12-11-2008, 12:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-11-2008, 12:49 PM ja muutjaks oli mesamees.)
Laial lindil on muide esimene käik üldse kinni pandud,sest muidu tõmbabki lindi puruks,kuna laiema lindiga on suurem haardepind ja jossil jõudu esimese käiguga kah kõvasti.Mudast ja muudest ekstreem kohtadest saab isegi käivitusmootori abiga välja sõita,kuid seda "abi" ei saa väga kaua kasutada kuna käivitusmootor on mõeldud ju ainult lühiajaliseks töötamiseks(käivitamiseks).Käivitusmootori abil ronimine muidu väga lihtne:suurel mootoril kompressioon maha,käivitusmootoril aeglasem käik sisse,jossil endal kõige aeglasem käik sisse,käivitusmootor käima ja hakkadki vaikselt ronima.Ise seda asja proovinud pole,aga seda on teinud minu isa,kes on töödanud jossi peal 13 aastat(hallidest alustades ja kollastega lõpetades).Tema on mulle ikka rääkinud kuidas mõnest hullust olukorrast on väljapääsenud ja mõnda asja olen ka pealt näinud,sest pidevalt oli ju vaja isale tööle kaasa ronida ja siis tähtsa näoga kabiinis istuda nagu oleks ise mingi jossimees.Kui keegi väidab vastupidist selle esimese käigu kinnipanekust tehase poolt,siis pole ta järelikult täielikult tutikat jossi näppida saanud,tavaliselt võtsid traktoristid ise selle blokeeringu maha,mis oli lihtsalt mingi poldi ja mingi metallitükikese eemaldamine.Samamoodi tehti ringi ka kõrgsurvepump,mis tehaseseades töötas tühikäigul ainult kahe pütaga,mis hakkas aga tervise peale ja nii vahetatigi pumbas 2 plunþripaari välja ja joss toksis ka tühikäigul 4 pütaga.