10-01-2014, 23:46 PM
Peale sõda kasutati kõike,millele käed taha vaid said. Tanki kasutamine traktori asemel pole miski ime, isegi ENSV oludes.Kuna 1941-1944.a olid segased ajad ja palju traktoreid,veoautosid ja sõiduautosid hävisid sõjakeeristes.
Olid 1944-1954.a üsna rasked aastad. Kuna autosid oli vähe,mida kasutada põllumajanduses ja osa Sakslaste sõjaretkest maha jäänud tehnikat, oli puru ja see ka kasutuskõlbmatuks muudetud(kavalamad sellid tassisid ka katkisi asju koju ja peitsid neid ära). Juttude baasil alles 1950.a hakkas miskit uuemat tehnikat tulema vähe haaval eestimaa sohvoosidesse, kolhoosidesse.Mõnedel polnud ühtegi autod(vaid hobu vankrid) ja mõnes jõukamas piirkonnas oli ehk 1-2 autot kolhoosi peale( needki kas GAZ MM,ZIS-5 või mõni sõja üle elanud väljamaa veoauto).
Sellest perioodist,kus kardeti küüditamist ja muid represioone on levinud ka komme välismaa asjadelt käijata maha tootja logid,numbrid ja muu sümboolika,mis on mitte Nõukogudelik.Levinud ei olnud see kaugeltki igas eestimaa nurgas aga mõni piirkond hakkab, teistes rohkem silma.
Olid 1944-1954.a üsna rasked aastad. Kuna autosid oli vähe,mida kasutada põllumajanduses ja osa Sakslaste sõjaretkest maha jäänud tehnikat, oli puru ja see ka kasutuskõlbmatuks muudetud(kavalamad sellid tassisid ka katkisi asju koju ja peitsid neid ära). Juttude baasil alles 1950.a hakkas miskit uuemat tehnikat tulema vähe haaval eestimaa sohvoosidesse, kolhoosidesse.Mõnedel polnud ühtegi autod(vaid hobu vankrid) ja mõnes jõukamas piirkonnas oli ehk 1-2 autot kolhoosi peale( needki kas GAZ MM,ZIS-5 või mõni sõja üle elanud väljamaa veoauto).
Sellest perioodist,kus kardeti küüditamist ja muid represioone on levinud ka komme välismaa asjadelt käijata maha tootja logid,numbrid ja muu sümboolika,mis on mitte Nõukogudelik.Levinud ei olnud see kaugeltki igas eestimaa nurgas aga mõni piirkond hakkab, teistes rohkem silma.