Ikarus,osa 2...
#1

...ehk siis jätk varasemale Ikarusejutule:Leedus Kaunases ja Klaipedas liigub 280-sid ikka veel üsna tublisti,ülejäänud masinad (enamaltjaolt vanemad Mercedesed,Volvod,Scaniad) on vähemuses.260-sid nägin vaid üksikuid.Üldiselt on Leedu bussipark märksa vanem kui Eestis,uuemaid linaabusse ei jäänudki nagu silma.Veel jäid silma ka mõned 256-d,need sõidavad muuhulgas ka \"aeglast\" (läbi Šilute ja Jurbarkase,MITTE mööda baani) Klaipeda-Kaunas liini.Väliselt oli tegemist parajate logudega,kuulusid logode järgi Klaipeda bussipargile.

Edit: Ikaruse-jutu alguse leiab siit.
Vasta
#2

Ma kordan oma küsimust:
Kas kellelgi on olemas ja saaks mulle meilile saata Tartu Ikaruste ümbernummerdusi, ehk mis numbrit kandis buss nõukogude ajal ja millist uue Eesti ajal?
Vasta
#3

Kunagi kui ma esimest korda Tartus käisin, see oli umbes 4 aastat tagasi siis ma nägin seal sõitmas ühte Ikarust(lõõts), Ja see tundus küll palju paremas korras kui Tallinna omad olid. Oskab keegi öelda miks see nii oli? Või mulle lihtsalt tundus nii.

EDIT: Siia sai nüüd tõstetud ja teemaväline jutt tehnoabibusside alt.
Vasta
#4

Ega ma kindlalt ei tea aga ma pakun, et asi on seotud elanike arvuga/linna suurusega.
Muidugi võib ka olla see nii, et nad on rohkem seisnud või lihtsalt uuemad...
Vasta
#5

mida sa leedukatelt tahad, kui lätlastel veel LAZid linnaliinidel kasutusel (näiteks Daugavpilsil)

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#6

Kas kellelgi on aimu, kui kallilt saaks kuskilt Venemaalt või Baltikumist kätte Ikarus 260-ne? Peaks olema sõidukorras ja võimalikult algupärane...
Vasta
#7

Sõltub, millist konkreetset Ikarust sa nägid. Meil liikunud 280-d Tallinna omadest küll eriti ei erinenud, ainult värv oli jäetud originaal - ehk siis kollane. Seest olid nad sama räämas, nagu Tallinna bussid, või isegi hullemad: istmed katki ja soditud, põrandad paigatud... Mõni üksik erand siiski oli, nt nr 21 ja 44.
Vasta
#8

martinmannik Kirjutas:Kas kellelgi on aimu, kui kallilt saaks kuskilt Venemaalt või Baltikumist kätte Ikarus 260-ne? Peaks olema sõidukorras ja võimalikult algupärane...

Mine nuru Riia bussipargilt mõni masin, mis hakkab varsti mahakandmisele minema.
Või siis Vilniusest.
Vasta
#9

Loll jutt suhu tagasi!

Tartus ei olnud ühtki kolme mittevoldikuksega Ikarust. Nelja tulega masinad on puhtalt bussijuhtide(?) omalooming. Yhel oli isegi taga 8 tuld, ei mäleta ainult, mis number see oli. Kindlasti pandi neile mingeid mahakantud maaliinibusside ülekandeagregaate, mistôttu enamik Tartu kollastest bussidest olid vôimelised 120km/h uhama. Isiklikult olen sellist näitu näinud 27, 57, 59, 640, 654 spidomeetritel. Kôik kiiruskatsed on tehtud orienteerumisneljapäevakule tellitud eribussidega, 59 vedas minu klassi korra kolhoosi peete korjama.
Vasta
#10

See on hea küll, kui Ikarus 120 km/h arendab, aga üks miinus siiski on: nimelt mäkke see masin enam nii lõdvalt ei raiu! Originaalkastiga Ikarus peaks tegelikult arendama ainult 65-75 km/h ja piisavalt võimsusevaru omama, aga tagasilla reduktori ja/või käigukasti äravahetamisega võis kiirust märgatavalt tõsta - seda muidugi väändemomendi arvelt.
Ikarustele toodeti kolme tüüpi käigukaste, kõik erinevate ülekandearvudega ja üks nendest viiekäiguline. Kui aga lisaks kiiremale käigukastile vahetada ära ka tagasilla reduktor, mis kasvatab bussi lõppkiirust, jääb ta linnas sõitmiseks nõrgaks. Seda rääkis mulle üks TAK-i veteran.
Üldse on Ikaruste kiiruse ja võimsuse suhe natuke halb. Kuna bussil on keskmisest nõrgem mootor (192 hj), tuli käigukast võrdlemisi aeglane teha, et mootor rasket elukat üldse liigutada jõuaks. Et mootoril on vähe pöördeid (ca 1800), ei saa ühegi käiguga eriti pikalt kiirendada, mida süvendab veel asjaolu, et diiselmootori võimsuseenamik jääb madalamate pöörete kanti. Nii ongi bussil raske mäkke tõusta: käigud on lühikesed, ühe käiguga kiirust eriti varieerida ei saa ja niigi madala kiiruse nullib ära käigu vahetamisele kuluv aeg.
Asja lahendaks turbo. Kusjuures, seda on Ikarus 255 peal isegi proovitud ja tõmme paranes märgatavalt. Maanteel 120-ga polnud mingi vaev sõita ja momenti jagus ka kiiretele pööretele. Ainuke probleem oli see, et pool aastat hiljem oli väntvõll pooleks...
Vasta
#11

Miski aeg tagasi oli TAK\'il veel vähemalt üks 300.seeria Ikarus (25x järglane).On see veel alles ja äkki tilkus neid siiamaale veel (tootmisse jõudis see kuskil 90.aastate alguses)?
Vasta
#12

martinmannik Kirjutas:See on hea küll, kui Ikarus 120 km/h arendab, aga üks miinus siiski on: nimelt mäkke see masin enam nii lõdvalt ei raiu! Originaalkastiga Ikarus peaks tegelikult arendama ainult 65-75 km/h ja piisavalt võimsusevaru omama, aga tagasilla reduktori ja/või käigukasti äravahetamisega võis kiirust märgatavalt tõsta - seda muidugi väändemomendi arvelt.
Ikarustele toodeti kolme tüüpi käigukaste, kõik erinevate ülekandearvudega ja üks nendest viiekäiguline. Kui aga lisaks kiiremale käigukastile vahetada ära ka tagasilla reduktor, mis kasvatab bussi lõppkiirust, jääb ta linnas sõitmiseks nõrgaks. Seda rääkis mulle üks TAK-i veteran.
Üldse on Ikaruste kiiruse ja võimsuse suhe natuke halb. Kuna bussil on keskmisest nõrgem mootor (192 hj), tuli käigukast võrdlemisi aeglane teha, et mootor rasket elukat üldse liigutada jõuaks. Et mootoril on vähe pöördeid (ca 1800), ei saa ühegi käiguga eriti pikalt kiirendada, mida süvendab veel asjaolu, et diiselmootori võimsuseenamik jääb madalamate pöörete kanti. Nii ongi bussil raske mäkke tõusta: käigud on lühikesed, ühe käiguga kiirust eriti varieerida ei saa ja niigi madala kiiruse nullib ära käigu vahetamisele kuluv aeg.
Asja lahendaks turbo. Kusjuures, seda on Ikarus 255 peal isegi proovitud ja tõmme paranes märgatavalt. Maanteel 120-ga polnud mingi vaev sõita ja momenti jagus ka kiiretele pööretele. Ainuke probleem oli see, et pool aastat hiljem oli väntvõll pooleks...
Kuule,aastaid tagasi paar korda ikka kuulsin,kuidas Ikarus 250 kiirendas,vile järgi! Kas tõesti turbo?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#13

Mis Ikaruse mootori väntvõlli pööretesse puutub,siis olen mina tähele pannud,et mõned teevad mingi 2000p/min ja ütleks et viimane \"siga\" väljas,aga teine võib samaga jälle mingi 2300-2500p/min lasta. Sobiv käiguvahetusmoment oli esimesel juhul kusagil 1500p/min.,teisel juhul 2000p/min,s.o. 500p/min vähem arvatavast maksimumist.
Mul on Harjumaa liinide Ikaruste tahhomeetrite ja spidomeetrite näidud erinevatel kiirustel ja käikudel üles kirjutatud!

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#14

Nõmme mäest või Kadaka tee viaduktist üles punnitamine oli ikka paras tegemien neile, eritikui mõni muu auto ees kakerdas. Siis toimus seal ees kabiinis ainul üks suur käigukangiga võimlemine.
Aga Nõmme mäest armastasid nad vabakäiguga alla tulla, kõvemad veennad suutsid selle hooga kuni TPI peatusei veereda.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#15

Kas nii hullusid situatsioone pole ette tulnud, kus rahvast täistuubitud Ikarus oleks poole tõusu peale lihtsalt ära surnud? Minul ühtegi nii radikaalset situastiooni meelde ei tule, küll aga meenub, kuidas üks täiskiilutud Ikarus 280 Tartus Riia mäel peale kohaltvõttu ja enne teise käigu sisselükkamist tagasi hakkas veerema... Ise olin bussi peal. Lõpuks ta ikka mäkke jõudis, aga üle 2. käigu küll mitte.
To EdR: Mina tean isiklikult ainult ühte Ikarust, millele konkreetselt turbo peale kruviti. See oli algselt Tarbusile ja hiljem vist Sebele kuulunud 250 või 255 (täpselt ei mäleta). Kui mina temaga umbes 4-5 aastat tagasi sõitsin, oli ta tumesinist värvi ja Favora logod peal, summutitoru tagant katusele viidud (nagu rekkadel). Hiljem värviti ta minu teada Sebe toonidesse ning jätkas rahva teenindamist. Praeguseks on enam kui kindel, et buss on maha kantud. Tartus ei seisa kaugliini-Ikarusse enam ühtegi.
Vasta
#16

Landy Kirjutas:Nõmme mäest või kadaka tee vidayktist üles punnitamine oli ikka paras tegemien neile, eritikui mõni muu auto ees kakerdas.
Ega praegu uute bussidega parem pole - hommikuti, kui 10 üsna täis on, tundub hääle järgi küll, et nad punnitavad küll viimasega sealt üles...

Edit: Siiski mitte need kõige uuemad, aga ega ma neid eriti 10. liinil polegi näinud ka...


Veitsa offtopic ka üldse juba. Rolleyes
Vasta
#17

Need pikad 280-d (mis olid algselt halli värvi ja lôôtsa ees ning viimase ukse ja tagaseina vahel olid kitsad aknad) ja mida Tallinn ostis vist 3tk, olid kindla peale juba tehasest tulles turboga. Ainult et tänu venelaste sitale hooldusele läksid need turbod peatselt laiali ja kruviti maha. Ja minu teada on kollased Ikarused sealtmaalt, kui ilmusid mustad torud ja mustad kandilised kabiinid, 6-käigulised. Valgete torudega pôlvkond oli 4-käiguliste kastidega.
Vasta
#18

neid uusi Ikarusse oli kaks tk: pikk ja lühike. Pikaga olen 18.liinil sôitnud, lühike sôitis mingil lennuvälja liinil. Hiljem oli ta vist MRP käes. Kumbagi pole ma teab mis ajast näinud. Kerelt olid nad mingite Trollide (Mitte nende kôige uuemate) moodi.
Vasta
#19

Minu on olnud selline juhus, kui TAK-i üks sinistest 280-st sõitis Tähetorni mäest üles ja suri välja ja enam käima ei läinud. Saadeti välja järgmist bussi ootama.
Vasta
#20

Need olid Ikarus 41x seeria masinad (linnabussid).300.seeria olid turismibussid.Mõni Tallinna troll (90ndate keskpaigast) kasutab Ikarus 415 keret ja veermikku.


Soobel Kirjutas:neid uusi Ikarusse oli kaks tk: pikk ja lühike. Pikaga olen 18.liinil sôitnud, lühike sôitis mingil lennuvälja liinil. Hiljem oli ta vist MRP käes. Kumbagi pole ma teab mis ajast näinud. Kerelt olid nad mingite Trollide (Mitte nende kôige uuemate) moodi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne