M400 presentkatusega
#1

Kulge! Kes oskab midagi rääkida lahtisest M400-st ehk palju selliseid ka tehti, mis mudeli eritähis oli? Lahtine on nagu palju öelda - lihtsalt allalastava presentkatusega. Küljeaknaraamid jäid vist seks puhuks ikkagi alles! On selline asi ka haruldus?

Toungue kõps

Ostan M-410 või M-72. Või vahetan mingi kama vastu.
Vasta
#2

Mudelitähis oli minuteada 420 olen ühte kurvas seisus keret näinud ja kunagi pakuti üht komplektset autot millel dokumente polnud 10 000 mulle.
Vasta
#3

Kui plekk-katusega Alma Mosse täispikk tähis oli M 400-420, siis puldankatusega isendi tähis oli M 400-420 A. Hiljem millegipärast jäeti mudeli tähisest teine arv (420) ära. Kabrioleti valmistamisaastad olid 1949-52, kokku tehti neid 17 742 tükki.

Nagu Pobilgi, olid kabrio Alma Mosse aknad/uksed sedaaniga samad, vaid katuse keskosa oli puldanist (uste äärtes raamid).

1960-70tel aastatel (mil veel Alma Mosset tavaliikluses tihti kohtas) olid algsed puldankatused mädad ja uusi neid ei olnud kusagilt saada (kes see hakkas ise õmblema). Ning paljud autod said siis isekeevitatud plekk-katuse peale ning kabrio variant oli juba siis tänavapildis haruldus.

Mina olen ise näinud Alma Mosse kabriosid vaid 3 tükki ja mitte sõitvana, vaid seisvana huviliste omanduses. Neist kahel on peal enam-vähem rahuldavas korras algne puldankatus. Kardan, et Eeasti peal neid suurt rohkem ka enam ei ole.




Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Pildid kah!

http://pilt.ee/view/126801/

kõps

Ostan M-410 või M-72. Või vahetan mingi kama vastu.
Vasta
#5

see mis sajandisõidul oli, peaks olema Tartust keegi, see oli jah mosse, aga kui ma õigesti mäletan, oli sellel miskit ringi tehtud!?!...

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#6

valdo Kirjutas:Kui plekk-katusega Alma Mosse täispikk tähis oli M 400-420, siis puldankatusega isendi tähis oli M 400-420 A. Hiljem millegipärast jäeti mudeli tähisest teine arv (420) ära. Kabrioleti valmistamisaastad olid 1949-52, kokku tehti neid 17 742 tükki.

Nagu Pobilgi, olid kabrio Alma Mosse aknad/uksed sedaaniga samad, vaid katuse keskosa oli puldanist (uste äärtes raamid).

1960-70tel aastatel (mil veel Alma Mosset tavaliikluses tihti kohtas) olid algsed puldankatused mädad ja uusi neid ei olnud kusagilt saada (kes see hakkas ise õmblema). Ning paljud autod said siis isekeevitatud plekk-katuse peale ning kabrio variant oli juba siis tänavapildis haruldus.

Mina olen ise näinud Alma Mosse kabriosid vaid 3 tükki ja mitte sõitvana, vaid seisvana huviliste omanduses. Neist kahel on peal enam-vähem rahuldavas korras algne puldankatus. Kardan, et Eeasti peal neid suurt rohkem ka enam ei ole.

Tean vähemalt 5 lahtist ( lisaks siis kuues \"kõpsi\" tehtud pildil)ning vähemalt 2 masinat millele on plekk katus peale keevitatud.Juu neid ikka veel on...(ja vene ajal olid nii present katusega Pobeda kui ka Mosse odavamad kõvakatusega isenditest)

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#7

Üks kordatehtud M 400-420A on Tartus korduvalt näitustel olnud.
Mudelitähises tähistas 400 mootorit ja 420 keret (kabriolett 420A, pikap(?) 420B, furgoon 422). Hiljem tuli M 401-420.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#8

Väga eriline auto. Kas see mis pildil on mädaneb praegugi väljas või on juba leidnud mõne kuivema koha?
Vasta
#9

Mädaneb praegugi väljas! Katusepresent muidugi mäda aga kogu ülemine ots ning katusesüsteem kiirel vaatlusel tundusid olema väga head! mida allapoole seda hullemaks see auto läheb - oleks tavalise kerega (tugeva alaosaga) doonor , siis saaks kokku ehitada kyll! Praegu vaagingi selle tuntud dilemma ees - kas, kus, miks! Lisaks puudub mootor ja käigukast, esisild oli väga lünklik jne. Mis arvate asjast?

kõps

Ostan M-410 või M-72. Või vahetan mingi kama vastu.
Vasta
#10

Kui paremaid ei leidu siis saaks hädapärast sellest ka asja aga pole mõtet seda keret ka õues hoida läheb ikka täitsa käest ära. Mootor koos käigukastiga müüdi Tagadi laadal 800kr(ehk oleks tingidagi saanud), muidu oli komplektne ja käis ringi. Kas sellel oli põhi täitsa läbi(augud sees või oli lihtsalt õhuke). Kas sellel autol on mingi hind ka välja kujunenud( kui saladus pole). Mul endal on M412 1969 ja põji on ka juba õhuke ehk siis vajab vahetust.
Vasta
#11

Kuna oli jube kiire, siis ma päris ekspertiisi ei jõudnud teha (ei oskagi teha) aga seda ma saan muidugi lähipäevil korraldada. Kaldun arvama, et põhjast pole midagi järgi, uksed pluss kogu kere ülaosa OK. (Katuseääred, aknaraamid lausa ülihead, present katuseraamid head jne) Külgustel olid ka klaasid ja tihendid ilusasti istme peal äravõetuna. Hind on pool muidu eest.

kõps

Ostan M-410 või M-72. Või vahetan mingi kama vastu.
Vasta
#12

Siis võta kindlasti enda hoole alla, on hullematesti eluloomi tehtud. See ju väga haruldane ka juba. Kui sa ei võta kas siis ootab emex?
Vasta
#13

Kui ei võta, siis susi mind söögu kui EMEXisse läheb! Ju me talle ikka kasvõi siit foorumist peigmehe leiame!

kõps

Ostan M-410 või M-72. Või vahetan mingi kama vastu.
Vasta
#14

kuna Almasid keegi enam igapäevaliikurina niikuinii ei tarvita ja garaazist lükatakse vanakesed välja ainult suvel, siis on lahtise katusega variant vägagi praktiline ja mõnus.
Kuna vähemalt piltide järgi on see eksemplar altpoolt üsna nutuses seisus, oleks ilmselt mõistlik lõigata kogu ülaosa maha ja mõni almaomanik, kes laepolstriga hädas, võib terve katuse ära vahetada Smile
Loomulikult peaks enne mõne keretööde spetsi käest küsima, kuskohast lõigata tuleks.
Vasta
#15

Mina ei soovitaks hakata tükeldama. Kui üks on sedan ja teine cabrio siis ei saa kuidag originaali kokku tulla. Oleks vähemalt mõistlik proovida seda taastada.
Vasta
#16

Tegelikult on autod ikka altpoolt ka erinevad. Cabrio variandil on põhja all tugevdused ja poolraam ka vähe pikemaks tehtud. Ülejäänud jubinad-vidinad on vist sarnased.
Jõudu soovides Jaanus
Vasta
#17

Jaanus Kirjutas:Tegelikult on autod ikka altpoolt ka erinevad. Cabrio variandil on põhja all tugevdused ja poolraam ka vähe pikemaks tehtud. Ülejäänud jubinad-vidinad on vist sarnased.
Jõudu soovides Jaanus

no vat siis. uus ja oluline info jälle juures.
Aga ikkagi on lihtsam vahetada/lisada kolm juppi kui hakata roostepurust saia tegema.
ja see roostetükkide peale ja vahele ehitatud \"lapitekk\" poleks ju kah originaal.
Originaalsuse seisukohalt pole ju erilist vahet, kas vahetatud on põhi või katus Smile
Vasta
#18

Piltide järgi vaadates tundub see isend täiesti taastatav olevat, muidugi juhul kui doonoritena ohverdada mitu katusega isendit. Originaalsuse osas võibki vaidlema jääda! Kui mingi suurem osa on tehtud tehases, siis päris replikaks sellest taastatud autot lugeda ei saa, sest sellise kere numbriga masin on väljunud tehase väravast.
Minu mälu järgi olid lahtise Mosse erinevused kinnisest järgmised:
presendist katus, tugevdused põhja all ja üleni dermatiinist polster. Muus osas erinevusi ei tohiks olla. Seega oleks mina Alma Mosse fänn, siis mina taastaks küll lahtise, kinnise ja furgooni. Ise olen lahtises istunud ja tuleb tunnistada, et sinna mahun ma palju paremini ära kui kinnisesse, sest segav katus ei nühi mu pead kiilakaks. Sellise uksetihendite kvaliteediga ja puuduva kütteseadmega auto puhul ei päästa plekist katus ka enam midagi. Pigem investeerida sooja aluspesusse ja restaureerida keskmisest huvitavamat lahtist autot.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#19

Pisidetailides on mõned erinevused.Näiteks taga pagasniku peal olevad silumiin liistud,kabriol on nende liistude sees kandilised augud kuhu käivad kummipuksid millele \"toetub\" kokkurullitud katus.

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#20

Vanaonul oli kunagi M 400, mis ka kunagi kabrio olnud ja plekk-katus peale ehitatud. Väliselt oli auto ainus erinevus tavalisest mossest just needsamad kummipuksidega liistud. Ka oli autole pandud M 401 mootor ja käigukast.
Auto saatus on teadmata, 70-ndatel ta enam ei sõitnud. Kardan, et jõudis vanametalli kokkuostu veel enne, kui see Emexiks nimetati.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne