30-03-2012, 23:16 PM
(23-03-2012, 15:16 PM)aavu Kirjutas: http://www.nati.bz/nati.pdfmu teada oli NATI ligroiiniga töötav (nagu ka esimene Joss), väike bensiinipaak oli käivitamiseks. Samas võis ta töötada ka petrooliga. Algselt oli konstrueeritud diiselmootoriks, aga kuna liidus puudus vajalik kütteaparatuur, siis ehitati mootor ümber. (Krt, kuidas mulle transport-NATI meeldib! http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%A...0%A2%D0%98)
Linttraktoril vänt ees. SHTZ-NATI. Tema järglaseks sai DT-54, suurim erinevus, et pandi diisel 54-le. Järelikult oli eelnev bensiiniga või petrooliga.
See ligroiin oli sihuke bensiini ja petrooli vahepealne ollus, mida sai kasutada nii karburaator- kui ka diiselmootorites. Wikipeedia järgi:Молекулярный вес в диапазоне 100—215 г / моль; удельный вес в диапазоне 0.75-0.85 г / см 3; кипение в диапазоне 150°C — 180°C; давление пара <5 мм рт.ст. (<5 торр). Лигроин нерастворим в воде.
Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
rain.rikas@mnt.ee