PVR: azlk 2140 1978
#1

siin ta siis on- minu pisikene armas mosse. Auto ma ostin eelmisel suvel kaheks nädalaks paarutamiseks... ühtlasi oli see ka esimene auto mille ma ostsin ja omandamis eufoorjas jäid paljud vead tähele panemata ja alul sai ka natuke karmilt temase suhtutud tänu millele ta on suurema osa ajast seisnud remondis. Vaatamata sellele et plaan oli kohe kohe minna üle paremale autole hakkas minu helesinine vagun mulle meeldima ja tekkis plaan ta korralikuks igapäevaliikuriks ehitada.

Nüüd ta siis seisab ja ootab hoovipeal kuniks omanik saab jälle temakallal nokitsema hakata... praegu on päevakorras keretööd (seoses sellega otsin garaazi tartus, kus vahetatakse soodalt ära küljekarp, tungrauakronstein, tagatiib ja koopäär, heal meelel teeks ise aga pole vahendeid ja ruumi). Tuunimis plaane pole... ei meeldi see riisistiil mitte kül on plaanis investeerida natuke, müramattidesse(toppida neid igalepoole kuhu vähegi vaja on eeskujuks üks ladaklubi 2102 motamees oli vist?) ja mootori remonti. Kuna päike aeg ja niiskus on armatuuriga ja juhtmestikuga omatöö teinud siis on plaanis kompunnida peale 1991 aasta mosse juhtmestik ja armatuur mis kuuluvad kül 412 le kuid see eest on vabalt kodus võtta.


natuke veel siis minu pisikesest http://www.carrating.org/car.php?821
Vasta
#2

Mossed mul ka ühed lemmikud aga ma tahaks teada saada mida kujutab(tähendab) tungrauakronstein.
Vasta
#3

Tungrauakronsteini all on arvatavasti silmas peetud nelinurkset auku iga rattakoopa piirkonnas, kuhu kinnitub tõstmise ajal tungraud.
Vasta
#4

Martti Kirjutas:Mossed mul ka ühed lemmikud aga ma tahaks teada saada mida kujutab(tähendab) tungrauakronstein.

Jätkuvalt soovitaks \"noored\" üritage ise uurida kirjandust või kui ei viitsi siis hoidke kõrvad lahti...
tungraud = tõsteseade , kronstein = kinnitus,seadme alus,...seega need kaks sõna kokku = koht kuhu paigaldada tungraud auto tõstmiseks!!!

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#5

ei teadnud selle asja nime niisiis panin suhteliselt suvalt... see jah on see koht millest ühte mosset tõstma peaks, see on selline poolraami ja küljekarbi vahel asetsev terasest moodustis millel on neljakandiline auk sees kuhu pistad tungraua \"noka\" aga nägu kombeks mossedele oli ta mul läbi mädanenud ja autot tõstes murdus ära millekäigus sai lömastatud ja küljekarp mis võtis ilusti kenasti vee sisse ja hakkkas roostetama (see kõik toimus üleeelmiste omenike käsutuses olles) nüüd ma pean selle karbi ja kronsteini ära vahetama...

aga nüüd natuke konkreetsemate temade juurde... põhja korrastamine... süütule põhjale (põhi on väljastpoolt nägu tehasest tulles pole ei keevitatud ega värvitud) on ilmunud roostetäpid ja paar auku... augu remondi valem on lihtne relakaga auk välja ja uus plekk asemele. Aga mida teha ülejäänud põhjaga, just välimise küljega? sisemise poolepeal on plaanis vanad müramatid ja eelmise omeniku poolt märitud mastiksi eemaldamise järel vana saast ja rooste maha võtta relaka otsa käiva traatharjaga, haljas pind ülekäia roostemuunduriga (läti oma buvanol vist nimi punases pudelis, laadaklubi kiitis) pealkanda kruntvärv (korrostop vms) ja kruntvärvi pinnale panna bituumen ja pituumen matid(tõrvapapp). Minule tundub see hea olevat, aga mida teha väljast siinse foorumi lugemisel olen saanud pisut targemaks kuid asja nägu päriselt ette ei kujuta, tean vaid et haljaks ja krunt peale, kuid mis pärast seda tuleb kas võin kohe sellesama bituumeniga üle tõmmata või pean veel ennem kattevärviga ülevärvima, pärast bituumenit tuleb korrosioonitõrje õli/möga (adinol siinse foorumi soovitusel) kas pärast seda on veel võimalik värvida ja kunas ja kuhu tuleb pritsida kivikaitse.


irmus segane jutt aga ma loodan et keegi mõistab ja vastab

päikest...(et saaks õues rauakallal nokitseda) soovides jaanus
Vasta
#6

Mida teha? See \"buvanool\" soovitan ära unustada!!! kasutage normaalseid ja korralikke materjale näiteks CRC firmal olemas Rooste muundur mis tõesti toimib pudelikese hind ca.80 eek kuid asi on ka hinda väärt ,siis krunt (kasvõi läti \"pf\" krunt või happekrunt + krunt(sobib ka \"korrostop\") ja siis soovitaks \"PYRMO\" todet \" ML\" + \"CAR\" mõlemaid on võimalik peale kanda \"kivikaitse püstoliga\" või m\"korrosiooni püstoliga\"
Peale \"ml\" pealekandmist vajalik ooteaeg ca 6 tundi et \"CAR\"i peale kanda.... aga kui tahad väääga hästi siis võid peale krunti ka värvida.

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#7

Minu mossel ka tungrauakronstein juba pehme ja kui tõstma hakkasime vajus kohe kõveraks. Külekarp ka kõver nüüd. Ma ei kasuta originaal tungrauda vaid seda mis töötab õliga. Ja nüüd tõstangi oma mosset küljekarbist vahele panen lattraua või prussi tüki. Nende osade vahetust enne talve ette ei näe ka. Talvel siis kap. remont.
Vasta
#8

niisiis jälle hunnik küsimusi tekkinud vaikse nokkimise käigus. Esiteks huvitaks mind see, kuidas kontrollida mosse keresirgust, uutel lääne eutodel on keresse paigutatud \"majakad\"(näiteks esimestel ja tagumistel amordipüstakutel) millevahekaugust mõõtes saab selgusele auto kere sirguses kõveruses, kuid mida möötes käib see töö moskvichil. teiseks siis see et kuidas reguleeritakse uksi, et nad kerest liikselt välja ei turritaks ja et uste küljel olevad jutid triibud kõik kenasti ühel joonel oleks, nagu olen arusaanud on selleks vaja löökkruvikeerajat, kust sellist saab ja palju ta maksta võib...
Vasta
#9

pvr Kirjutas:teiseks siis see et kuidas reguleeritakse uksi, et nad kerest liikselt välja ei turritaks ja et uste küljel olevad jutid triibud kõik kenasti ühel joonel oleks, nagu olen arusaanud on selleks vaja löökkruvikeerajat, kust sellist saab ja palju ta maksta võib...

Uste paikasättimiseks liiguta ukselukkude vastuseid (ehk siis neid paari hambaga metallitükke, mis kere küljes on). Või on uste esimesed ääred ka paigast ära?
Mina olen regullimisetöö saanud alati tavalise kruvikaga tehtud. Hingedest tulevad minu (mitte, jah, küll teab mis suure) praktika põhjal u. pooled tavalise kruvikaga lahti.
Vasta
#10

Uksi saab reguleerida hingedest, kuid pead tähelepanema, et lukustus paigas ära ei lähe (ukse küljes olev ratas, noh see hammastega, läheks ikka piisavalt kere küljes olevasse pessa).
Muide kui sul mingeid jubinad vaja läheb, siis anna teada kuna sai ka kunagi 2140 omatud.

MB 260E W124
G3 GTI
Nissan Qash Ai-Ai
Vasta
#11

niisiis \"ML\" on nöndanimetatud kivikaitse? ja see \"Car\" on siis korrosiooni kaitse õli või mastiks vms... ?
kui nii siis olen asjast õigesti arusaanud...


küsimus siis mosse kohta kas moskvichile on saada kusagilt lääne varuosi.... selle all ma mõtlen kulumaterjale näitkes rooliotrsad ja öötsa puksid jms näiteks klapisääretihendid???
Vasta
#12

Üht-teist leiab siit Wink
http://groups.msn.com/moskvitshpalsta/va...et_threads
Vasta
#13

tundub põnev olevat, kuid jällegi tüüpilise Põhjaläti asukana tekitab minus tugevat frustratsiooni ja arusaamatust soomekeel... häbi minule harimatusele...
Vasta
#14

Copy-paste siia, mis tõlkimist vajab.
Vasta
#15

No nii uuendaks siis natuke... apastraat on saanud endale ühe uue tagatiiva ja ühe tiiva ääre... miks mitte tervet tiiba? mille vehetamine on odavam ja kiirem kui tiiva servaga pusida... vastus ikka hariduslikul eesmärgil Wink. Täna panin autole esisilla tala paika nüüd vaja silda kokku panema hakata... sellega seoses küsimus kas kellelgi oleks pakkuda neid kummi niblakaid mis stabilisaator varrast hoiavad? kuna plaan on panna topelt stabikas (tänud partnermossele kes mind sellele mõttele ahvatles) siis oleks vaja kümmet puksi, mis poes ilmselgelt üle hinnatud on...
Vasta
#16

pvr Kirjutas:kuna plaan on panna topelt stabikas (tänud partnermossele kes mind sellele mõttele ahvatles) siis oleks vaja kümmet puksi, mis poes ilmselgelt üle hinnatud on...

Olen samuti selle koha pealt suur kõrv, kuna mul samuti mõlemad mossed topeltstabikat ootavad Smile
Vasta
#17

wax Kirjutas:
pvr Kirjutas:kuna plaan on panna topelt stabikas (tänud partnermossele kes mind sellele mõttele ahvatles) siis oleks vaja kümmet puksi, mis poes ilmselgelt üle hinnatud on...

Olen samuti selle koha pealt suur kõrv, kuna mul samuti mõlemad mossed topeltstabikat ootavad Smile

kuidas kujutad ette enda topelt satbika paigaldust... kas midagi selle pildi laadset ? siin on kummi junid väevõimuga tavalisele vardale litsutud (ülemine ja alumine näivad naljakalt õhuksed... või kavatsed teha spets poldi topelt stabilisaatorile??




Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#18

Plaan jah teha täpselt samamoodi nagu sellel venelase mossel. Kõige lihtsam ja mugavam Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne