ARK eksam lihtsamaks
#1



Eesti Prindi välja Saada sõbrale Kommentaarid mailiga

(13:50 19.08.2004)

Platsisõidu eksam muutus loataotlejatele lihtsamaks

TALLINN, 19. august (EPLO) - Sõiduauto juhiloa taotlejatele on nüüd platsisõidu eksam senisest lihtsam.

Sel nädalal jõustunud majandusministri määruse kohaselt nõutakse B-kategooria juhiloa taotlejalt platsil senise viie asemel kolme harjutuse sooritamist, vahendas ETV BNSi uudist.

Autoregistrikeskuse eksamiosakonna juhataja Toivo Kangur ütles BNSile, et jätkuvalt on kohustuslikud kaks harjutust: sõidu alustamine tõusul ja parkimine kahe sõiduki vahele. Kui enne valis eksamineerija kolm harjutust, siis nüüd ühe. Kangur selgitas, et nendeks võivad olla näiteks tagurdamine otseuunas või boksi, samuti slaalom.


Allikas:
http://www.epl.ee/artikkel_272237.html

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#2

Landy Kirjutas:Eesti Prindi välja Saada sõbrale Kommentaarid mailiga

(13:50 19.08.2004)

Platsisõidu eksam muutus loataotlejatele lihtsamaks

TALLINN, 19. august (EPLO) - Sõiduauto juhiloa taotlejatele on nüüd platsisõidu eksam senisest lihtsam.

Sel nädalal jõustunud majandusministri määruse kohaselt nõutakse B-kategooria juhiloa taotlejalt platsil senise viie asemel kolme harjutuse sooritamist, vahendas ETV BNSi uudist.

Autoregistrikeskuse eksamiosakonna juhataja Toivo Kangur ütles BNSile, et jätkuvalt on kohustuslikud kaks harjutust: sõidu alustamine tõusul ja parkimine kahe sõiduki vahele. Kui enne valis eksamineerija kolm harjutust, siis nüüd ühe. Kangur selgitas, et nendeks võivad olla näiteks tagurdamine otseuunas või boksi, samuti slaalom.


Allikas:
http://www.epl.ee/artikkel_272237.html
Sedasi see asi tõesti on,aga õpetamise ja õppimise seisukohalt ei muutunud tegelikult midagi.Asi ju selles,et seda kolmandat,nn \"valikharjutust ei tea ju iial ette.Tegelikult on hoopis huvitavam see,et EV-s kehtib kõigis ARK-ides üks ja seesama eksami juhend,aga tegelik eksami rakendamise kord (juhendi tõlgendamine)on igas ARK-is erinev.Võin seda kinnitada,olen sel aastal oma õpilastega käinud peale Tallinna ARK-i eksamitel ka Tartus,Jõhvis,Sauelgi.Vaatasin ka Saaremaa ARK-i eksamiväljakut ja hakkas piinlik ühe ühe riigiasutuse pärast.
Lugupidamisega Flanagan
Vasta
#3

tehke mulle nüüd selgeks. kas tagurpidi slaalom on sees valikuvõimalustes või ei?
Vasta
#4

khan Kirjutas:tehke mulle nüüd selgeks. kas tagurpidi slaalom on sees valikuvõimalustes või ei?
On,esmaspäeval näiteks oli see Tallinna ARK-is.Selle slaalomiga on üldse naljaks asi,seda tõlgendatakse kõige erinevemalt.Päris selge pole ka see,kas edaspidi ja tagurpidi slaalom on üks ja sama harjutus,või on siis tegu 4erinevate harjutustega.
Tervitades Flanagan
Vasta
#5

jaaa....tagurpidi slaalom on tore asi....paar päeva tagasi kästi mulgi seda teha....

Cool
Vasta
#6

Hmm. mina tegin oma B kategooriat veebruaris, käesoleval aastal ja ka meil oli võimalus valida. Platsisõidus siis olid käigepalt tagurdamine \"garaazi\", seejärel kohalt minek tõusul siis külgboks, edaspidi slaalom ja tagurpidi slaalom. Valida saime, et kas me teeme kõik need või me teeme kõik need harjutused Big Grin Rohkem valikuid polnud. No tegelt oli üks valik vee, et minna koju ja jätta eksam sooritamata. Linnasõit kestis 45 minti ja mul õnnestus 2 min. enne lõppu (enne viimast ristmikku) läbi kukkuda Sad
Vasta
#7

Mina tegin platsieksamit 3 korda. esimesed kaks märtsis ja viimane kord mais. iga kord olid täpselt samad harjutused: Tõusult minek, garaaz+tunnel(kaks ühes) üle parema õla, vasak külgboks ja tagurpidi slaalom. Esimeste kordadega vedasid närvid alt... tegin ise lollusi. Viimane kord tegin ilusti ära, siis linnavahele. Sõita sain 15-20 min, siis tagasi ark-i, eksam sooritatud. Mingi ilge norija eksamineerija pidi olema, eriti parema käe reegli kohapealt. Probleeme polnud, v.a ühe valesti parkinud veoauto tõttu, aga see oli pisiviga.
Imelik tundub minu jaoks see, et parempoolset külgboksi ei pidanud ma autokoolis kordagi tegema, eksamitel ka mitte, aga vasakpoolset nõrkemiseni. Kui palju kasutatakse \"päris elus\" vasakpoolset külgboksi? tavaliselt ikka paremasse teeserva pargitakse...



grahv Kirjutas:Hmm. mina tegin oma B kategooriat veebruaris, käesoleval aastal ja ka meil oli võimalus valida. Platsisõidus siis olid käigepalt tagurdamine \"garaazi\", seejärel kohalt minek tõusul siis külgboks, edaspidi slaalom ja tagurpidi slaalom. Valida saime, et kas me teeme kõik need või me teeme kõik need harjutused Big Grin Rohkem valikuid polnud. No tegelt oli üks valik vee, et minna koju ja jätta eksam sooritamata. Linnasõit kestis 45 minti ja mul õnnestus 2 min. enne lõppu (enne viimast ristmikku) läbi kukkuda Sad
Vasta
#8

Küll EW alguses/Nõuka aja lõpus oli elu lihtsam ;-)
Olin viimases grupis kes Tallinna ARKis (siis Pirital veel) NL eekirjade järgi tooria eksmi tegi (talv 1992), aga linnsõidu (algusega rohelise konna juurest) ja platsi (Nafta tänava juures) juba EW eeskirjade järgi.
Platsi sõidul põrusin esimesel korral läbi (parempoolne box), kuna närvid vedasid alt. Olime kogu grupiga juba ca 1,5 tundi hilinvat sõiduõpetajat koos autoga oodanud. (Tegu oli muidu punktuaalset täpse selliga, aga just sel hommikul tema VAZ ei käivitunud). Tollal ju helistada ei saanud, et kus oled ja seega tuli vaid kanntada ja oodata. ARK eksmainnerihja võttis enne meid kõik teised grupid juba ära ja ütles, et kui vend 10 min jooksul ei ilmu teete kõi platsi sealse vana volga rimakga. (kindel põrumine , kun kõik olid vaid LADA peal harjutanud).

Linnsõit seevastu kestis mulle vaid 3 min. Smile, sest ülejäänud 2 selli autos põrusid läbi ja vennal oli lihtsalt siiber ees ilmselt.

Nüüd mõtlen õudusega selle, et kui kunagi raha tekib, siis peab endale \"E\" kat. load tegema. Juba ette jube mõelda tuupimisele ja selle pika käruga tagurpidi slaalomile.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#9

Hehehee...Pole midagi. 80nendate lõpus tegin minagi omad load ära, kuid põdramaal. Leian, et tugev kool kulub marjaks rohkem ära kui üks raske eksam. Meid õpetati niimoodi sõitma, et ma pole kordagi õiget avariid teinud! Nooruse trikid ja puha, on kõik läbitehtud!!! No, ma veel tegin ka taksojuhtide kooli läbi kus õpetati jääpeal häda stoppi tagurpidi käiguga ja jääpeal tagurpidi mäest alla sõittu.

Ehh, mu point on see,et kui sõitmine korralikult selgeks õpetatakse/õpitakse, siis ka liiklus ohutus/kultuur tunduvalt paraneb. Ja sohver võib uhkusega rinda taguda!!

Aga need kes pole midagi õppind ja uhkeldavad ja kimavad ringi on nagu rikosett kuulid mis ohvrit otsivad!

Just a man!
Vasta
#10

Mina kavatsen minna autokooli talvel, sest kui libedaga sõitma õpida siis on kuivaga hoopis lihtsam. Ja talvel on vähem õpilasi ja võib olla saab ka rohkem selgeks. Muidugi sõidutunnid saab ka tunduvalt kiiremini ära teha kuna talvel ei armastata eriti sõita(sõitma õppida).
Vasta
#11

ja talvel tegemine on sellepoolest ka hea,et keskmine õppesõiduauto kiirus on ka tunduvalt väiksem ja siis saab rohkem keskenduda sõidule
Vasta
#12

kuvalda Kirjutas:ja talvel tegemine on sellepoolest ka hea,et keskmine õppesõiduauto kiirus on ka tunduvalt väiksem ja siis saab rohkem keskenduda sõidule
Sõbrad,kõige vähem on autokoolides õpilasi ja kõige lihtsam sõiduaega saada/leida just suvel.Talvel on õpilsi tavaliselt rohkem.
Tervitades Flanagan
Vasta
#13

Oleneb autokoolist, ühes koolis oli talvel olnud ühel kursusel ainult 4 õpilast ja see tundub küll üsna vähe olevat.
Vasta
#14

Vahet pole, kas suvel või talvel, selle lühikese ajaga nagunii midagi peale lülitite asukohtade ära ei õpi. Parem valige ikka nii, et võimalikult kergelt ja odavalt load kätte saate, küll siis vahtralehe all on aega harjutada pimedat ja libedat nõrkemiseni.
Talvel sõitmine on ainult selle poolest hea, et väga ei kotita teemärgistusega, kuna 99% ajast seda nagunii näha pole (mina õppisin ka talvel, kuid eksami tegin suvel). Aga minu arust on lihtsam sõita joonte kui ähmase kõhutunde järgi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne