Õhkpidurid haagise jaoks?
#1

Ei suutnud otsinguga leida sarnast arutelu.

Nimelt kliendil on üks VOlvo C306 ja soovib sinna taha panna üht Saksa kaheteljelist väikehaagist, millel õhuga pidurid. Ma tean ka seda, et näiteks Hollandis paigaldatakse autodele ja kaubikutele vastavaid komplekte, et saada haagisele õhuga pidurdamine.

Kas keegi on näinud kuskil müüa või vihjeid ise tegemiseks? Loogika ütleb, et on vaja miskit klappi mis ühedatakse auto olemasolevasse õlipiduri ahelasse ja õliga tekitab õhusüsteemile surve. Aga kust saada vöi teha?

Õhu teeb elektrikompressor ja muu osa pole keeruline.
Vasta
#2

Ma isiklikult seda vigurit ei kasutaks mitte õlisurve pealt vaid pedaali küljes ja sinna sobib juba tavaline pidurikraan.
ABS süsteemiga masinal tekiks sellest ka palju ettearvamatust kui see rakendub ja õlisurve kõigub suures vahemikus.
Vasta
#3

Sel vanal vollil ilmselt ABS pärast muret tundma ei pea. Õliga peaks olema täpsemini tüüritav.
Aga miks mitte midagi sarnast kasutada? Konkreetse külge saaks ka käsipiduri toimima panna.
Omaette küsimus on kas haage on ühe või kahe õhuliiniga? Komponentide valikul oluline nüanss...
Vasta
#4

Pedaali juurde lihtsalt ei mahu midagi topelt panna. Abs puudub.

Kas see pmkaubamaja jubin vastupidi pole, et õhuga muljub õli? Nagu Uralil näiteks originaalis.

Mismõttes haagis 1 või 2 liiniga? Sesmõttes kahega nagu ikka, et 1 voolik on toide ja teine pedaali alt.
Vasta
#5

(06-09-2023, 00:15 AM)marauder Kirjutas:  ...
Mismõttes haagis 1 või 2 liiniga? Sesmõttes kahega nagu ikka, et 1 voolik on toide ja teine pedaali alt.

Ühe liiniga haagisel on otsetoimega kambrid ja üks õhuliin, millesse pidurikraan annab õhku sedapalju, kui pedaali muljutakse. Sääraseid täna enam naljalt ei tehta, kuna suvalise jama peale pidureid ei ole. Kutsutakse ka otsetoimega piduriteks.

Kaheliinilistel on kaks õhuvoolikut: survetrass süsteemi täitmiseks ja juhtliin, millest pedaal laseb rõhku vajalikul määral maha ja haagisel olev kraan tegeleb vastavalt rõhulangusele pidurdamisega. Pidurid on vedrukambritega ja juhtliini lahtitulekul (või labaselt õhu otsasaamisel) tõmmatakse pidurid peale. Kutsutakse ka pöördtoimega või automaatrakenduvaks pidurisüsteemiks.

Kas see rakendus peab olema ka teekõlbulik?
Vasta
#6

Teistele kah tuleviku tarbeks: https://www.agroproff.ee/retrofit-ohkpid...aagistele/
Vasta
#7

(06-09-2023, 09:06 AM)deus Kirjutas:  Teistele kah tuleviku tarbeks: https://www.agroproff.ee/retrofit-ohkpid...aagistele/
See ikka hüdrauliliste pidrunite asendamine, mitte vedava asja hüdraulikalt veetava õhule impulsi võtmine momeelest.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#8

(06-09-2023, 00:15 AM)marauder Kirjutas:  Kas see pmkaubamaja jubin vastupidi pole, et õhuga muljub õli? Nagu Uralil näiteks originaalis.

Mismõttes haagis 1 või 2 

Ei ole seal midagi vastupidi.
Sarnase jubinaga toimib enamus tänapäevale lähemate traktorite jms haagiste õhkpidureid. Originaalis ühendatud kahe õlikontuuriga(vasak ja parem). Hooba liigutab käsipiduri mehhaanika.
Peaks liikuma ka lihtsamaid ühe õli kontuuriga.

Selles mõttes küsisin 1 või 2 liini, et meie maal see ühe liiniga veel suhteliselt levinud. Näiteks lisaks nõuka aegsetele asjadele olen näinud ka kaitseliidu tehnika küljes ühte liini.
Vasta
#9

(06-09-2023, 09:18 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(06-09-2023, 09:06 AM)deus Kirjutas:  Teistele kah tuleviku tarbeks: https://www.agroproff.ee/retrofit-ohkpid...aagistele/
See ikka hüdrauliliste pidrunite asendamine, mitte vedava asja hüdraulikalt veetava õhule impulsi võtmine momeelest.

Jutt ikka originaal piduritele lisaks haagise õhkpidurite võimekuse loomisest.

Jutt ilus, uurida ilmselt tasub. Omaette küsimus kas nad viitsivad tegeleda ebastandartse lahendusega.
Vasta
#10

Kui selline toode isegi olemas on siis peab ta päris kallis asi olema või margipõhine.
Rõhk pidurisüsteemis on väga laias vahemikus olenedes silindrite läbimõõdust ja võimendi olemasolust/puudumisest.
Kui Gaz tüüpi autol on peasilinder 32mm ja Iveco bussil 23mm siis see vahe nõuaks päris erinevat vedru ja membraani läbimõõtu ning kõik see teeks jalgpiduri käigu pikemaks pidurikraani kolvi liikumise tõttu.

Küsisin kas selline asi on olemas ja Ford F350 pidi olema võimalik lisana paigaldada aga seal on kraan piduripedaaliga paaritatud et kaheõlgne hoob ja keskelt lükkab pedaal ning ühes otsas piduri peasilinder ja teises kraan.
Reguleerimiseks saab õla pikkust muuta ja see oli olnud fikseeritud spetsvõtmega poldiga et igaüks ei näpiks.
Kapoti all oli ka eraldi kompressor mis paaritatud roolivõimendi pumbaga ja peal tühijooksuautomaatika.
Kõik see pull visati muidugi maha sest meie vabariigis oli siis poolhaage kandejõuga 8 tonni autoregistrile ulme ja sadula asemele läks kast.
Säilinud ei ole aga tootja oli Pendix.
Usas muide olla autode juhtimisõigus paljudes kohtades jagatud õhkpidurite põhjal olenemata massist ja igaüks seda tarbida vist ei tohtinud seal.
Vasta
#11

USAs on pigem elektripidurid populaarsed, meil jälle keelatud.

Selle aasta maamessil oli tutikas Dodge RAM 3500(2500?) millel sadul oli kastis, läksin kohe uurima, et misjaoks see, et kas hakatakse kuidagi haagiste massi suurendama? Vastati, et töö käib selle nimel.
Samuti Hollandis nähtud Ivecoid, Sprintereid ja isegi Toyota Land Cruiser 100 õhkpiduritega aga pole kunagi taiband uurida, kuidas seal lahendatud on. EI tahaks uskuda, et pedaali alla veel midagi suurt pandud on.


Kogu see asi maanteekölblik ma ei tea kas tohib? Haagis ja auto igaljuhul mölemad maantekölblikud teoorias, aga haagisele ülevaatuse saamine natuke raskendatud momendil kuna pole millegiga ülevaatusele seda tömmata ja pidureid testida. Tavalise nulligatiisel siis.
Peremees soovid eelköige oma maadel liigelda sellega.
Vasta
#12

Teadmata mis piduritega need on olnud aga liigub ka meil siin ringi Iveo ja Sprinter tüüpi nn. Kaubikuid sadulaga. 
Ja olen näinud ka mingi USA kastika taga täishaagist. Muidugi seal võib olla ka inertspidur küljes.
Vasta
#13

Normaalne värk, ma kirjutasin siia teemasse mõni tund tagasi, kuigi paistab, et ma ei tohiks ühe meelest vist isegi õhkpiduritest õhkpidurite teemasse kirjutada.
Sama teksti ei hakkama kirjutama, aga ma natuke uurisin ja needsamad Ivecod ja Sprinterid (ka üks Rootsi kahe haakega Iveco, mida olen näinud) on ikkagi õhkpiduritega, seega siinse teemapüstitusega need ikkagi kokku ei lähe. Ma ei ole küll kindel, kas neil see siiski tehaselahendus on, aga siiski õhu pealt on neil nii vedrustus kui ka pidurid.

Kusjuures Rootsis olen näinud korduvalt samuti erinevaid USA kastikaid, millel (3-teljeline) täispära järgi on, aga ma ei tahaks seda inertspiduri asja väga uskuda, arvestades pööravat eelikut, just tagumiste sildade osas.
Vasta
#14

(06-09-2023, 15:24 PM)marauder Kirjutas:  ülevaatuse saamine natuke raskendatud momendil kuna pole millegiga ülevaatusele seda tömmata ja pidureid testida. Tavalise nulligatiisel siis.
Peremees soovid eelköige oma maadel liigelda sellega.

Kui läheb ehitamiseks, siis RAF bussikesel on kahe väljundiga piduriajam. Ilmselt saaks teise pumba asendada õhuventiiliga ja tasakaalustamiseks kasutada mõnda tugevamat sorti vedru, sellist paarisajakilose survejõuga umbes.
Legaalsus on muidugi väga kahtlane, aga see oleks bolt-on lahendus, millele nii viltu ei vaadata kui nullist tehtud piduritele.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

Lõpuks suure otsimisega leidsin sellise toote mis peaks tegema õlirõhust õhuga pidurdamise.
https://5thwheelers.com.au/product/twin-...brake-kit/
Kas see seda hinda väärt on ei ole väga veendunud...
Vasta
#16

Kaevame nüüd edasi:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Air+brake+kit+to+hydraulic+braked+vehicles#ip=1

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#17

Kogu selle projekti arutelu alustuseks oleks vaja saada selgus kas seda asja hakatakse kasutama väljaspool liiklust jms või peab olema tänavalegaalne . 
Ei oma mingit ettekujutust kuidas meie maanteeamet sellisele auto ümberehitusele reageerib. Tõenäoliselt on nende jaoks aktsepteeritav ainult margipõhine komplekt, aga mine sa tea... Samas ei ole ma üldse kindel et ülevaatuspunktis võib kohata tegelast kes selle auto originaalsusega kursis on... Põllumajandustehnikal ei huvita praegu eriti kedagi kas tükid sünnist saadik küljes või hiljem pandud. Tähtis et korrektselt tehtud ja töötab.

Kui lahendus tänavalegaalne/sertifitseeritud olema ei pea siis kaks kolmikut, üks kummasegi kontuuri, minu poolt eelpool pakutud klapp, õhupaak, rõhukell, torud-voolikud-liited ja kompressor+regulaator. Haagise peaks pidurdama saama ja pidurinarredest saaks eeldatavalt ka arvestatavalt peenhäälestust teha.

Kas kompressor elektrilt käitada või mootorilt käima õpetada on küsimus. Lisaküsimus palju sel kooslusel töötunde tulema hakkab. Et kas elektri pealt toimiv toime tuleb ja kestab.
Vasta
#18

(06-09-2023, 15:24 PM)marauder Kirjutas:  USAs on pigem elektripidurid populaarsed, meil jälle keelatud.
Ei ole keelatud, vt https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/105...lisa_1.pdf , Kood 404. Elektripidurisüsteemiga O kategooria sõiduk.

Samuti ei välista miski O1 või O2 kategooria poolhaaget, kood 403 punktis 2 on isegi eraldi välja toodud, et poolhaakes O2 puhul on inertspidur keelatud. Sadul ei pea olema E-sertifitseeritud, seda nõutakse O3-O4 puhul. Ja sertifitseeritud veopea nõue kehtib ainult kesktelg- ja täishaagiste puhul.

Anna aga kuuma ja näita pärast pilti kah!

Probleem, "miks Euroopas ei tehta" on ikka pigem piiratud täismassis, ma nüüd selle sadula ja elektri osas ei oska peast tulistada, millal need konkreetselt meil lubati, aga aegade hämarusest peale on lubatud näiteks neli meetrit kõrge ja 12m pikk kerghaagis (või noh, umbes, pmst samad mõõdud mis raskeveokile), lihtsalt sellist asja pole praktiliselt mitte kellelgi vaja, selle pärast ei tehta. Isegi kolmepooletonnisega läheb asi üsna kiiresti mõttetuks, kui just ei kuluta kuuptaalreid ja ei tee kogu kupatust alumiiniumist jms kergetest materjalidest, sellist kaupa lihtsalt pole olemas, mida sinna panna, õhupalle on mõistlikum tühjana Ford Fiesta pagassis vedada ning kohapeal täita. Üle kolme ja poole tonni puhul pole jälle mõtet jalgratast leiutada, sest veoautosid ja nende haagiseid pakutakse igas suuruses ja maitsele.

USA-s on need kategooriad, massid ja nõuded kõik teistsugused ning seal osutuvadki mõistlikuks teistsugused asjad.
Vasta
#19

Läheb küll teemast välja natuke, aga lisaks ülal õigesti öeldule lõikab sama pikkusega sadulhaagis pöördel rohkem sisse (ja vajub taganurgaga vähem välja), kui tagasillast 1+ meetrit tagantpoolt kuulpeale haagitud kesktelikhaagis. Kes kitsastes oludes ukerdanud, see teabSmile USAs ruumi on ja pole (väga) oluline, aga eriti lõunapoolse Euroopa kitsad trotuaarid pikki ja pööretel lisaruumi vajava autorongiga lihtsalt ei löö leivale.

Aga tulles tagasi algse küsimuse juurde, kuidas saada "Rootsi sepikule" õhkpidurid, siis ega juba viidatud vedelik-õhk konverterist ei pääse. Kuidas praegusel autol pidurid võtavad - kas pesilindirist vajalikku täiendavat mahtu ikka võtta on? Konverteri kolb on sisuliselt täiendav töösilinder.

Seal pole vist isegi seda ruumi, et viia liigenditega õhkpidurite kraan kuhugi eemale, nagu buhankalistel on leiutatud... Siis saaks suvalist "traktorikraani" kasutada.

Veel üks võimalus oleks kasutada hinnalise ostukonverteri asemel kaasikulise pidurivõimendeid: neid tüüritakse vedelikuga ja kordistavad süsteemi töömahu. Tõsi, töökindlusega just ei hiilga, on kobakad (aga raami vahel peaks ju ruumi olema) ja tekitavad vajaduse ka vaakumiga mässata.

Teab keegi, millised on suure IFA ja Roburi pidurisüsteemid? Neile olid ju sarnased vankrid välja töötatud. Sealt ei leia vajalikke tükke?

EDIT: allolev väärt soovitus tasub kaalumist!
Vasta
#20

Kui ainult omal maal kasutamiseks, kas siis ehk ei piisaks lihtsalt eraldi kang juhi käsuulatusse panna? No et ongi juhi asi käru pidurit eraldi tõmmata. Jääks originaalsüsteem puutumata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne