Tartu ader
#1

Palun nõu nn Tartu adra hüdraulilise kivikaitse õlirõhu kohta.  Kivikaitsel on 2 manomeetrit - kui suurt survet nad peaksid näitama ja kuidas saada survet juurde? Kas manomeetrid on vahetatavad? Kuidas?
Tel. 5977604
Vasta
#2

Täpselt ei saa aru kus sul need manomeetrid asuvad. mõni pilt ei teeks paha, aga silindrite torustikus 50-60 atm võiks olla optimaalne, ise nii sättinud. Võib ka vähem algul ja siis lased juurde vastavalt pinnase kõvadusele. Hetkel kõva savimaad ilmselt kusagilt ei leia. Liiga palju ei ole hea, lõhub peitleid ja kisub rohkem kive välja.
Vasta
#3

Üks manomeeter peab näitama trassi hüdrovedeliku rõhku ja teine rõhuakus lämmastiku rõhku. Trassimanomeetrit tihti neil enam ei ole.

Olulise ütles eelkirjutaja ära, lisan vaid seda, et trassi õli surumise ots on kolmiku ja kraaniga kuskil trassis: süsteeme on ilmselt korduvalt ümber ehitatud. Üldine reegel on see, et rõhku pannakse seni juurde, kuni kõik sahad hakkavad soovitud sügavusel maas püsima. Rohkem pole vaja. Rõhu lisamisel tuleb jälgida mõlemat manomeetrit: kui gaasimanomeetri näit enam ei tõuse, on kolb "põhjas" ja süsteem jäik - enam ei vedruta. Russiliste lekkiva hüdraulikaga seda muret ei olnud, aga tänapäeva traktori 210 bar võib sellise olukorra tekitada. Siis hakkab järgi andma raud.
Vasta
#4

(08-11-2023, 07:11 AM)v6sa Kirjutas:  Üks manomeeter peab näitama trassi hüdrovedeliku rõhku ja teine rõhuakus lämmastiku rõhku. Trassimanomeetrit tihti neil enam ei ole.

Olulise ütles eelkirjutaja ära, lisan vaid seda, et trassi õli surumise ots on kolmiku ja kraaniga kuskil trassis: süsteeme on ilmselt korduvalt ümber ehitatud. Üldine reegel on see, et rõhku pannakse seni juurde, kuni kõik sahad hakkavad soovitud sügavusel maas püsima. Rohkem pole vaja. Rõhu lisamisel tuleb jälgida mõlemat manomeetrit: kui gaasimanomeetri näit enam ei tõuse, on kolb "põhjas" ja süsteem jäik - enam ei vedruta. Russiliste lekkiva hüdraulikaga seda muret ei olnud, aga tänapäeva traktori 210 bar võib sellise olukorra tekitada. Siis hakkab järgi andma raud.
Selle hüdraulika manomeetri eluiga on üsna lühike kivisel maal sest hüdrolöögid lammutavad ta päris kiirelt ära.
Hiljuti müüdi Börsis remonditud-täidetud hüdroakut 200 euroga.
Ma ise sellega kündnud pole aga olen teinud vaheseibe et silindrid asendada S klassi Mersu esivedrudega.
Väidetavalt olla hea saanud ja ader jäi pea 100 kg kergemaks ning muutus lihtsamaks.
Ta on kasutada üsna tülikas sest hea peremees ei jäta teda silindrivarred väljas seisma vaid laseb hüdrokraani lahti ja sõidab sahad maas ettevaatlikult kuni silindrid sees on et varred ei roostetaks.
Muidu kui kõik sirge on ja kütusekulu ei ole oluline ta on odav ja kuluosad ei maksa midagi.
Kes tahab vaeva näha saab ilusti kündma ka aga see eeldab natuke nuputamist vahelehtedega.
Vasta
#5

Tartu adral oli mingi väärakas silindripaigutus,lisaks oli vaja jupp aega vannase liikumist enne kui hakkas peitlit kergitama.
See kvernelandi ader mille järgi üritati tartu atra maha kopida,sain sellele kunagi küüned taha.
Oli kasutamata kuuene BB
Sahad küljest ära virutatud,õnneks vannased,vedrud,paar eelsahka alles.
Tegin neljaseks,hiljem lisasin pakkeri(kuskil peaks olema paar pilti,tea kas leian)tõmbasin 82.1 ga
Kui esimese pööri ostsin siis naabrimees ostis omale,nüüd mingid aastad lõpetas põllunduse ja ader müügis.
Vasta
#6

(08-11-2023, 21:13 PM)mutikas Kirjutas:  Tartu adral oli mingi väärakas silindripaigutus,lisaks oli vaja jupp aega vannase liikumist enne kui hakkas peitlit kergitama.
See kvernelandi ader mille järgi üritati tartu atra maha kopida,sain sellele kunagi küüned taha.
Oli kasutamata kuuene BB
Sahad küljest ära virutatud,õnneks vannased,vedrud,paar eelsahka alles.
Tegin neljaseks,hiljem lisasin pakkeri(kuskil peaks olema paar pilti,tea kas leian)tõmbasin 82.1 ga
Kui esimese pööri ostsin siis naabrimees ostis omale,nüüd mingid aastad lõpetas põllunduse ja ader müügis.



Tere,

Suur tänu kõigile, kes selgitasid.

Olen potipõllumees ja on 2-hõlmailine Tartu ader. Probleem on selles, et adra esimene hõlm kipub savise maa korral liiga sageli tõusma. Tundub, et õlirõhk on ehk liialt madal. Ma ei oskagi öelda, kui suur rõhk on, sest manomeetri numbrid on kustunud (pilt2). Ader on olnud väljas ikkagi üle 40 aasta.
Kas seda õlirõhu manomeetrit saab vahetada?

Mõistan, et rõhku vaja tõsta. Iialgi pole teinud. Kas selle tarbeks  ongi üks kraan (1. ja 4. pilt)?
Kuidas pean toimima, et rõhku tõsta?

Tervitustega,
Kiviraidur
Vasta
#7

Ma kahjuks pilte ei näe, aga kui sa adra juures oled, siis survet tuleb tõsta silindrite liinis, ja selleks et seal surve pidama jääks, vooliku eemaldades, on seal kraan. Ehk siis täitmiseks ühenda traktoriga silindrite liini voolik ja ava kraan. Nüüd vaikselt survestad ja suled kraani, kui oled rahul.

Kui sul manomeeter on kulunud, siis tõsi lugeda on näitu võimatu, kuid sa võid ära märkida praeguse nõela asukoha markeriga näiteks, ning vähehaaval lisada. Kui otsustad uue manomeetri kasuks siis hydroscand või mõni muu hüdraulika kaupa müüv asutus võiks asenduse leida, kui praeguse ette näitad. Mõõtepiirkond võiks olla 0-200 bar piisav. Lämmastik ballooni mis on kivikaitse teine tähtis komponent, kodus täita ei saa, aga reeglina nendega ka midagi ei juhtu eriti. (40a atra väljas ja hooldamata hoidnud) ikka toimib. Täitmine on spetsialistil võimalik, aga ei kujuta ette, mis surved sinna käivad.

Adra esimene sahk kipub nalja tegema ka siis, kui talle on liialt suur tükk jäätud pureda, ehk siis vaata viilu laius üle. Viil mitte laiem kui on tagumine.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne