Konela Mzma 408
#1

Kõik sai alguse, nagu alati minu puhul, igavusest. Polnud midagi teha ja sirvisin Soome oksjonilehel autosid. Kuni nägin seda- ilmselt võiks öelda et tegu armumisega esimesest silmapilgust. Seksikas siluett, 4 silma ja kuna pildid olid tehtud vihmas, siis nagu märja t-särgi võistluselt kogu see asi. Täpselt selline tunne, nagu ilus blondiin hammustaks alahuult ja vaatks kutsuva pilguga. Ainuke häda, et mingi pagana 3 päeva oksjoni lõpuni. No sellist sügelust pole varem olnud ja vahest käisin ka öösel ka vaatamas, et kas hind on tõusnud, kui und ei olnud. Saabus lõpp ja muidugi läks pakkumine lahti, ilmselt olin moraalselt rohkem valmistunud, kui muud huvilised ja eesmärgi nimel löönud ka hoiupõrsa puruks,seega võitsin asja. Soomes on antud lehel võimalik müüjal kas heaks kiita pakkumine, või tagasi lükata. Müügikohustust ei ole.  Järgmine hommik võttis müüja siiski pakkumise vastu ja kandsin oma vähesed veeringud üle. 
               
Kuulutuses auto kohta jutt, et olnud Konela esitlusauto salongis, müüdud 68a. Ca 9a olnud kasutusel, selle ajaga sõitnud alla 11000km ja  tulnud Konela salongi tagasi vahetusautona ja jäänud sinna aknale maskotiks. Mingi aja pärast viidud Konela omanike garaaži,  kus seisnud aastakümneid. Tagaiste veel originalses kiles. Sain kogu auto ajaloo ja seletuskirja ka enne mind olnud omanike kohta. Müüki tuli auto sellepärast, et üks vendadest vajas raha, müüs auto aastate eest teisele ja nüüd oli garaaži ruumi vaja, mis iseenesest oli ilmselt tõsi, sest pidin vahetpidamatult oma ilast lõuga pühkima, kui mulle garaažis mõningaid eksemplaare näidati ja Mosse ei kuulunud tema jaoks just kullafondi. Üks kiire pilt enda jaoks huvitavamast autost.
   
Muidu Mosse pidi ideaalselt töötama. Selle ideaalselt kohta oli mul kerge eelaimdus, et ehk siiski kõik ei ole nii ilus, kuid auto ju kuidagi vaja Oulust ära saada. Sõitmine ei olnud variant nii igaks juhuks,  treiler oleks maksnud eelarve kohta liiga ja kus häda kõige suurem, seal rong kõige lähem. Kes veel ei tea, siis Soomes öörongid põhja ja tagasi, kus autovagunid haagitakse reisijaterongi taha. Ostsin siis üksikpileti Oulu ja meile kahele tagasi. Mõningad ümberkorraldused ja olingi just alanud puhkuse esimesel päeval teel Oulu. Auto Oulu kesklinnas ja rongijaama mingi hädised 5km. Müüja lubas vastu tulla ja mind ilusti kohale tuua. 
Ega midagi, kõik ilus ja kena, saan auto kätte ja see "ideaalne" hüppab kui konn kohalt minnes. Sidurdamine suht sant, sõita saab, kuid kohalt minemine vaevaline. Sõidan siis müüja kannul rongijaama tagasi ja jään ootama, sest minu rong läheb alles kell 20: midagi ja kell polnud veel isegi 12 mitte. Jätan auto sinna ja vantsin mööda Oulut ringi. Vahepeal käin parkimiskella edasi nihutamas ja autot uudistamas. Vahest panen tööle ja käib nagu pudrupada. Arvasin, et miski küünal jeblab, kuid kodus vaatan. Kell saab 19 ja hakkab rongile laadimine peale.
       
 Kuidagi saan oma 3 silindriga rongile ja mootori soojenedes läheb nagu vähe paremaks. Auto jäi kallaku peale, suunaga üles. Mõtlesin küll, et kas täitsa külma mootoriga saan Pasilas kohalt minema, kuid kuna minu taga teisi autosid ka ja ilmselt sinna ei jäeta, siis ei viitsinud pead lollide mõtetega vaevata ja ronisin perroonile rongi ootama. Kuna autode laadimine oli huvitav tegevus,mida varem polnud näinud, siis vahtisin huviga, et kuidas autod peale laetakse ja vagunid manööverveduri järel teise jaamaotsa viiakse.  Rong tuli ette, ronisin peale ja vagunid haagiti külge ja sihtkoht Pasila raudteejaam Helsinkis. 

Hommikul loomulikult ei saanud kohalt minema. Alles kolmas üritus õnnestus ja sisuliselt täisgaasiga. Rahval lõbu palju, kui keset bensiinivingu Mosset piinan. Sõitsin siis jaama kõrvale autot soojendama, et sadamasse kuidagi saada. Sadamasse sain suht sündmustevaeselt ja ka koju, kui mitte arvestades seika, et kütus sai otsa. Näidik näitas 1/4 paaki ja Hendriksoni küürust alla veeredes jäi mootor ühel hetkel seisma. Õnneks auto kerge ja Olerexi mingi 100m, asi see siis käe kõrval lükata pole . Kui mootor soe, siis töötab suht ilusti, külmana vaevaliselt. Varasematele kogemustele tuginedes eeldasin, et äärmisel juhul vaja plokikaas maha võtta, kuid see ei suutnud siiski varjutada õnne autost üldiselt.


Jatkuu...
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 30-01-2023, 22:31 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: DevilDeVille - 30-01-2023, 23:06 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: olevtoom - 30-01-2023, 23:40 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 30-01-2023, 23:43 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 30-01-2023, 23:54 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 31-01-2023, 00:07 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 31-01-2023, 00:18 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 31-01-2023, 00:35 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mlsluik - 31-01-2023, 12:59 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: zazik - 31-01-2023, 14:05 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Urmash - 31-01-2023, 22:39 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 31-01-2023, 22:50 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Marko - 31-01-2023, 23:06 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 01-02-2023, 00:57 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Daff - 31-01-2023, 23:03 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 31-01-2023, 23:15 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Daff - 31-01-2023, 23:27 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Urmash - 31-01-2023, 23:19 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 31-01-2023, 23:52 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: TeeTL - 31-01-2023, 23:56 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 01-02-2023, 00:40 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: zazik - 01-02-2023, 00:49 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Mossemees - 01-02-2023, 05:48 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: TeeTL - 01-02-2023, 13:45 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Meelis2 - 02-02-2023, 14:17 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: taruvaras - 02-02-2023, 00:14 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: spitfire - 01-02-2023, 00:14 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: zazik - 01-02-2023, 00:42 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Urmash - 01-02-2023, 00:30 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 01-02-2023, 01:06 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 01-02-2023, 01:31 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 01-02-2023, 15:07 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 01-02-2023, 15:38 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Mossemees - 01-02-2023, 15:32 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 01-02-2023, 15:51 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: roosteuss - 02-02-2023, 11:23 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 20-03-2023, 23:06 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: mossepower - 20-03-2023, 23:45 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Aspelund - 21-03-2023, 14:00 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: taruvaras - 21-03-2023, 17:54 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 21-03-2023, 16:23 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 03-04-2023, 22:37 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Marko - 03-04-2023, 22:51 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: spitfire - 03-04-2023, 23:01 PM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: taruvaras - 04-04-2023, 02:42 AM
RE: Konela Mzma 408 - Autor: Külahull - 04-09-2023, 22:38 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne