kas tasub osta M2141
#41

ega teda rooste kuskilt veel silmapaistvavalt pure, ei seest ega väljas, arvatavasti tänu sellele et ta ple kordagi talvel sõitnud, isegi talverehvid panin mina esimesena sellele autole alla, nii et sool pole ligi saanud. Tagasillaga on praegu kõik ok, ainuke asi mis vajaks tegemist oleks amordid, päris tuugad veel pole aga nats jäigad küll. (selle põhjuseks arvatavasi praegune külm)
konks on ka tugevalt kereküljes kinni, kuna seda saanud ka mitmel korral kasutada. Mootor töötab ka ilusti, küttekulu üle ei kurda (10L/100km), soojaks läheb, käsipidur töötab paremini isegi kui mõnel poole nooremal autol.. mida veel talveks vaja?? Big Grin
ja varuosasid tuli ka hulgim kaasa, nende seas isegi kaks siduriketast..
Vasta
#42

Siis on tiptop masin, kui talve pole näinud. Ise kahtlustasin, et sõdavõrd hea väljanägemine ülevärvimisest.
Kuid kui kavas autot hoida, tasuks korralik Movil-i töötlus karpidele, koobastele (logarite all) ja esi ning taga amortide koobastele ning põhjale ja ustele teha.
Mul mosse mootoriga masinad, aga keskmine kulu aastate lõikes vaid 7-8 l 100km.
Hiljuti oli veel Monroe gaasikaid isegi 2141-le saada!
Vasta
#43

Movili pidasin ka ikka küllaltki tõhusaks vahendiks. Minu arvamine muutus. Nimelt, vennas ostis uue Ziguli ja kohe tegi moviliga töötluse. Mõned aastad tagasi ukse alumised ääred roostetasid läbi. Movil oli ustel seespool peal ja alumises servas välispleki valtsitud äärel. Põhjus oli selles, et Movil ei valgu valtsitud plekkide vahele ja ka ilmselt praguneb ja laseb vett ikkagi valtsi vahele. Valtsivahelistele kohtadele tuleb lasta kindlasti õli, mis peab imbuma plekkide vahele. Vene ajal olid sellisteks auruveduri silindri õli, kahurimääre, saksa karipol grafiitmääre. Praeguseid ei oska soovitada.
Vasta
#44

Aare Kirjutas:... õli, mis peab imbuma plekkide vahele. Vene ajal olid sellisteks auruveduri silindri õli, kahurimääre, saksa karipol grafiitmääre. Praeguseid ei oska soovitada.
Auruveduri silindri õli ja kahurimääre ei imbu plekivaltside vahele. Nad on selleks liialt paksud. Kahurimääret näiteks võib lõigata noaga.
Vasta
#45

via Kirjutas:Siis on tiptop masin, kui talve pole näinud. Ise kahtlustasin, et sõdavõrd hea väljanägemine ülevärvimisest.
Kuid kui kavas autot hoida, tasuks korralik Movil-i töötlus karpidele, koobastele (logarite all) ja esi ning taga amortide koobastele ning põhjale ja ustele teha.
Mul mosse mootoriga masinad, aga keskmine kulu aastate lõikes vaid 7-8 l 100km.
Hiljuti oli veel Monroe gaasikaid isegi 2141-le saada!
Mina soovitaks erilist tähelepanu pöörata tagaosale - kõigepealt roostetavad enamasti tagumiste amordipesade ja pagassi ühenduskohast ja sealt kuni tagauste lävekarpideni, siis tagumised koopaääred. Enamustel 41 mossedel kipub lahti roostetama tagumise stange külgmised kinnitused. Väljast on see näha stange rattakoopa juurest liikumisena.
Ja muidugi karbid.
Vasta
#46

vootele Kirjutas:Mina soovitaks erilist tähelepanu pöörata tagaosale - kõigepealt roostetavad enamasti tagumiste amordipesade ja pagassi ühenduskohast ja sealt kuni tagauste lävekarpideni, siis tagumised koopaääred. Enamustel 41 mossedel kipub lahti roostetama tagumise stange külgmised kinnitused. Väljast on see näha stange rattakoopa juurest liikumisena.
Ja muidugi karbid.

Tegelikult lähevad uksed ilma antikorrita samas tempos, kui sinu kirjeldatu, mis on tõesti nii... Tagumiste koobaste ja pagasniku põhja liide korrodeerub mõlema detaili suunas ja ühel mu omal õnnestus haamriga koputades saada 5-15 cm õhuvahe nende detailide vahele ja seda kuni liiteni külgkarbiga eespool ning tagumise ristkarbini auto sabas. Kere on aga konstruktsiooniliselt nii hea, et selle peale kokku ei vaju... lõikasin teiselt kerelt rattakoopad, lisasin plekki ja keevitasin vahed niimoodi uuesti kokku...
Vasta
#47

Aare Kirjutas:Movili pidasin ka ikka küllaltki tõhusaks vahendiks. Minu arvamine muutus. Nimelt, vennas ostis uue Ziguli ja kohe tegi moviliga töötluse. Mõned aastad tagasi ukse alumised ääred roostetasid läbi. Movil oli ustel seespool peal ja alumises servas välispleki valtsitud äärel. Põhjus oli selles, et Movil ei valgu valtsitud plekkide vahele ja ka ilmselt praguneb ja laseb vett ikkagi valtsi vahele. Valtsivahelistele kohtadele tuleb lasta kindlasti õli, mis peab imbuma plekkide vahele. Vene ajal olid sellisteks auruveduri silindri õli, kahurimääre, saksa karipol grafiitmääre. Praeguseid ei oska soovitada.
Esimene movili kiht tuleb teha bensiini või tärpentiiniga 1:1 või veelgi vedelam, veeldatud moviliga ning lasta mõned päevad taheneda. See valgub õmblustesse. Siis tuleb lasta alles paksemat möksi karpidesse.
plaatrooste korral ei aita eriti ka see veeldamine enam. Põhja roostesel plekil saab rooste vahel pidama kui panna kuivale pinnale mitu kihti bensiiniga hästi vedelaks tehtud (soenda lahustamiseks) nn kahurimääret ja peale selle kuivamist jälle paksemat möksi. Ise olen seganud movil-tärpentiin-männitõrv segu ja lasknud seda igale poole...
Nüüd on muidugi nn roosteimmutused ja WD-d need, mida liidete immutamiseks algul lasta saab ja siis veeldatud movilid, tõrvad, jne.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne