Nysa ja Žuk
#1

Tuli mõte ,et kaardistaks võimalikult paljud Eestis olevad ,nii seisvad kui sõitvad Žuk ja Nysa tüüpi Poola väikeveokid ja -bussid ära. Seega ,kui keegi foorumlastest teab mõnda nimetatud marki sõidukit kusagil ,võiks sellest teada anda siin või soovi korral priva peal! Ja loomulikult võib siia panna ka pilte nimetatud Poola väikeveokitest! Endal jäi hiljuti lausa oma töökoha territooriumil objektiivi ette selline haruldus nagu üliheas korras ,kasutusel olev lahtise veokastiga Žuk ,värvitud kenasti halliks (iluvõre must). Omaniku s. o. roolis olnud mehe sõnul on tegemist originaalversiooniga ,mitte kaubikust ümberehitatuga. Kui ära skaneerida saan ,panen foorumisse ka üles.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#2

Eesti Nysad läbi minu kaamera: http://www.pilt.ee/view/96577/
Vasta
#3

Poolas pidi neid haruldusi küll olema piisavalt - nii nagu ka Tchehhis ja Slovakkias vanu Tatrasid ja Skodasid. Küll mitte teedel aga taluhoovides jne. Näiteks, kord Tchehhis sõites nägin ma päevaga kolm vana Volgat lihtsalt kuskil taluhoovis roostetamas, kusjuures, kõik olid peaötnäha suht terved ja eksportvariandid.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#4

wax´i piltidelt see roheline, ascona ja 2140 vahel, läks teatud firmasse ümbertöötlemisele. Kõigepealt viidi katus ja tagaosa, paar nädalat hiljem raam sildadel ja nina. R.I.P
Vasta
#5

Üks Haapsalus ühe väikese autotöökoja õuel seisnud Zuk on nüüdseks sealt kadunud.
Tallinnas mis praegu meelde tuli:Nysad Vilde (wax\'i pildil sinine nr.747) ,Mäepealse (roheline,numbrit ei tea),lisaks olen paari ka liikumas näinud.Kus asuvad,ei tea. (juttu neist ka Ida-Euroopa veokite all)
Ühte Zuki olen kah Tallinnas sõitmas märganud,kuid praegu sealt rohkem meelde ei tule.
Vasta
#6

Lääne-Virumaal Sõmerul seisab ka üks Nysa juba pikemat aega...

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#7

Üks Zuk juba pikemat aega Börsis või oli Soovis müüa. 4000kr.

loll on loll olla.
Vasta
#8

2 Nysat asuvad Pärnus ühe inimese hoovipeal 1 oli paar aastat tagasi veel igapäevasõidus ,teine on vist seega varuosadeks ja mittekomplektne. Kui see esimene veel sõitis, säras ta nagu Vana Volga Kits ning ei olnd ühtki roostetäppi...
Vasta
#9

Mina olen ühte oranzi Nysat näinud seismas Tallinnas Paldiski maantee lõpupoole, enne FK keskust (kui tallinnast tulla) seismas ühe paneelmaja ees. Sel on palju suuri kandilisi tagalaternaid veel küljes...aga enam-vähem korras isegi tundus olevat.
Vasta
#10

Hiiumaal tean ühte sõidukorras ZUKi (läbis veel eelmisel aastal TÜVi )üks NYSA seisab pikemat aega osaliselt lahti võetuna x-firma hoovil ja hiljuti müüdi kohalikus lehes NYSA (korralik koos TÜV-iga ja varuosadega)

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#11

vootele Kirjutas:Mina olen ühte oranzi Nysat näinud seismas Tallinnas Paldiski maantee lõpupoole, enne FK keskust (kui tallinnast tulla) seismas ühe paneelmaja ees. Sel on palju suuri kandilisi tagalaternaid veel küljes...aga enam-vähem korras isegi tundus olevat.
Seda masinat olen näind see sõudebaasi ja paldiski otsast ilusti näha.
Vasta
#12

vootele Kirjutas:Mina olen ühte oranzi Nysat näinud seismas Tallinnas Paldiski maantee lõpupoole, enne FK keskust (kui tallinnast tulla) seismas ühe paneelmaja ees. Sel on palju suuri kandilisi tagalaternaid veel küljes...aga enam-vähem korras isegi tundus olevat.
Need tagatuled on Ikarus bussi omad, mulle ka see silma jäänud.
Vasta
#13

mrali Kirjutas:Üks Haapsalus ühe väikese autotöökoja õuel seisnud Zuk on nüüdseks sealt kadunud.
See Zuk läks Emexisse peale seda kui olin sealt sillad ja mootori koos kastiga omale kõrvale pannud Smile
Vasta
#14

Siinkandis seisab üks žuk täitsa rataste peal ja klaasidega.Iga kord kui sõbra juurde sõidan jääb ta mulle tee ääres silma.Seisab ta põlluservas,põld on täis kõikvõimalikku vene päritolu vanarauda...traktorid,ekskavaatorid,soojakud,veoautod,bussid....mida iganes...
Vasta
#15

Tundub olevat sõitev auto.Õismäe tee 34 maja juures on üks roheline NYSA..Hall ZUK (toda es tii ,kas sõidab ) on Piiumetsas.Aga Õismäel tolle NYSA kõrval seisab üsna kobeda väilmusega RAF.
Vasta
#16

Huvitav,palju üleüldse Zuke ja Nysasid üleüldse veel ARK-is arvel on ja palju neid N.ajal Eestisse veeti?Omal ajal minu mäletamist mööda,olid Nysa\'d sagedasemad külalised tänavapildis kui Zuk\'id.
Üks arv siiski:Läänemaa ühismajanditel ja EKE ettevõtetel oli aasta 1985 alguses kokku 5 Zuki ja 15 Nysat (arv kajastus mul isa kunagises diplomitöös).Seega võib oletada,et nende Eestisse vedamise arvud olid ikka tuhandetes.
Vasta
#17

Neid Nysa kaubaveo omi oli 16 baasil(praegu toiduveod).ETV sa ka86-87 aastal tollega sõidetud.Number oli veel 51-57EAI st vene i.Praegu tundub väga kena aga tol ajal sellega sõites nii kena ei olnud.ZUKid sõitsid minu mäletamist möödu Normas ja Floras.
Vasta
#18

mrali Kirjutas:Huvitav,palju üleüldse Zuke ja Nysasid üleüldse veel ARK-is arvel on ja palju neid N.ajal Eestisse veeti?
Üks suvine linnuke laulis mulle, et ühekskümnendate lõpul olla Zuke (Mudelid A06, 07, 08, 11, 13 koos almmodifiktsioonidega)olnud arvel ca 170 ja Nysa\'sid (mudelid 522 ja 521 eri modifiktsioonidega)üle viisaja kahekümne.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#19

Kolmekordne sissetoomise vahe Nysade ja Zukide vahel tundub üsna reaalne olevat kui võrrelda minu ja Landy toodud arve...
Kuid sellel lehel,mis küll kahjuks vaid poola keeles paistab olevat päris palju infi ja pilte Zukide (ja ka muude Poola markide) kohta.
Mudel A06 oli ehk kõige levinum Zuk ehk lihtne kaubik,madelveok oli A11 (sel 70-hj mootor S21,Pobi mootoriga madel oli A09).A07-nn towos (ehk lisaistmetega,kuni 7-kohaline kaubik),samas topiti ka paljudesse A06-tesse teine istmerida juurde.A08-ei tea ja A13-sama lugu.Pobeda mootoriga esimene Zuk oli A03 ning A14-tuletõrjeauto pumba ja (vist) väikese veepaagiga.10-kohaline mikrobuss oli tootmises kah,mudelinumber sel A18 ning topeltkabiiniga madelil A16.
Zukide tootmine algas aastal 1958 Lublini tehases,kus oli enne juba tehtud \"molotove\" ning toodeti neid kuni 1993.aastani,mil ilmus selle järglane Lublin (vahepeal Daewoo nime all ka Eestis müüdud).Müüdi neid peale VMN-i maade ka veel näiteks Kreekasse,Egiptusesse,Nigeeriasse,Iraani ja mujale sõbralikematesse riikidesse.Parimad tootmisarvud (perioodis kuni 1970.aastate keskpaigani) ulatusid 30000 autoni.
Siin lehel veel Zukil baseerunud mini-sadul,eemalt vaadates täielik Renault Magnumi kloon... Big Grin
Nysade tootmine hakkas Tšehhi piiri lähedal Nysa linnakeses samuti 1957 ning toodeti neid kuni 1994.aasta alguseni kokku üle 380000.Aastased tootmisarvud olid aga vähemad kui Zukidel,parim aasta vist 1978 mil tehasest väljus 18200 masinat.Eksporditi samas neid mõnel aastal 75 protsendi ringis.Müüdi neid esmalt samuti VMN-i maadesse,aga ka ntx Soome,Norrasse ja Türki.
Eestis tuntuim Nysa,521/522 debüteeris aastal 1968 Poznani messil ja läks seeriasse 1969,variantideks kaubik,buss,nn towos,kiirabiauto ning oli vähemalt algul saadaval kahe mootoriga (50 ja 70 hj),hiljem jäi järgi üksnes 70-hobuseline S21.Toodetigi seda kuni 1994.aastani.Kaubik kandis vist kogu aeg indeksit 521,522 tekkis bussivariandile indeksiks aastal 1972 (521 ja 522 bussid erinesid istekohtade arvu poolest).
Tundub,et Eestisse veetigi kõige enam Zuk A06 kaubikuid ja Nysa 522 busse,Nysa kaubik või Zuki madel oli juba märksa haruldasem nähtus.


Landy Kirjutas:
mrali Kirjutas:Huvitav,palju üleüldse Zuke ja Nysasid üleüldse veel ARK-is arvel on ja palju neid N.ajal Eestisse veeti?
Üks suvine linnuke laulis mulle, et ühekskümnendate lõpul olla Zuke (Mudelid A06, 07, 08, 11, 13 koos almmodifiktsioonidega)olnud arvel ca 170 ja Nysa\'sid (mudelid 522 ja 521 eri modifiktsioonidega)üle viisaja kahekümne.
Vasta
#20

PETSS Kirjutas:Õismäe tee 34 maja juures on üks roheline NYSA
See roheline on täiesti sõitev. Kere päris OK, tehnika otsakorral. Arvel on ta veoautona Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne