Suzuki Jimny 2003, elektriline roolivõimendi
#1

Tere!


Masinaks Suzuki Jimny 2003, roolivõimendita versioon. Kui teema on vales kohas, siis tõstke ringi.
Kuna rooli ikka suht raske manööverdamisel, siis sai otsus tehtud paigaldada roolivõimendi.
Hüdraulilise roolivõimendi asemel sai otsustatud panna elektriline roolivõimendi. Kokkuvõttes "pudinaid" vähem, paigaldus pikas plaanis lihtsam, katkiminevaid asju vähem.
Ärme hetkel sinna süvene, kas seda võib nii teha või mitte, masin 99% metsa kasutuses.
Sai natuke asju uuritud, nö "lollikindel" variant on paigaldada 2009 edasi Toyota Corolla ja Prius roolisammas+kontrollblokk.
Sisuliselt vaja lisaks mehhaanika ümbertegemisele vedada kontrollblokki "+" ja "-" ning lisaks ühte pistikusse süüteluku alt "+", lisaks kaitsmed jne.

Sellist paigaldust erinevatele sõidukitele (ralli, drift, jne) on ka Eesti varem teadaolevalt tehtud. Toimib.

Kahjuks sai koju toodud hetkel üks põlvkond vanema Corolla (E120) roolisammas+kontrollblokk, kohe ei kontrollinud ka, et see on eelmainitutest erinev, just elektri osa.

Mehhaanika osa ümbertegemine läks suht valutult.

Aga see nii lihtsalt tööle ei hakka, hetkel üldse mitte. Õnneks on nende roolisammaste ja võimenditega see lugu, et mehhaaniliselt rool töötab samamoodi nagu enne.

Veetud sai "+" klemmile 1(A) läbi 50A kaitsme, "-" keresse klemmilt 2(A), süütelukult juhe läbi 10A kaitsme klemmile 5(B).
EMPS (electric motor power steering) mootor ja torque sensor on oma pistikutega, bolt-on.
Lisaks sai veetud auto VSS ( vehicle speed sensor - auto kiiruse andur) juurest juhe EMPS mooduli 4(B) klemmile.

Nii uuema kui vanema versiooni andmed käivad üle CAN-i, kui seda ei ole, siis vähemalt uuem versioon hakkab tööle nn. "limp mode-s", ca 40mph ehk vähendab võimendust ca 30%.

Netis on hea leht, kus on kirjeldatud Yaris-elt sellist paigaldust. Seal hakkas analoogne kombo tööle sõiduki liikumisel ehk signaali saamisel VSS-lt.
https://www.diyauto.com/manufacturers/to...ae95-4agze
Minu oma mitte.

EHK nüüd mõned küsimused:
1. Kas keegi on analoogse paigalduse-probleemidega kursis ja oskab juhendada-nõu anda? (kaudselt sai suheldud Toyota elektrikega, ei osatud aidata sellisel paigaldusel).
Kas on kuskil põhimõtteline viga, mõni juhe vedamata, vms.? Või ei saagi see üldse tööle hakata...
Osadel versioonidel tuleb peale roolisamba nö vahetust ka rool keskasendisse nö "reset-ida", kas ka sel, ei tea. Uuemal "Priuse" versioonil seda ei tehta.

Järgmine variant on see kõik maha kiskuda ja "õige" Priuse" versioon paigaldada.
https://www.youtube.com/watch?v=Pw_BsyVOtDI

Hetkel on juba asi põhimõtteline, kas saab ka selle kombo tööle või mitte. Masin ise hetkel Tln-s.

Mõned pildid paigaldusest, elektriskeemist, kontrollblokist (89650-02090):

   
   
   
   
   
   

.pdf Corolla E12 (kuni 2009) rooliv aju skeem.pdf Suurus: 33.37 KB  Tõmbamised: 36



Lugupidamisega, saarlane Janis.

www.enerhyd.ee = kõrgsurvehüdraulika
Vasta
#2

Fb-s keegi just hiljuti paigaldas t-25 mingi elektrilise võimu ja kui mälu ei peta oli ka mingi toikar ja tema sai vist ka tööle selle.
Vasta
#3

Juhendmaterjal rõhutab, et aju peab lihtsa ühenduse jaoks olema ABS-ta autolt. ABS-iga versioon tahab ka liikumiskiirust näha siini kaudu. Kuidas Sinu versioonil on?

Elektriliselt mootor ju töötab: voolu otse pealeandmisel üritab keerata?
Vasta
#4

Seal selgelt kirjas, et kui on ABS süsteemiga sõiduki pealt, siis tööle ei hakka. Tahab näha kiiruse signaale. Kas on mingeid andmeid mis masina pealt tuli?
Vasta
#5

Tere!


Tänan kõikide reageeringute eest.

Pean ka ära mainima, et ma pole ses elektrivärgis väga kodus ka. Samas trike elektri puhul sai Golf3 Suzuki Banditiga ära "paaritatud" ja töötab nagu peab.

Hetkel ei tea, kas doonormasinal oli ABS või mitte, seda saan uuel nädalal uurida. Loodetavasti on auto veel lammutuses alles ja see olemasolu ka tuvastatav. Lisaks on ju hetkel vaid usk, et see sellel masinal ka reaalselt töötas. Kontrollida seda ei saanud.
Seepärast ka kiiruse signaali vedasin, et äkki ikkagi on vaja.
Täpsustan muidugi nüüd seda, et Jimny on manuaalkastiga ja ABS-ita versioon. ABS-iga Jimnyl tuleb kiiruse signaal parema tagaratta ABS-i andurist. Ei tuvastanud skeemist, kuskohast tuleb ta ilma ABS-ita versioonil. Samas elektriskeem näitab kiiruseandurit, õiget värvi kollast juhet ajusse õigesse pistikusse minemas.
Äkki seal see "kala" ongi. Äkki polegi signaali, proovisin nii paigal seistes kui ka sõites, ca 40km/h ümber töökoja.
Ausalt õeldes jooksis mul mingi hetk juhe ka juba kokku, et mida ja kust veel kontrollida. Eks ma saan siit nüüd kõrvaltvaatajate mõtteid. Teinekord ei pea spets olemagi, et viga märgata...

EMP mootor ise töötab kui EMP mootori pistikusse otse vool anda, võtsin mootori roolisambast selle kontrolliks ka eraldi maha. 
Mõõtsin ära ka paigal seistes, süüde sees EMP mootori pistikusse minevad pinged (pistikud moodulisse ühendatud, nö sõiduvalmis asend), peaks olema ühele poole keerates alla 1V, teisele 11...14V, minul on mõlemale poole pöörates ca 9V mõlemal otsal. Torque sensori pistikust ei saanud hetkel mõõta, peab mingi peenema mõõteotsiku selle jaoks tekitama.

Lisan ka Jimny manuaali:
.pdf Repair manual.pdf Suurus: 7.69 MB  Tõmbamised: 18


Ja veel ühe hea lingi:
https://www.therangerstation.com/tech/to...onversion/


Lugupidamisega, Janis.

www.enerhyd.ee = kõrgsurvehüdraulika
Vasta
#6

Minu Jimny VSS andur peaks siis olema käigukasti küljes, signaal kollane juhe, auto "aju" pistik E17-11(A). 
Ilmselt tuleks nüüd reaalne signaal üle kontrollida. 
Samas spidomeeter töötab, kas ka nii saama, et spido töötab, a ajusse signaali ei tule ( sealt juurest võtsin EMPS moodulile kiiruse signaali)...


Lugupidamisega, Janis

www.enerhyd.ee = kõrgsurvehüdraulika
Vasta
#7

Hetkel küll kontrollida ei saa konkreetsete masinate signaale aga kiiruse signaalid ei ole universaalsed. Suzuki signaal ei pruugi teps mitte sobida Toyota juhtplokile. Lisakaks 9v ei pruugigi el mootorit ringi ajada. Kuskil korralik pingelang?
Vasta
#8

(22-03-2024, 23:49 PM)ivoalaska Kirjutas:  Hetkel küll kontrollida ei saa konkreetsete masinate signaale aga kiiruse signaalid ei ole universaalsed. 

Ja paraku ei olegi universaalsedSad

Kas auto spidomeeter töötab õigesti?

Kas Janisel on võimalus liikuval autol ossi või vähemalt osutimultimeetriga kiiruse signaali erineval kiirusel liikumise pealt vaadata RV pistikust? Peaks näha olema, millise intervalliga ja kui suures vahemikus pinge muutub. Odava digiriistaga seda ei näe. Kui just ei ole sagedusi alla hertsi või "suletud nurga mõõtmist". Aga ka siis ei näe mitte väärtust, vaid saab tuvastada pulsatsiooni olemasolu ja muutumise kiiruse muutudes. Nii välistaks lolli ja labase juhtme katkemise...
Vasta
#9

Ma olen ühele sõidukile paigaldanud Opel Corsa roolivõimendi. Selle jaoks oli internetist saada ca 25 euro eest mitmeid erinevaid plug-and-play kujul kontrollereid. Ise valisin sellise mis muudab roolivõimenduse tugevust automaatselt vastavalt juhi poolt rakendatavad jõu suurusele. Oli ka pöördnupuga käsitsi reguleeritav variant. Igatahes see pisike tikutopsi suurune jublakas hoolitseb selle eest et roolivõimendi kõik vajalikud signaalid kätte saaks. Ja ise midagi rohkem ei ole vaja leiutada. Kas antud Corolla võimenduse jaoks seda ei pakuta?
Vasta
#10

Tere!



Jimny spidomeeter näitab korrektselt, Saarest tulles sai teise auto ees ja taga kontrollitud mõned korrad.

"Ossi" mul endal kasutada pole, selle mõte käis endalgi peast läbi. Peab uurima. Juhtme katkestuse saan VSS-st niisama ka ära mõõta.

Olli vihje on hea, leidsin selle pudina üles netist, peab nüüd Corolla kohta sama otsima.


Lugupidamisega, Janis.

www.enerhyd.ee = kõrgsurvehüdraulika
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne