09-09-2020, 22:15 PM
(09-09-2020, 21:40 PM)E303 Kirjutas: Osad Niva mehed töötasid põllul veel lahtise uksega et kabiinis nii palav poleks.
See palavus ei olnud enamasti ainus(ja hilisemal sügisesel viljavõtul kui väljas paarikümne kraadi ringis, see tuba nii palav polnudki) põhjus. Masina hääli kuulama/selles muutusi tajuma õppinud kombaineril oli masinas toimuva indikaatoriks seesama müra ja selle muutumine mingis olukorras. Kinnise uksega ei kuulnud kui miski laager või kett või rihm või ... ära minema hakkas või näiteks miskit kuskil umbe kiskus.
Enamasti olid selles kõige osavamad need mehed kes oma kombainerikarjääri CK-4 peal olid alustanud.
Kui tuul tagant õige nurga alt oli tuli mootori kuumus just lahtise uksega kabiini...
Ise olin ka kahel sügisel Niva peal, aga seda kunsti päris selgeks ei saanud... Ja Doni peal ei tekkinud tunnet et tahan ust lahti hoida...