Motobuss Ford Transiti baasil
#1

Kuna foorumis on viimasel ajal tehnilise jutuga nagu on, siis võtsin nõuks veidike kirjutada enda kevadprojektist, mis siis, et vanatehnikaga sel raketil erilist pistmist pole.

Põhimõtteliselt eellugu on selline, et motovõistlustel käimiseks on vaja tsikkel kuidagi kohale transportida ja kuna käruga majandamine on paras tüütus, siis sai kuskil 2015.a. paiku uitmõtte ael igapäevakühvli sabale selline raam kokku keevitatud:

   

Mõni aasta hiljem kolis see raam järgmise Volvo peale:

   

Ega ausalt öeldes pole paha sõna öelda, on siiamaani kenasti tallel, kaugeim punkt kus sai käidud on Tšehhi ning eelmisel sügisel käisin veel Lõuna-Eestis ja mujal, aga pikemate reiside jaoks on see natuke ebamugav lahendus, seega tuli midagi paremat välja nuputada. Vaatasin igasugu kärusid, üks uhkem kui teine, aga kui Kreekas käimiseks ühe laenasin, siis ausalt öeldes tüütas see rongiga manööverdamine kahe nädala jooksul surmani ära - kui meil on need igasugu kitsad ja imeliku kujuga poeparklad ning bensujaamad veel suhteliselt eksklusiivselt Tallinna eripära, siis Lõuna-Euroopas on praktiliselt iga koht selline, kuhu käru ja auto parkimine meenutab ballistilise raketi parkimist.

   

Lihtsalt ilupilt, seal konkreetse tee ääres polnud kitsas Smile

Lõpuks jõudsin edasi-tagasi-üles-alla mõeldes ikka järeldusele, et kärul võiks ka mootor peal olla ning nii see pall veeremist alustas. Hakkasin otsima sobivat kaubikut, aga noh loomulikult suudab ekslev mõistus ka selle suhteliselt lihtsa probleemi väga keerukaks mõelda, seega sai jälle tükk aega plaane tehtud ja tühistatud, et kas valida midagi väiksemat, stiilis VW Transporter, millesse koos tsikliga magama väga ei mahu või siis teisest otsast Daily, millesse mahub kogu maakera ära, aga mis ise ei mahu kuhugi ära, ja siis kõik variandid vahepealt.

Magamine on oluline peamiselt kiire edasijõudmise huvides - kui võistlusele jõudmine tähendab stiilis 3 päeva kiirteel kuuma andmist, siis on selle protsessi käigus hotellide broneerimine ja neisse jõudmine meeletu ajaraisk - kord on teepeal liiklus aeglane ja siis jõuad liiga hilja, jätad rohkem varu, siis liiga vara, lisaks ei taha oma kallist varandust kunagi kuhugi käidavasse kohta tänavale jätta, seega peab hotellil olema parkla, sinna peab omakorda kogu kupatus sisse mahtuma (see jällegi ei ole lõuna pool üldse triviaalne probleem) ja nii edasi. Kui voodi kaasa sõidab, siis keerad õhtul esimesse parklasse ja moos, muuseas sama loogika kohaselt olen suht palju öid Volvo pagasiruumis maganud.

Noh, lõpuks tuli midagi ette võtta, viimaste kandidaatidena olid sõelal üks Sprinter Viljandis ja Transit Tartus, Mersu jõuti enne maha müüa kui toru haarasin, seega selline külmkapp mulle lõpuks majapidamisse sigines:
   

Vanade Transitite põhiprobleem on totaalne varustuseikaldus, õigemini see on selline mäng, et kui tahad mingit kindlat pikkust-kõrgust, püsikat, kliimat ja mootorit, siis saad valida neist 2 või väga heal juhul 3 omadust, kõike ei saa. Automaatkastist ma ei julenud ausalt öeldes isegi unistada selle põlvkonna puhul. Arusaamatu, miks inimesed end niipalju vihkavad, et tellida igapäevaseks töötegemiseks stiilis 55kW lühike kõrge manuaaliga kondita buss, anoh ei tea, ma ei saa paljudest maailma veidrustest aru.

Vaatasin küll ka uuemaid, mille varustuse osas on pilt veidi ilusam, aga hindadel on ka üks number rohkem, niiet kaotajaks jäi mootor - loodetavasti see 85kW agregaat mind päris poole tõusu peale sitsima ei jäta. Eks nüüd ole aega atra seada ka, vast ei ole chipijumalad ka seda mudelit kahe silma vahele jätnud ning olukorda saab natuke soodsamas suunas nügida.

Diisel on muidugi võhikule üsna harjumatu leiutis, päris mitu korda olin juba kojusõidul pabinas et soh, saigi siis kottis mootoriga isendi otsa komistatud, kuni vaikselt kohale hakkas jõudma, et kepsukolin ongi tegelt selle mootoritüübi omadus, mitte viga Smile Ja ma nüüd muidugi päris kindel pole, kas ma äkki ise seda välja ei mõtle, aga pärast Neste MY tankimist justkui rahunes maha, enamvähem inimliku tasemeni. Võimalik muidugi, et lihtsalt enda kõrv harjus ära Smile
Vasta
#2

Ega nendest vanema generatsiooni transititest palju loota ei saa, aga ega plussiks nad on vastupidavad jne.
Kas selle auto taga olevast krossika hoidjast kas diskopoisid pole nokkima hakkanud ja kuidas volvo taga vedrustus seda vastu võttis, sest ega krossikas pluss hoidiku raami raskus võib vist minna natuke raskeks.

vanust 14, aga jagan tehnikat küll !
Vasta
#3

Kui buss kodus, siis kõigepealt aevastasin rattakoobastes paar auku kinni (üldiselt on kere üllatavalt heas korras, paari augu plommimine on Fordi puhul nagu Teslal laadimine) ning edasi läks kohe kibedaks mõõtmiseks ja kalkuleerimiseks - kuigi mingi udune ettekujutus mul juba oli, kuidas seal kongis asju paigutada, siis reaalne mõõtmine annab teistsuguse tunde ja ausalt öeldes ega ma väga neid virtuaalseid õhulosse ehitada ei viitsinud ka.

   
   

Teisel pildil on siis ilmekalt kujutatud planeerimist CAD-i ehk cardboard aided design abil Smile

Suht kiiresti sai selgeks, et kuigi teoreetiliselt mahun ma koos võidusõidukiga üksteise kohale ära, siis eriti mugav kummaski ruumis toimetamine olema ei saa - endurokas näeb kaugelt vaadates pisike välja, aga kõrgust on sellel ikka oma poolteist meetrit, samas bussi sisekõrgus on 195cm ning 40cm pilus magamine ilmselt just liiga mugav olema ei saa, isegi kui ma suudaks välja mõelda mingi nipi, kuidas sinna lae alla end üldse paika vinnata. Käisin mõõdulindiga ringi, mõtlesin igasugu mõtteid, korraks käis kett maha, kuni saabus päästev idee - rihmadega kinni tõmmatult läheb tsikkel ju madalamaks, seega saaks voodile ruumi juurde, kui ainult kuidagi ta sinna paika saaks. Ja vastupidi, kui voodis kedagi ei ole, siis ei võta madrats ise üldsegi ruumi - voodi tuleb teha üles-alla liigutatavaks Smile

Pärast vaimuselguse saabumist läks kibekiireks juppide tellimiseks, voodiplatvormi XY-tasapinnal fikseerimiseks saabusid lineaarlaagrid (nende pikkus on varuga, sellest hiljem) ning kuna ennast tundes ei viitsi ma eal mingeid klapitavaid või muidu ümberkonfigureeritavaid lahendusi pidevalt käsitsi liigutada, siis ka lineaarmootorid selle üles-alla liigutamiseks. Mõlema tarnijaks Vevor, kui kellelgi peaks vaja minema.

   

Suure ähmiga unustasin mootoritest tookord üldse pilti teha, aga natuke allpool on neid näha.

Seejärel läks kibekiireks keevitamiseks, kõigepealt voodiraam ise:

   

Siis postid bussi nelja nurka ning raam laagritega kinni:

   

Lõpuks mootorid külge:

   
   
   

Sedasi piltidena kokku võttes tundub lihtsa asjana, aga tegelikult sai nalja muidugi palju, põhimõtteliselt läksid sinna 3 nädala vabad õhtud. Kõigepealt postide bussi sees paika loodimine, see kuut tundub silmale küll kandiline, aga reaalselt pole seal ühtegi täisnurka mitte kuskil, seega lõpuks tuli lihtsalt otsustada, mis on sirge ja mis ei ole ning kõik 4 nurka ühtemoodi teha. Siis laagrite postide külge paigaldus võttis aega, igasugu flantse ja kronsasid pidi tootma 8 ja 16 kaupa, voodiraam vajas veidi modifitseerimist ning lõpuks õnnestus esimese hooga mootorid ka valele poole posti panna, nii et nad poole tee peal küljeseina kinni jooksid. Kuskil poolepeal kaotasin ära ka topeltlaagripukid voodi jalgade küljes, ega neid tegelikult polnudki vaja, lihtsalt mõtlesin et kui nad seal juba on, siis proovin, äkki on hea. Aga ei olnud, minu oskustega ei saa seda kupatust nii täisnurkseks, et kuskilt pooma ei hakkaks, nelja laagripukiga jookseb vabalt.

Käigukatsetused möödusid igatahes edukalt, umbes minutiga suristab end ühest asendist teise. Algne plaan oli küll veidi kiiremad mootorid tellida, aga Hiina uusaasta või ma ei tea mille tõttu ei tahtnud keegi neid mulle välja saata, seega panin need, mida sain. Kuna laagrirööbaste pikkus on varuga, siis saab tulevikus kasutada ka pikema käiguga mootoreid (hetkel 500mm), et nendel reisidel, kus tsikkel koju jääb, veelgi mugavamalt voodisse pääseda, aga see detail on sügavalt homsevarnas ja ei tea, kas üldse kunagi teostub.

Igatahes käesolevaga on jutt jõudnud tänasesse päeva, järgmine alamprojekt saab ilmselt olema põranda ehitus. Plaane on palju, "exceli tabel" ajab üle ääre, aga neid on tegelikult üsna mõttetu kirja panna, sest senise tegevuse käigus omandatud kogemuse kohaselt jõuab iga plaan enne 7 korda muutuda, kui metall teisega kokku sulama hakkab. Aga üritaks teha võimalikult ilusa ja funktsionaalse asja olemasolevate oskuste (ja Aliexpressi kaubavaliku) piires, hoidudes igasugu keskmise "krossibussi" ja "vanlife" agrost, nagu mistraga kaetud seinad ning saunalaudadest laed jms. Ning teisest küljest raha kulutamisega mitte liiga jaburaks minna, hetkel panin paika, et modifitseerimise eelarve võiks olla umbes sama, mis bussi enda hind, näis.

Esimene võistlus on 26.04, niiet mingil kujul see buss sinna tol päeval välja sõidab, täpne komplektsus on veel lahtine Smile
Vasta
#4

(10-04-2024, 21:26 PM)maarius Kirjutas:  Kas selle auto taga olevast krossika hoidjast kas diskopoisid pole nokkima hakkanud ja kuidas volvo taga vedrustus seda vastu võttis, sest ega krossikas pluss hoidiku raami raskus võib vist minna natuke raskeks.
Austria omad nokkisid, selle pärast jõudsingi ainult Tšehhini Big Grin Algne plaan oli ikka Kreekasse sõita, mis teisel katsel käruga õnnestus, vt mu allkirja, seal on pikem jutt. Teistel on siiamaani ükskõik olnud. Vedrustuses pole midagi otseselt katki läinud, anoh jah, ütleme nii et kui see ideaalne lahendus oleks, siis poleks ma ju bussi ostnud. See on rohkem selline "sõit vajab sõitmist"-lahendus, üks variant on kodus hädaldada, kuidas teeks ja sõidaks ja nii edasi, aga pole seda-teist-kolmandat, teine variant on midagi valmis keevitada, seda vastavalt kogunevale kogemusele natuke modifitseerida ja sõita.
Vasta
#5

Ahjaa, ma küll pole veel jõudnud romulates jms tiiru teha, aga igaks juhuks mainin ära, et otsin ühekohalist kaasistuja istet - see kahekohaline on järjekordne mulle arusaamatu leiutis, ei ole seal mugav ühe- ega kahekesi ning lisaks ei saa juhikoha ja kuudi vahel normaalselt liikuda (loe: korra üritasin ja jäin sinna pilusse kinni nagu Karupoeg Puhh Jänese-onu urgu). Lisaks on puudu üks korralik turvavöö komplekt, juhi oma kohta on TÜV-is juba märge üleval, et narmendab, õnneks need on mõlemal pool ühesugused.
Vasta
#6

Sorry, et natuke ajan siin enda juttu, kuid Transit linkis teemaga. Samas ega sa ka päris "terve mõistusega" tegelane pole (Hellas Rally-maroko jne), siis kohati on hea heietada.

Me sarnase Transit bussiga 3x lõuna Euroopas käinud, kus 3 nõukogude vanakest (2xIZ jupiter 1x Jawa360 + reisinänn ~550-600kg) kuudis koos 3 sõitjaga. Eesmärk on olnud alati ühe jutiga Eestist 2000km sõita nii, et buss peatub ainult tankimisteks. Sõitjad vahetuvad, söögipoolisthangitakse ja muid ihuhädasid tehakse tankimiste ajal. Meil oli veel üks istmerida juhi taga, kus sai küllili visata ning uniakut teha.
Olime kaalunud ka eraldi lavatsit masinate kohale, kuid lihtsalt ei viitsinud seda teha: sõidame ju 1-2x aastas ja selle elame üle. Muide meil ongi see ühene kõrvalistuja iste ja kahese istme tõstsime teise ritta.

   

[Pilt: file.php?id=5495&mode=view]


Transit üldjuhul pidas hästi vastu oma tröpamiste ning vintsutamistele, mida ta eelneva kasutaja käes oli saanud. Läbisõit oli tal enne esimest reisi ~400 000 ja uhas peamiselt Eesti-Poola vahel kerget ja mahukat kaupa transportides. Seega tuhandeid km mööda poola kiirteid oli tema eelnev elu.
Isegi, kui lased transiti enne reisi korda teha, leiab ta ikka mingi kotermanni külge:
1. reisil tagasi tulles hakkas mootori tuluke põlema, kuid viga oli mingi filtri ummistumises - sõitis koju ja seal tegelesime edasi.
2. reisi alguses Leedu-Poola piiri lähedal reede õhtu ~17:00 paiku läks kondi/roolivõimu jne veoratta leevendi puruks - Leeduka varusosapood leidis selle õhtu jooksul kuskilt tarnijalaost, leppis kokku kohaliku töökojaga ning hommikul 09:00 oli buss sõiduvalmis - st transiti varuosi on Leedu-Poola aladel piisavalt

[Pilt: file.php?id=5496&mode=view]

3. reisi ajal nagu ikka tuli tummine polt rehvi seest välja - tagavara ratas õnneks korras ja tuli ka sealt persealt ilusti välja - originaal tungraud, mida polnud kunagi kasutatud läks pooleks.... 


Muid probleeme transitiga eriti pole olnud - kõrgenduse korral on sõidukiirusel ~120km/h kütuse kulu ka 12 sajale Wink püsikas ja kont on kriitilised asjad lõunasse sõitmisel.  Samas ei võtnud me ühtegi osa kaasa, juhtub mis juhtub.

Ahjaa Transitil on ju suhteliselt lühike teljevahe võrreldes pika VW crafteriga, ja kui raskus on peal (600+ kg), kipub Poola kiirteel nendes mõnusates lohkudes (keskpoola kiirteel on mõned kohad, kus tee on vajunud ning tekkinud lohud/muhud risti teega) hüplema ja satub resonantsi. Mägedes on Transit oma koormaga vapper.

Muide see kuut läheb ikka siga soojaks seal lõuna pool - kohe ebameeldivalt soojaks. Kui veel ratas/rattad seal, siis need mõnusad kütuseaurud ei tee kohe mitte pead värskemaks.

Nüüd suurem/pikem/kõrgem kaubik VW crafter ja seal on tagumine ruum seinaga eraldatud ning sõitjate ruumil on piisavalt mahtu ka korralikuks puhkamiseks. Manööverdamine on crafteriga tõesti palju rohkem väljakutsuvam ja seda just pöörderaadiuse pärast. Igasse urkasse ikka ei mahu ja ka kaubanduskeskuse parklas võtad rahulikult 2...4 kohta. Samas Poole kiirteel on crater mugavam - ei hüple nagu transit.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#7

See kuumus on jube jah, teil veel tumedat värvi ka - ei tea, palju valge värv aitab, aga eks natuke ikka. Spetsiaalselt veel vältisin akendega busse, et sealt päike sisse ja külmaga soe välja ei kiirgaks, tavaline vanlife standard on kõigepealt kalli raha eest need aknad paigaldada lasta ja siis veidi hiljem kalli raha eest tellida igasugu kardinaid ja katteid, mis akna läbipaistmatuks teeks Smile Niiet siinkohal olen juba lillegi liigutamata ringiga ees.

Mu plaan on Armaflexiga seinad üle käia, teoreetiliselt mingi 20-25mm kiht peaks juba suht kõva efekti andma, praktikas muidugi veel ei tea. Hetkel ei suuda otsustada, kas sinna alla natuke müramatti ka panna või "käib kah" ja pole tarvis. Tõenäoliselt käib kah, aga samas hiljem on raske parandada, kui ei käi...
Vasta
#8

(11-04-2024, 10:08 AM)Jesper Kirjutas:  See kuumus on jube jah, teil veel tumedat värvi ka - ei tea, palju valge värv aitab, aga eks natuke ikka. Mu plaan on Armaflexiga seinad üle käia, teoreetiliselt mingi 20-25mm kiht peaks juba suht kõva efekti andma, praktikas muidugi veel ei tea. Hetkel ei suuda otsustada, kas sinna alla natuke müramatti ka panna või "käib kah" ja pole tarvis Smile

Sõites pole väga hullu, seistes on jama, sest ega sellel kuumal õhul mis pleki ja soojsutuse vahel on, pole ju kuhugi minna. Seega ega see 25mm kiht sind eriti ei päästa, kui soovid tsiklite kohal pead värskemaks puhata. Samas kui sa selle otse plekile liimid, ehk isegi aitab natuke. 
Müramatt lisab kaalu ja korralikult - transiti müra vähendada, miks? Samas huvitav Wink ainukese loogilise põhjuse suudan endale kuvada vihma korral - vihma piiskade laskumne katusele on siis madalama heliga.

Pigem ehk mingi vagunelamu kontsüsteem lisaks hankida.

Kütuse aurud on teine teema. Õhuvahetus peab ikka kuudis olema.

Palju sa n.ö. motobussi teemal ekpertidega arutlenud oled?
Ma mõtlen nendega, kes on lasknud ehitada või omavad sarnaseid busse. Tean, et kohati on neil rahakott puuga seljas, kuid eks teatud lahendusi on tulnd ka neil eraldi käsitleda.
nt ratta kinnitamine - see esiratta fikseerimine + rihmad on küll odav, kuid nägin alles hiljuti n.ö. jala raudadest kinnituvat süsteemi, mis tundus stabiilsem ehk hoiab kogu ratast paigal ning pole vaja lisarihma tagumiku fikseerimiseks.
Muud tehnilised vidinad pussi...

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#9

Armaflex liimitakse otse plekile jah, üldiselt selle soojustuse osas võib end vigaseks mõelda, sest iga lahendus on 4D male saadavuse, hinna, enda ajakulu ja efektiivsuse mõõtmetes - mu esimene mõte oli lasta teenusena PUR vahuga kogu kuut seestpoolt üle, aga noh nagu ehituses kombeks, kuigi firmasid on jalaga segada, vahupoisid ja vahuekspert ja vahukeskus ja vahumaailm, siis bisnes on nii hea, et keegi ei vaevunud isegi kirjale vastama. Ja ega see on ilmselt mingi 4-kohalise hinnaga lõbu ka, lisaks peab originaaljuhtmed seina seest korra välja urgitsema, osad kohad kinni katma jne. Armaflexi kasutatakse proffide poolt palju ja üldiselt keegi ei kurda, lisaks kui seinte viimistlust mitte liiga kapitaalselt kinnitada, saab seda hiljem juurde kleepida.

Kinnitussüsteemi osas on selles aspektis lihtne, et see lihtsalt peab nüüd selline olema - kui ma tahan seda 20-25cm kõrguses juurde võita, mille jaoks voodi ära motoriseerisin, siis see tekib ju nii, et tsikkel tõmmatakse rihmadega madalamaks. Eks kindlasti on sellel mingeid puuduseid, aga sedasi olen ringi sõitnud ikka palju, ütleks et kõvasti üle 10 tuhande kildi, ja siiamaani kõik toimib, ei oskagi nagu midagi muud tahta. Uue süsteemiga oleks jälle uus avastamine. Lisarihma saba jaoks olen südamerahuks vahel pannud, aga no tegelt see ei tee seal midagi, füüsiliselt offroadi rehvirõhu või õhuvaba sisekummiga (nn mousse) tagarehvi hõõrdejõud on ikka meeletu.

Uuem tsikkel üldiselt haiseb vähem, kui panna paar uut rehvi kaasa, siis ei saa nina järgi arugi, et seal veel tsikkel ka on Smile Aga jah, sundventilatsioon peab olema, kuidas ja kustpidi vooluga ja mis tooteid kasutades, see on veel lahtine. Oleks eelarve piiramatu, ostaks kohe selle Maxxairi ära, a kuna pole, siis vaikselt vaatan hiinakaid, et noh päeva lõpuks vent on vent... õnneks katuseaugud on standardiseeritud, saab hiljem upgrade teha. Ja põhimõtteliselt tuleb garaaži ja elupoole vahele ikka sein ka muidugi, lihtsalt noh, ilmselt see ei saa olema 100% õhutihe, vaid rohkem selline visuaalne ja mõtteline tõke.

Muid tehnilisi vidinaid on plaanis suht miinimumis hoida, vähemalt esialgu - ega võistlustel pole nagunii aega mingit suurt remonti teha, kui otsast pihta hakkad, saab enne asi läbi kui valmis saad. Mõned väiksemad kastid kuhugi kinnituma, milles tööriistu, õlisid ja õhufiltreid hoida on juba maa ja ilm. Samuti ei ole plaanis elamupoolest nipsasjade ladu ehitada - põhimõtteliselt on ju kõik mu eluks vajalik korduvalt mahtunud tsikli kohvritesse, seega ilmselgelt pole mõtet ehitada ka kuupmeetrite kaupa riiuleid ja kappe, et lihtsalt mõttetut kola rohkem mahuks.
Vasta
#10

Ega jah, nende busside ehitamsie osas on võimalik ennast üks kõik milliseks loomaks mõelda, sest hirmul on suured silmad.
Lõpuks mida vähem asju, seda parem, sest ega kogu maailma mugavust ei pea kaasas tassima - need on ju ka kohapeal olemas. Lause algus "äkki läheb vaja..." tuleb füüsiliselt mõttes eemaldada, kuigi riskid/ehk valdkondlikud probleemid, tuleb läbi mõelda ja positsioneerida lahend (üldjuhul töövahendite mahu piirang vs (€ + aeg))
Ma ise olen püüdnud asju komplekteerida sellisel põhimõttel: Seanud eesmärgi mahu osas (nt 2x15L panipaik ja 10kg) ja kui enam pole mitte midagi ära võtta on asi OK. Ja isegi, kui on juhtunud olukordi, kus mingit vahendit pole - kas siis aksepteerid või leiad poe.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#11

Kuna hoog on juba sees, siis räägin põrandast ka, äkki on rumalad ideed ja vajavad korrigeerimist. Plaan on panna esimese kihina lainete vahele mingit vähepaisuvat ehitusvahtu, siis seda liimina kasutades peale 20mm XPS plaati ja lõpuks ära kasutada olemasolev originaalne põhjavineer, äkki oli 10mm paksune. Seda kõike siis peamiselt põhjusel, et kuumale asfaldile parkimine on umbes nagu pliidiplaadile parkimine ning põranda soojustamine on suhteliselt odav ja lihtne, saagu siis juba rohkem kui mujale. Ja kuigi sinna ringi jalutamise ruumi eriti ei jää, siis esimese või viimase öökülmaga on vast ka mõnusam, kui voodist põrandale libistades jalalabad sinna külge naksti kinni ei külmu. 

Tsikli ja kola kinnitamiseks tahaks panna 3 Airline siini piki garaaži põrandat, neile siis tuleb ruuttorust tugi alla, et ei poldita läbi vahuvõileiva, vaid läbi vineeri otse metalli: https://vanerex.ee/pood/kinnitussiin-lii...dega-1500/ . Siinid selle pärast, et veidike universiaalsust juurde saada - vbl mingi hetk tuleb vedada ka kahte tsiklit või mingit muud kola, töömaht võrreldes fikseeritud aasadega eriti ei muutu ja hind pole ka tappev.
Vasta
#12

Kas need siinid jäävad põranda plaadi peale? st põrand pole sile?
St kui midag on põranda pinnast kõrgema, siis nt kipsplaati/sileda mööblieseme vms vedamiseks (mingi aeg) pead eraldi leidma mingi aluspinna, et siinid kaubale liiga ei teeks

Ma ise plaanisin furgoonhaagise põranda pinna teha ikka sileda ja nii, et olemas oleva plaadile kinnitada T siinid 4 reas:
https://et.tooltrade.ee/main_page.php?g=103033
Vajadusel tõsta nii, et siinide vahel on põranda plaat siini ülemise servana tasa.
Siini ja põranda plaadi vahel soojustusplaat XPS vms.

Nüüd ma ise jään vastuse võlgu, kui palju selline siin tõmbejõudu kannatab... lisaks saab M8 T siinikinnitustega osas lisada siinile ükskõik milliseid kinnitusi - s.h. ka tööriistakappe.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#13

Jah, ma olen arvestanud, et ei jää päris sile, aga täpne vineeri sisse süvistamine tundus suurema peenistööna kui asi väärt on, lisaks kui ots ei ole lahtine või kergesti avatav, siis läheb sealt sodi välja saamine keerukamaks... Würthis on sellesama Airline standardi siin muidu süvistatavana ka olemas, hind on veidi kõrgem, aga mitte liiga palju. Kinnitusi saab sealt ka polditavaid, see peaks üldse suurem standard olema, aga paraku on sellel raskesti veebiotsitav nimi Smile 

Tavaline T-slot on muidugi tõepoolest veel universiaalsem, mõtlen selle peale ka natuke, tänks.
Vasta
#14

Täpsustan veel igaks juhuks, kõrvalkanalit mööda laekunud tagasiside valguses - ma tean, mis asi on külmasild ning olen hoomanud ka seda, et kogu see buss saab olema neid risti ja põiki täis, aga nende täielik vältimine toob kaasa kohutaval hulgal kompromisse muudes aspektides ja pigem sihin "kolme aastaaja" bussi, rõhuga (Kesk- ja Lõuna-Euroopa) suvel - vast ikka on parem, kui 30 ruutmeetri "kuumasilla" asemel on neid näiteks 1-2. Miinuskraadidega panen kabiini ja toa vahele seina, et sõidusoojendus jaksaks puhuda ning magan hotellis Smile
Vasta
#15

Ühene iste on keeruliselt leitav toode.
Ühe kauplesime kunagi hädaga ja kalli raha eest välja.
Teise transiti ostsin juba teadlikult ühese istmega.

Ventilatsioon sõidu ajal tähendab kohe ka müra. 
Olgu see siis mis iganes kujul.
Seisu ajal aitab midagi ka avatud katuseluuk. 

Müra vastu ehk kaja vastu aitab just see vihatud mistra seinas mis neelab seda müra.

On ka tuule energial ringi käivad katuse ventilaatorid.

ise kavatsen oma matkakal väikese 25x25 vendiga luugi just maxxairi vastu vahetada. Hetkel ootab asi motivatsiooni ja aja taga asi juba olemas.

Järgmised võimalused on konditsioneerid. 

Samuti olen praktiseerinud aastaid seda natuke üle 50 cm kõrgusega voodi ruumis magamist. Mulle sobib. Pole üldse probleemi.
Vasta
#16

(10-04-2024, 21:54 PM)Jesper Kirjutas:  Ahjaa, ma küll pole veel jõudnud romulates jms tiiru teha, aga igaks juhuks mainin ära, et otsin ühekohalist kaasistuja istet...

Lammutuskodade liidu päring annab saadavusest siinkandis pildi ette: https://elv.ee/varuosaparing/

Sel põlvkonnal vist enam nii lihtsalt ei saa, et tõstad juhiistmel turvavöö luku ringi ja kruvid alusraamile kinni. Või annab turva ära petta?
Vasta
#17

(11-04-2024, 13:03 PM)MeelisV Kirjutas:  Samuti olen praktiseerinud aastaid seda natuke üle 50 cm kõrgusega voodi ruumis magamist. Mulle sobib. Pole üldse probleemi.
Jah noh ma lausa ehitasin kodusele voodile katuse, et proovida. Fikseeritud voodi oleks olnud 37cm, sinna sahtlisse otsast sisse pugemine oli juba ise projekt, külje keeramine oli sisuliselt sama nagu Lethal Weaponis see koht, kus Mel Gibsoni tegelaskuju hullusärgist põgeneb. 57-62cm on juba suht kuninglik Smile

Lisaks plate teine külg on see, et 150cm kõrgusega ruumi on tsiklit palju raskem sisse ajada ja kinnitada kui 180cm ruumi.

Tavaliselt lahendatakse see "krossibussides" bussi pikkuse arvelt, aga ma nii ei tahtnud, sest pikk buss on tüütus.
Vasta
#18

Ma mõtlesin tsikli kinnitusel midagi sellis... aga jah eks hind paneb asjad paika - oluliselt odavam (kui asjad juba olemas) on esiratta kinnitus + rihmad


hind on kuskil 269£ https://uk.riskracing.com/collections/al...ort-system

Eestlase talupoja lahend oleks tömmata korralike rihmadega jalaraudadest põranda külge - teem sarnase töö aga ei ole nii jäik ning peab nurkadega mängima - ah las ta olla, lõpuks on ikakgi odavam õige asi osta - või kasutada olmas olevat, kui leiutada.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#19

See on tõepoolest suht nutikalt välja mõeldud, kui kõrgus poleks arvel, siis kindlasti mugavam kui rihmad. Ma nüüd muidugi, nagu haamri kätte saanud laps, hakkasin kohe mõtlema, et selle saaks ju ka ära motoriseerida Smile Vajutad pedaali ja tõmbab tzzzzzt vedrustuse kokku, rohkem kui kätega jaksaks suruda. Samas hetkel tehtud valikutest miski ei takista sellega ka kunagi tulevikus jändamast, kui primaarsemad asjad valmis on ja näpud ikka sügelevad.
Vasta
#20

Palja pealevaatamisega on võimalik tuvastada, et see videos olev kinnitussüsteem on avariisse sattumisel täiesti kasutu!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne