mille silinder ?
#1

tere
Mille silindriga tegu on ? Kas 49 või 350
samas kui kellelgi on huvi selle vastu siis on antud silinder ka müüa..kulumisranti ei old tunda.

Ettetänades Raigo

[Pilt: silinder.JPG]
Vasta
#2

Raigo Kirjutas:tere
Mille silindriga tegu on ? Kas 49 või 350
samas kui kellelgi on huvi selle vastu siis on antud silinder ka müüa..kulumisranti ei old tunda.

Ettetänades Raigo

Kle minu 49 on väliselt küll samasugune. Rohkem kahjuks asjast ei tea.
Vasta
#3

Ma pole küll eriline asjatundja, aga Izh-350 silindril puuduvad minu andmetel aknad - need tulid alles 49\'ga. Niiet pooldan Saeka arvamust. Ise oleksin huvitatud 350\'ne/49 silindripeast - ei ole pakkuda??
Vasta
#4

ei ole kahjuks selle silindri pea sain ühe pooliku 56-ga kaasa,kusjuures 56-l oli ühe realine sidurikett...nii et kui keegi tahab korv või vändaotsas olevat hammikat andku teada..
Vasta
#5

Aaga mille silinder see on? Nende umbes 74 millimeetri järgi võiks arvata, et mingi izhjevski värk võib ta olla?
   
Vasta
#6

muhkel Kirjutas:Aaga mille silinder see on? Nende umbes 74 millimeetri järgi võiks arvata, et mingi izhjevski värk võib ta olla?

Vähegi IZide ajalugu teadev inimene vast teab et kogu sealse vabrikuvärkstoa sisustus on toodud teise ilmasõja järel Saksast sõjakahjude korvamise käigus. Ja IZ 350 ei ole midagi muud kui pisimuudet DKW NZ 350, 1939. aasta mudel. NZ 350le eelnesid muide varasemad 350 ccm mudelid, mille silindrimõõt oli sama.

Samas - IZide silindri läbimõõt on siiski 72 mm, mitte 74. Kui silindri siseläbimõõt on aga 74 mm, siis ei saa see olla 350se DKW oma. Vaid 1930. aasta paiku toodetud vähesed 300 ccm rattad Luxus300 on omanud 74 mm läbimõõduga silindrit.

Palju tõenäolisem on aga, et 74 mm viitab miskile muule margile.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

valdo Kirjutas:Vaid 1930. aasta paiku toodetud vähesed 300 ccm rattad Luxus300 on omanud 74 mm läbimõõduga silindrit.

Võrreldes siin foorumis postitet fotot Luxus300 silindri fotodega aadressilt http://roland.holzapfel.bei.t-online.de/...egung.html on selgelt näha, et selle riistapuu oma see ei ole.

Nii et kui läbimõõt on 74 mm, langeb DKW ära.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

A see 74mm ei pruugi ju originaalmõõt olla?
Vasta
#9

stretch Kirjutas:A see 74mm ei pruugi ju originaalmõõt olla?

2 mm suurem on natuke jõhker remontmõõdu jaoks. Terve millimeeter seina maha...

Kuna Vene aparaatidel läksid remontmõõdud 0,25 mm tagant suuremaks siis ei usu, et asi on seitsmes remont. Kui ka eeldada, et osadel hoonimistest võeti mingi põhjusel 0,5 suuremaks, siis ka 3-5 suuremakspuurimist on ikkagi ebareaalne.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Aga äkki pärineb silinder hoopis IZ-7, IZ-8-lt -lt või L-300 -lt? Mõlemad on muide DKW Luxus300 veidi muudetud koopiad, toodetud N. Liidus 1930tel. Loomulikult on neil kõigil silindriläbimõõt ka 74 mm.

Kui karburaatori äärik ja väljalaskeaugu oma asetsevad 90 kraadi tagant nagu fotolt näha, siis on ülisuur tõenäosus, et tegu on laiendakambriga väljalaskesüsteemi evinud isendiga, mis Luxus300 -lt levis ja L-300 ja IZ-7 juurde ja sealt IZ-8 juurde. St silindi väljalaskeava oli sellel täpselt küljel.

Et tegu ei ole algse Luxus300 silindriga, tõestab mu eelmises postituses olev link.

Muide - Urmas Teearu on Eesti suurim varaste (1930te) IZide ekspert ja ka paljude selliste masinate omanik. Ma usun et ta tuvastab silindri päritolumudeli üsna suure tõenäosusega.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

valdo Kirjutas:Muide - Urmas Teearu on Eesti suurim varaste (1930te) IZide ekspert ja ka paljude selliste masinate omanik. Ma usun et ta tuvastab silindri päritolumudeli üsna suure tõenäosusega.
Mul ongi Tagadi muuseumis käimata, ja retk koos selle metallitükiga kõlab veidrat moodi harmooniliselt..

Kui selle \"leiu\", mis juba pool aastat riiulis seisnud, puhtamaks küürin, teen täpsema arusaama jaoks ka mõne pildi rohkem. Kurat, kui see eraldiseisev väljalaskeosa kah mul kusagil kahe silma vahel vedeleb, lõhun kodus televiisorilt kineskoobi eest ära ning sobitan sinna midagi märksa kaalukamat Rolleyes
Vasta
#12

Seltsimees Valdo, selliseid teadmisi nagu Teil, tuleks mingist otsast koguma hakata(aga eks seesamune foorum ju seda teebki) st. mina omal jõul küll poleks suutnud läbi interneti-moto suunata ennast sellistele järeldustele. Mitte mingit moodi. Või olete äkki just mõningate netilehekülgede abil tarkusi saanud? Kipun arvama, et siiski käest-kätte need faktiterakesed liiguvad. Kiitus!
Vasta
#13

   

Peaaegu \"leidsin\" enda 49\'le silindripea(ribid jm kujundus sama), aga kõhuli keerates selgus, et kinnitusaugud pole mitte ruudukujuliselt vaid ristküliti ja tegemist on järekordse küsimärgiga minu jaoks. Mille silindripea see on?
- - - - - - -
Teoreetiliselt oleks ju võimalik uued augud puurida, nii et ta 49 silindrile pähe sobiks. Aga kas uute aukude ümber pingega pragusid tekkima hakkab, on juba teine küsimus..
Vasta
#14

silindril on küljes karpa K28b ehk siis on see 49 karpaga.
pilt mõõtmisest siis http://www.hot.ee/raigov/supler.JPG
Vasta
#15

   
veel üks silinder omapäraste akendega. kui siinsamas teemas natuke tagasi kerida ja tolle eelneva silindriga võrrelda, mis ka 74mm oli, siis praegune on hülsi pikkuse/sügavuse poolest madalam..
Vasta
#16

Kui juba identifitseerimise juurde tulla, siis üks raam vedeleb ka.
           

Kas võin jääda K-750 juurde?? Juhin tähelepanu amortide kinnituste juurde, tunduvad \"vanapärased\".
Vasta
#17

Kas silindripeast rohkem pilte ei ole? Tahaks ribistust näha...
Vasta
#18

äkki võivad silindrid pärit olla mõnelt traktori käivitusmootorilt? läbimõõt pidi sama olema...
kuna ise pole selliseid isendeid lähedalt näinud, siis ei ole kindel.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#19

stretch Kirjutas:Kas silindripeast rohkem pilte ei ole? Tahaks ribistust näha...
   
omapäraks see horisontaalribi, mis izh-49\'tel näinud olen
Vasta
#20

[quote=isandpauk]
äkki võivad silindrid pärit olla mõnelt traktori käivitusmootorilt? läbimõõt pidi sama olema...



MTZ ja dt masinate käivitusmootorid on samad,aga neil on kõigil vesijahutus.Hülsi läbimõõt on 72 mm,nagu planetadel ikka,isegi IZ\'i silinder istub 1:1 nimetet käivitusmootorite peale ja vastupidi.Ma kahtlen,et need silindrid mõnele käivitusmootorile võivad kuuluda,sest ma pole kuulnud ühestki õhkjahutusega käivitusmootorist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne