Postitused: 11
Teemad: 6
Liitus: Apr 2011
Maine:
1
Isa läks ootamatult manalateele ja mulle jäi päranduseks T16M, millega juba noore poisina ringi kärutasin. Tahan masinat elus hoida, aga pole täpset selgust, kuidas/mida/kui tihti hooldada. Mutrivõti püsib käes, keevitada oskan ka ning olen mitmeid mootorrattaid pulkadeks võtnud ja korda teinud.
Olen siin-seal foorumites otsinud ja lugenud ning vihjeid nagu justkui leiab, aga täit pilti ette ei saa. Vene keelt nii palju ei räägi, et venekeelsest raamatust tarkuse kätte saaksin.
Oskab keegi järje peale aidata?
Postitused: 2,507
Teemad: 113
Liitus: May 2004
Maine:
21
Sama olukord nagu minulgi, peale Äia lahkumist.
Omast kogemusest võin öelda, et kui töötab siis ära parem näpi.
Kui ei tööta, küsi foorumist.
Kuid selleks, et midagi saada, pead ka vastu andma.
Näiteks vea kirjeldus ja pildimaterjal on alati suureks abiks kuna kõige parema vastuse annab õigesti küsitud küsimus.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 11
Teemad: 6
Liitus: Apr 2011
Maine:
1
Otseselt midagi viga pole. Aga näiteks mootoriõli: koguse poolest on õli piisavalt, aga see on must nagu öö, ei tea, kas ja millal üldse vahetatud on. Et mootor kestaks (ja ka talvel paremini käima läheks), peaks ju kindla intervalli tagant õli vahetama?
Või kehtib siin päriselt ütles Vene tehnika kohta, et nagunii tilgub kuskilt õli läbi, vala lihtsalt peale kui vaja?
Postitused: 831
Teemad: 16
Liitus: Apr 2006
Maine:
16
Neid õli teemasid on siin must miljon, niikaua kui õli surve näidik tõuseb, pole hullu.
Võid õli vahetada, aga peale käivitust on samasugune nagunii. Kui puhtaks tahad saada peaks paar korda läbi pesema ja siis lääne õli sisse, kestvust see oluliselt ei mõjuta, sa ei tee ju meeletut tööd aastas. Küll aga käivitumine kergeneb, kui külmalt voolav vedelik sees. Samas t16 peaks dekompressiooniga käivituma suhteliselt lihtsalt. Ja päris pakasega ta nagunii sul käima minema ei hakka, kui sisselaskesse mingit eesoojendit ei ehita.
Postitused: 2,507
Teemad: 113
Liitus: May 2004
Maine:
21
Minu T16 on sisselaskes spiraal olemas.
Külmaga käivitamiseks on paigaldatud tänapäevane reduktoriga starter.
Ning abi on ka kui kõrval olevalt autolt krokodillidega voolu juurde võtan.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 3,284
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
63
Seda vana mootorit sa õlivahetustega puhtaks ei pese. Enne saab raha otsa. Ja kui päevase töötamise järel õli värvi ei muuda siis pole sellel õlil pesuomadusi. Kurejook mitte õli.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 2,507
Teemad: 113
Liitus: May 2004
Maine:
21
Selle raha eest tuleks muretseda karteri soojendus, elektri/gaasi/diisli või puukütte oma.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 1,246
Teemad: 22
Liitus: Jul 2009
Maine:
44
Eks nende vene traktorite üks hädadest ongi see "kuni töötab ei näpi" suhtumine. Tegelikult tahaks need masinad hooldust küll. Klapid reguleerida, sidurikäppade vahed õigeks, õlitasemed kontrollida, tavotniplitesse tavott panna, kulunud gene rihm vahetada enne, kui see ribadeks lendab, pritsehetk paika, pragunenud voolikud asendada jne. Probleem võib olla selles, et masin on nii kulunud, et reguleerimine enam lõtkude tõttu võimalik pole. Sel juhul tuleb kas leppida "emase" masinaga või siis remontida. Iseasi kust remontimiseks kvaliteetset varuosa saab.
Tööd on kõik vanades veneaegsetes raamatutes kirjeldatud, üsna vabalt saadaval nii eesti kui vene keeles.
Postitused: 1,198
Teemad: 66
Liitus: Jun 2004
Maine:
5
Mina panin tuimalt Mannoli 15W40 õli sisse. Ei pesnud ma midagi, mõtlesin, et kui see vene fekaal kokku jookseb, siis viin vanarauda. Ei juhtunud midagi, õlisurve parem ja käivituse vahe nagu öö ja päev.