Natuke abi vaja tuvastamisel!
#1

Sai natuke sorteeritud asju ja sealt tuli välja juppe, mille päritolus (millisele autole kuulub) ei ole päris kindel.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
Vasta
#2

Veel mõned pildid!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#3

Kuuendal pildil paistab olema Pobeda tagatuli ja vene esilaternate klaasid.

Gaz m20 Pobeda
Vasta
#4

Tagatuli on tõesti Pobeda oma, aga just need esituleklaasid on küsimärk!See keskel suurendusega olev klaas, väideti olevat M-72(mootoratta) oma!?!?
Vasta
#5

See kuuendal pildil olev klaas millel on keskel rõnga moodi kujund peaks kuuluma M-401 külge. Vähemalt minu autol on sellised tuled.
Terv.Jaanus
Vasta
#6

Teisel pildipaketil olevad tuled ja saaled on USA päritolu..tõenäoliselt mälestus vanast ameerika villisest.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

UM Kirjutas:Tagatuli on tõesti Pobeda oma, aga just need esituleklaasid on küsimärk!See keskel suurendusega olev klaas, väideti olevat M-72(mootoratta) oma!?!?

Vene kolale on läbi aegade olnud omane unifitseeritavus, st samad detailid erinevate apastraatide küljes. Mis puudutab valgustusseadmeid siis... oli avara N. Liidu aladel nende vorpimiseks paar kindlat tehast, mille toodang kruviti külge paljutele erinevatele liikuritele. Ehk siis - X aasta tuleklaasi võis leida paljude X aastal erinevaist tehaseist väljavuranud isendite ninalt vastu säramas Smile

Mis puudutab foorumis arutet luupklaasi, siis selle toomisaeg oli kusagil 1950te lõpu ja 60te alguse paiku. Mina olen kohanud seda vana volga juures, GAZ 51 juures, ZIL 164 juures. Ja miks mitte ei võinud olla see paigutet ka M-72 hilisemate mudelite lambi ette. Mina komplekteerin igatahes kunagi oma 1960. aasta GAZ 51 selliste klaasidega.

Kui üldse arutada sama läbimõõduga Vene päritolu ameerika tüüpi hajutite (slängis: klaaside) üle, siis mina jagaksin need laias laastus tüüpide osas neljaks.

1. Kogu klaasil on ühtlane ristkülikmuster. Vanim tüüp, hakati tootma 1940te lõpul koos Pobide ja 51dega. Valmistati vast 1950te keskpaigani ja sellega olid varustet nii Pobid, 51-d, IZ-350-d, M-72-d jne. Iseloomulik joon - kõik ristkülikud on üksteisega sarnased ning ainus kiri on klaasi ülaosas olev VERH. Mina panen sellised oma 1949. aasta Pobile (ja 40te mootorratastele, nt IZ-350le).

2. Klaasi keskosas on luup, mujal ristkülikmuster. Ilmus 1950te lõpul, kasutati kindlasti vanadel volgadel, 51-del ja vast ka mujal (sh mootorratastel)

3. Klaasil on ristkülikmuster a la p.1 mainitu, kuid osad ristkülikud on siledamad ja lamedamad. Minu meelest olid sellised klaasi kasutusel 1960-70tel sapakatel ja mossedel, enne kui Ziguliga 1970. aasta paiku levima hakanud euroopa tüüpi hajutid need välja suretasid.

4. Klaasil on ristkülikmuster, kuid keskmine ruudukujuline osa on väga tiheda triibutusega. Oli 1970-80tel veoautode tüüpklaas (GAZ 51-53 jne). Hilisemad isendid kandsid endas hulga kirju a la \"Sdelanno v SSSR\" jne.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Esimesel peaks olema 69 või 21 tagumine differ ja kolmanda pildi õliradiaator sobib täpselt 69-le.
Vasta
#9

Tänud!Mõistatuseks on veel esimesel pildipaketil olevad aknatõstuki käepidemed, ankur ja kojamehed.Ankur peaks eeldatavasti kuuluma Pobeda või Gaz-i starterile, aga ei ole päris kindel.
To:Olaf
Kas see õliradiaator kuulub Gaz 69 -le või lihtsalt sobib?
Vasta
#10

Mulle tundub, et mitmed siinsed jäänused on pärit militaarotstarbelise Fordi veoauto pealt, vähemalt kõik tuled, käepidemed, saaled ja ehk ka radikas.
Tihendid ja tuleklaasid, nagu öeldud, nõukogude päritolu.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#11

Kustkohast need jupid välja tulid? Kui kusagil maal mõnest talust, võib identifitseerimisel olla mingil määral kasu väikesest jutuajamistest kohalike \"vanadega\", nood võivad teinekord veel päris hästi mäletada, \"kuidas keegi Sass või Jürka (või keegi teine) neljakümne-neljanda sügisel pool ameerika veoautot või saksa lennuki mootori omale koju vedas\" jne.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#12

Sealt kus ma need osad sain on ainult 1/4 nendest, mis seal oli.Endine omanik kahjuks ei tea täpset päritolu (mõeldud on neid Fordi osasi).Teab keegi, kus või kes oleks võimeline tuvastama varuosa, selle numbri järgi, mis on karbi peale kirjutatud.Mõtlen just vana Fordi juppe, et millisele isendile nad kuuluvad.Tuled ja saaled on kasutamatta, veel määrde all.
Vasta
#13

UM Kirjutas:Sealt kus ma need osad sain on ainult 1/4 nendest, mis seal oli.Endine omanik kahjuks ei tea täpset päritolu (mõeldud on neid Fordi osasi).Teab keegi, kus või kes oleks võimeline tuvastama varuosa, selle numbri järgi, mis on karbi peale kirjutatud.Mõtlen just vana Fordi juppe, et millisele isendile nad kuuluvad.Tuled ja saaled on kasutamatta, veel määrde all.
Siin kolm varaianti (kuidas mina teeks):
a)kirjutaks FMC-le läbi webi
b) lähed info-autosse ja nõuad kokkusaamist mõne suurema bossiga, kes fordi projekti juhib või Kasvõi Kaupo Katkoslilt\'i endaga. Räägi oma mure ära ja las teevda päringu Fordi tehasesse!
c)Suudad kusagilt antiigiärist või netist leida tolleaegse varuosakataloogi.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#14

To UM. Se radiaator peaks täpselt 69-sa oma olema vähemalt kataloogist vaadates oli sarnane.
Vasta
#15

Kui siin juba tuvastamiseks läks siis mul oleks vaja teada saada mis masina märgiga mul tegu on - pilt kahjuks suht kehv.    
Vasta
#16

Kui õieti varasematest postitustest aru sain, siis antud tagatuli kuulub Pobile?    
Vasta
#17

Ei, see on ameerika militaarliikurite ( Wyllis, Ford, Harley- Davidson WLA jms) tagatule STOP osa. Kui pirn läbi põles, läks kogu lugu vahetamisele.  Sama jutt ka eelpoololevatel piltidel olevale.

Tervitab Veteran.
Vasta
#18

(04-08-2004, 01:06 AM)kalle Kirjutas:  Veel mõned pildid!

Gabariittule sarnased (näit. Gaz-51, 69 ) tuled on pärit auto pealt( Willys, Ford ) kuna nende nn. jalg on teise kaldega, kui H-D WLA oma.

Tervitab Veteran.
Vasta
#19

NB! Tuled (Willys), mis postituse alguses pildil, on ammu uue omaniku leidnud juba 2004-ndal aastal ehk 12 aastat tagasi! See info siis helistajatele ja PS saatjatele.

Tervitustega, Kalle.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne