Kinnine UAZ-469
#1

Tartu lähedal Tiksojal on Tallinna maantee remontijatel kasutusel kinniseks ehitatud UAZ-469, mille juures on kasutatud GAZ-53 kabiini osi, ka uksi ja esiklaasi. Vene ajal oli selliseid sõidukeid sageli näha, aga nüüd pole säärast juba aastaid kohanud.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#2

Minu teada tegi neid Nuia EPT,Läänemaal on neid samuti mitu sellist liikunud/liikumas.Selle tegemiseks võeti lihtsalt 52/53 kabiin,mille tagasein eemaldati ja veomasinate kabiinipikenduse stiili jälgides tehti kere valmis.
Vasta
#3

Sarnase ehitusega tehti ka 69 ninaga (sarnane seisab pärnu kylje all) uksed ja esiklaasi päris see masin samuti GAz 52/53 ja syda oli 69 oma koos raami ja sildadega.

milleks 4x4 kui olemas on kraz 6322
Vasta
#4

1990-ndate keskel toodi maale plekk-kerega 31512-tüüpi masinaid, millele pandi Iveco diisleid peale. Lõuna pool kandis sebib neid ringi küll.
Vasta
#5

Vast veidi OT, aga eelmisel reedel vuras Lätis Volmari (Valmiera) vahel tükk aega minu ees kinniseks plekk-kuudiks ümber ehitet GAZ 69. Oli näha ka 53 keretükkide kasutamist; taha keskele on paigutatud väike uks.

Muidu on Lätis Vene autosid näha palju vähem kui Eestis. Eriti puudutab see seisvat nn vana kola (51-d ja muu). 51 ma seekord hoolimata pikast sõidust väikestel teedel isegi ei näinud; ka 52/53sid vedeles seal üksikutes kohtades.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Kinnise plekkkerega 69 või 469 on üldjuhul \"Eesti toode\" Karksi-Nuiast. Seega rahvuslastest vanatehnikahuviliste sillmis peaks sellel olema sama suur väärtus kui ETK veokal või Tempo mootorrattal.
Presendist katusega GAZ 69 ja UAZ 469 ei ole maailma mastaapides pooltki nii unikaalsed kui meil Maarjamaal kokku praetud plekkkuudiga liikurid.
Kõik rahvad hindavad \"oma\" tehnikakultuuri pärandit, sakslased Mersut, inglased Rollsi jne. Meie, eestlaste, asi on hinnata Estonia vormelit, Tartu bussi ja leivaautot ning tagatipuks plekist kongiga Uaazikut.
Ainult nii saame me Euroopas jääda püsima ka tehnikakultuurist hooliva rahvana!!!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#7

Piibur Kirjutas:Kinnise plekkkerega 69 või 469 on üldjuhul \"Eesti toode\" Karksi-Nuiast. Seega rahvuslastest vanatehnikahuviliste sillmis peaks sellel olema sama suur väärtus kui ETK veokal või Tempo mootorrattal.

Mina tean, kus Kagu-Raplamaal on selline kinnise plekk-kuudiga 69 (Lätis vuranuga identne) seismas või minu arvates isegi sõitmas (vähemalt aasta-kaks tagasi). Kui suvel jäädvustasin samas lähikonnas fotole kaks ümarat Ikarus-bussi (vt teema \"Ikarus\"), siis oli 69 veel alles. Hiljem pole seda teed sõitnud.

Täpne asukoht U2U, aga ma ei usu, et liikur müügiks on.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Esimestel Motorexidel tegelesid UAZ-idega Räpina mehed. Nende masinatel olid ka kinnised kered ja peal IVECO diislid.
Vasta
#9

Ja omaette lugu on veel miilitsa-politsei uaazikud-kuspool neid siis konkreetselt tehti,kas otse tehases või miskis spets.ettevõttes.Tegumoelt vähemalt need,mida Eestis olen näinud,olid küll ühtemoodi-taga keskel kitsas uks,aknaid külgedel pole ning tagaistme järel vahesein,pätipuuri ruum küll imepisike.
Need mida Räpina omad pakkusid olid minuteada juba tehases sellise katusega varustatud.Iveco tollased mootorid olla aga puhas b******t olnud (vt ka http://forum.automoto.ee/showthread.php?...4#pid54234 ..)

Ning OT,kuid kui juba miilitsa uaazikutele jutt läks-Läti ja Leedumaal nägin veel selgi suvel UAZ-452/3741sid päris mitmeid sealsete politseide käes.
Vasta
#10

Neid Räpina omi ma silmas pidasingi. Viljandimaa mehed tegelevad villistega vist jätkuvalt? Peaks nii presendist kui plekist masinaid pakutama?
Vasta
#11

Tartu tehases tehti GAZ-69 kinnist 4-ja uksega.
Margiks oli TA-24.
Vasta
#12

Oma üllatuseks kohtasin möödunud nädalal Pärnus sellist UAZ-i:

[Pilt: 147359235343ec519f69857.jpg]

[Pilt: 10083320343ec519d5f868.jpg]
Vasta
#13

Potsataja103 Kirjutas:Oma üllatuseks kohtasin möödunud nädalal Pärnus sellist UAZ-i:
Plekk-katuse ja ühes tükis esiklaasiga Uaz on valmistatud pärast nõukogude aega, 90-ndatel.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#14

Mul selline juba aastaid - Iveco diisliga

Toungue kõps


Ostan M-410 või M-72. Või vahetan mingi kama vastu.
Vasta
#15

Uuem UAZ ongi plekkkatusega ja margiks on UAZ 31519 praegu tootmises ja UAZ nimega PATRIOT, aistevahel on GAZELL-i diisel või Vene
päritoluga bensiinumootor 2,9 l.(kolvi läbimõõt on 100 mm.).Tüüpkoodi saamiseks on mootor jama, ei lähe läbi heitmete katsel.Varsti peaks hakkama tehas paigaldama IVECO diislit, eks paista, mis see näitab, muidugi jama on selles, et tehas ei kiirusta tüüpkoodi tegemisegs, sest Venemaal on ilma selletagi turgu küll.Muide parendatu on 31519-l ka vedrustust.Patriot on minu andmetel juba täiesti uue käigukasti ja sildadega.
Vasta
#16

4.06.2006 tabatud Paides selline liikur:

[Pilt: 122028816.jpg]

[Pilt: 122028833.jpg]
Vasta
#17

Potsataja103 Kirjutas:4.06.2006 tabatud Paides selline liikur:

[Pilt: 28416325.jpg]

[Pilt: 28416330.jpg]
Samasuguse kerega ,aga heleroheline liigub ka Pärnus ja elab minu kodu lähedal. Sellist kere siis kuskil ikka hulgi toodetud.
Vasta
#18

Üks selline ka müügis:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html
Vasta
#19

mossepower Kirjutas:Samasuguse kerega ,aga heleroheline liigub ka Pärnus ja elab minu kodu lähedal. Sellist kere siis kuskil ikka hulgi toodetud.
Pärnu roheline tundub olevat pikema teljevahega. Pilti pole sellest veel saanud.
Vasta
#20

Saaremaal sõitis veel paar aastat tagasi ringi ümberehitatud gaz-69. Tean kus auto elab või elas, võin uurima minna.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne