Kombainid Eestis

(23-12-2021, 12:49 PM)arvok Kirjutas:  
(22-12-2021, 20:57 PM)jürimees Kirjutas:  Tänuväärt ettevõtmine.

Kui veel märkusi teha, siis tol ajal ei olnud sellistel kombainidel turboga mootorit.
Vähemalt mina ei trehvanud ühtegi nägema. Ei kohanud ma ka käivitusmootoriga varanti. Kõik olid 24V starteriga pillid.
Võib olla neid siiski liikus kusagil.
Aga muidu tore töö.
 Vaadates lisatud pilte töö käigust jääb mulje, et algne mootor siiski teisest puust. Eks tegijad teavad täpsemalt ja kommenteerivad ise. Tehasevarustuses käivitusmootoriga CK 4, Nivat oma silmaga näha ei ole õnnestunud. See muidugi ei tähenda, et neid ei olnudki.
   
Vasta

Mina olen ka oma silmaga turbomootoriga CK-4 näinud, oli meilgi majandis 70-date algul. Minu esimene Niva oli ka lühikeste pihustitega mootor 
ja üleni pruuni värvi, nagu CK-4. Kõige viimane jällegi turbo jahutiga ja käivitusmootoriga.
Vasta

(23-12-2021, 12:49 PM)arvok Kirjutas:  
(22-12-2021, 20:57 PM)jürimees Kirjutas:  
(21-12-2021, 21:56 PM)kurmokas Kirjutas:  Sai üks SK-4 korrastatud

 https://www.youtube.com/watch?v=RxOj4bGI8z4
Tänuväärt ettevõtmine.

Kui veel märkusi teha, siis tol ajal ei olnud sellistel kombainidel turboga mootorit.
Vähemalt mina ei trehvanud ühtegi nägema. Ei kohanud ma ka käivitusmootoriga varanti. Kõik olid 24V starteriga pillid.
Võib olla neid siiski liikus kusagil.
Aga muidu tore töö.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E303- turboga mootorid hakati paigaldama  kombainile CK-4 juba 1971 aastal ja selle kombaini markeering oli CK-4A ja neid toodeti kuni 1973 aasta alguseni. Pärast seda tuli veelgi täiustaud mudel CK-4M mida toodeti vaid pool aastat ehk siis septembrini  1973 siis algas juba Nivade masstootmine ja mootor oli neil sama mis nivadel.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Teemast on koorunud kaks küsimust, kas SK-4 tuli turbo mootoriga ja kas käivitusmootoriga või ei. Praktilist kokkupuudet ei oma nendega kombainidega.
Otsustasin kaevata oma raamatukogus ja vaadata,mida seal räägitakse turbo mootoriga SK-4 kohta. Esimene raamat,mis kätte juhtus on 1975 aastal trükitud Kombaineri ABC.
Sealt leiame sellise lõigu:
[Pilt: 20220110-112012.jpg]
Seega teoreetiliselt viimase otsa SK-4 kombain ongi juba 100HJ mootoriga, mis tõenäoliselt on lühikese pihustiga SMD-17K(mitte segi ajada hilisema SMD-17KN).
Kahjuks ei ole raamatus kirjas, millal toodeti SK-4A ja SK-4M.

Teine tark raamat: Каталог деталей СМД-14 и модификации 1965. Seal leiab SMD-17K kohta sellise lõigu.
[Pilt: 20220110-112005.jpg]
Siit järeldub,et SMD-17K on turbo mootoriga ja starteriga, kuid kataloogi lehitsedes leiab ka foto kus on käivitusmootoriga variant. 

Siinkohal avaldan oma arvamust veidi:
Praktilises mõttes on pika pihustiga SMD-14NG tunduvalt mõistlikum lahendus isegi vanatehnikale, kui vanema malli SMD-14 või SMD-17K. Ma kujutan ette,et vanema malli mootorile ei ole enam ei saalesid ega suurt midagi peale kolbide ehk võtta? Teoreetiliselt võis SK-4 juba turbo mootoriga tulla aga siis pidi see olema lühikese pihustiga SMD-14 baasil ehk SMD-17K. Mis puudutab käivitusmootorit siis arvan, praktilises mõttes on see asjalikum kui starter. Isegi kui starteriga mootorid võisid olla kordades tavalisemad siis kui kombaini toodeti. Vene starterid on teadagi voolu röövlid ja vajavad korralikke akusid,et käivitada mootorit. Käivitusmootor jaoks piisab ka väiksest akust ja seega vähem kulutusi kombaini omanikule.
Vasta

Lõikuskuu on alanud ja müüki on pandud  korralik Niva kombain aastat 1988 ' 3300 euro eest 
https://www.kuldnebors.ee/search/polluma..._ids=10829


Manustatud failid Pilt (pildid)
       

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Üks Facebookist leitud foto . Kombainiga juhtunud õnnetus Tartumaal  Räpina maanteel Luunja ligidal 12.08 .  Kombainil tuli tagumine  rattas alt ära maanteel sõites .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Käes on taas  lõikuskuu ning aeg kombainide teemat  soojendada .  Leidsin siin Sibirjak СКД-5  katsemudeli  aastast 1975 , mis ei läinud aga  tootmisse.  Kombain ise  on imekombel venemaal   siiani  säilinud  kuigi väga rüüstatuna ja roostes .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
       

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne