub mootori töötamine? (Sõitmine toimus lükates). Milles probleem? Äkki peaks otsima hoopis uue Gaz 22?
Vasta
#52

Oleks, et mootor on 5 meetrit eespool aga 5 millimeetrit pole nõukogude autotööstuse saavutuste juures kuigi pikk vahemaa. Ära seda kohta rohkem vaata, siis unustad varsti ära, et see üldse mingi probleem on.
Kui see probleem Sind ikka väga tõsiselt vaevab, siis viili mootori kinnituse poldi auk 5 mm ulatuses ovaalseks. Välismaa autodel ongi mitmete detailide poltidega kinnitamise augud ovaalsed, et ei peaks oma pead vaevama ja nurgatagustes kohtades kolm tundi näpuotstega seibe paika sudima. Volga puhul peetakse rasket tööd normaalseks, seepärast ongi Volgamehed kõvad mehed.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#53

Väga hea et sellise asjaga kohe tehases arvestatud, kuid see on üks pool probleemist, teine pool näeb kirjapildis välja selline: Kardaani paika saamine oli sammuti problemaatiline, selleks tuli auto taga osa inimesi täis ajada(5 mahtus). Seejärel sai kuidagi pingutades kardaani paika suruda ja poldid kinni keerata. Ja kui inimesed maha tulid siis järelikult läks kardaan pinge alla ja kas see võis ka mootorit ette poole suruda? Tagumised vedrupealehed on Uaz maasturi omad, et amorte paika saada tuli laduda peale 400kg telliseid( amordid Gaz 24). Mida arvate?
Vasta
#54

Ma pole küll volgaekspert, aga kardaan pinge all tundub küll paha, paha, paha. Tavaliselt saab kardaan ikka vabalt u. kümne sentimeetri ulatuses edasi-tagasi liikuda.
Vasta
#55

Martti Kirjutas:Kuidas võtta küljest ära esimene ja tagumine klaas, ja kuidas need pärast tagasi panna? Siis tagumisel klaasil on iluliistud osaliselt peal, kas need tuleb sealt lihtsalt välja väänata/tõmmata, esimese klaasi ümbert käivad ära kruvidega.
robi Kirjutas:Tihenditega ole äärmiselt ettevaatlik, need iluliistu tihendid on lisavahega ja neid on raske=võimatu leida, endal on taga tavaline tihand, ja liistud riiulis ootavad. Esiakna tihendit panin kuivalt ette ja mitmest kohast sai ta viga. Mahavõtmist ma nii täpselt ei oskagi öelda, kas kruvikeerajaga ettevaatlikult ühest otasat hakkad tagasi andma, ei kurat ma ei tea seda täpselt. Tagasi pannes igatahes tee tihend korralikult määrdeainega kokku, siis on lihtsam panna ja tihendit ei riku ka. Kui tihend kokku määritud, siis venita klaasile, plekisoonde aja üks libeda kattega juhe, parajalt õhuke ja parajalt paks, mingi 2-3 mm umbes, siis klaas oma koha ette ja üks mees surub ühtlaselt klaasi avasse, teine tirib juhet soonest välja, nii, et tihend jookseb ääre taha....lupsti. Soovitan siiski kellegi, kes on teinud enne appi kutsuda, kasvõi raha eest, see tihen on nii hinnas. Üks mees toppis oma volgale lausa lada tihendi, mis oli ikka päris rõve, aga polnud muud lihtsalt. Pole mõtet ise leiutama hakata.

Lugu järgmine: Robil õigus, et tihendid hinnas, kuna päike ja aeg muudavad tihendid hapraks ja pragulisteks. Ehisliistuga tihend ja tavaline liistuta variandi tihend omavahel vahetatavad ei ole: seetähendab tavalisele tihendile liiste paigaldada ei saa. Ka tihendati juba tehases tihendit ennast mastiksiga, ikka sellepärast, et vihmasaju korral ei tekkiks salongis siseujulat. Sestap soovitan järgmist aga julmavõitu meetodit tervelt tihendeid rikkumatta neid kätte saada. Järgnevat soovitas mulle kauaaegne Volgade taastaja.
Kõigepealt eemalda esiklaasi külgmised liistud ja/või tagaklaasilt alt usteni ulatuvad kaarjad liistud, need kinnituvad kruvidega. Et tihendeid säästa, purusta külma rahuga aknaklaasid, niikuinii on nad täkilised ja kriimulised, kuivalt hõõrunud kojameeste jälgedega. Klaasid leiad ikka uued! Nüüd saad tihendid kindlasti tervelt kätte, kuigi on ka nüüdki pusimist tihendi kuivanud mastiksi küljest lahtisaamisega. Ma ise läksin raskema vastupanu teed ja nokkisin tihendi lahti. Kõigepealt ümberringi seestpoolt ja siis väljapoolt, tihend sai ikka paari koha pealt viga. Tahtsin aga kangesti tervena säilitada klaase, kus peal kunagise klubi \"Autom\" sõidumeistri 1. järgu vesikad.
Hoiatan ka ebameeldivate \"üllatuste\" eest roostes aukliku aknaraami näol (Volgal ülemine katusepoolne serv), mis võib avaneda tihendi alt peale selle eemaldamist. Kerelt eemaldatud tihendil tulevad kõik sooned puhastada. Selleks eemalda kõigepealt liistud koos klambritega. Arvatavasti on osad klambrid läbi roostetanud ja vajavad liivapritsi, keevitust, värvimist, et neid taastada. Tihendil tuleb eemaldada vana mastiks nii klaasipoolsest soonest kui ka kerepoolsest soonest. Pese tihend ja selle sooned korralikult tolmust, roostejääkidest ja muust saastast puhtaks. Nüüd täida klaasipoolne soon värske mastiksiga. Mina kasutasin Dinitroli mastiksit, see on spetsiaalne tumepruun nätsutaoline ollus, mis ei tardu ja jääbki nätskeks. Müüakse teda samasugustes padrunites, nagu silikon. Aseta uus klaas tihendisse ja paigalda liistud. Järgnevalt mäkerda tihendi kerepoolse soone väljapoole jääva serva sisemine pool, õigemini sisemise poole põhja nurk. Otse põhjale lastud mastiks kanduks koos paigaldusnööriga välja. Mõni siinkohal mõtleb, et milleks mastiks,tihend peab isegi ju. Võin kinnitada, et ega ikka ei pea küll. Olen sõitnud masinas, mille esiklaas kruusateel sõites lausa võdises ja hüples tihendi sees ja koos tihendiga igal väikselgi konarusel, vihmapidamisest rääkimata. Edasi toimeta Robi soovituste kohaselt. Jääb üle vaid liigne, vahelt välja pressinud mastiks eemaldada.
Püsivust!
Vasta
#56

Martti Kirjutas:Kardaani paika saamine oli sammuti problemaatiline, selleks tuli auto taga osa inimesi täis ajada(5 mahtus). Seejärel sai kuidagi pingutades kardaani paika suruda ja poldid kinni keerata. Ja kui inimesed maha tulid siis järelikult läks kardaan pinge alla ja kas see võis ka mootorit ette poole suruda? Tagumised vedrupealehed on Uaz maasturi omad, et amorte paika saada tuli laduda peale 400kg telliseid( amordid Gaz 24). Mida arvate?

GAZ 22 vedrude paigaldamiseks või kummipukside vahetamiseks tulebki kive laduda, sest auto ise ei suuda oma raskusega universaali vedrusid kokku suruda. Samas ei peaks see kuidagi mõjutama kardaani pingeid. Kardaanil peaks oma nuutide vahel olema ligemale 10 cm vaba liikumise ruumi, raskuse vähendamine autos peaks tagasilla ja käigukasti vahelist pikkust hoopis suurendama.
Mootor kinnitub kahe padjaga ja käigukast ühega, 5 mm nihked tulenevad seega kolme padja omavahelistest asenditest. Kuna kardaan ühendub mootori ja tagasilla vahele ristidega, siis Volga kiiruste juures ei pea mootori asend kuigi täpne olema.

Soovitused: 1. Mõõda auto diagonaalid põhja all üle, peavad olema võrdsed.
2. Tagasilda saab liigutada vastavalt vajadusele, umbes 5 cm.
3. Ära topi sarnase kujuga RAFi kardaani esimest otsa jõuga 21 käigukasti otsa, ei pruugi minna. Tagumine kardaan on identne, kuigi välimus on erinev. Tagumise kardaani pikkus on reguleeritav ja määritav.
4. Võid panna ka KONI amordid aga lõpuni tõmmatud asendis amort ei tööta.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#57

Eks siis tuleb peale laduda pool tonni telliseid ja vedrud \"surema\" jätta. Hakkasin just Gaz 22 kokku panema ja juppe sobitama kui meenus see probleem, muidu oli plaani kevadel (võib olla aprillis) ära värvida ja suveks sõidukorda saada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne