26-02-2020, 22:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-02-2020, 22:56 PM ja muutjaks oli mtz80.)
Meistrimees Kirjutas:mtz80 Kirjutas:Minu DT-75 traktoril esimeste juhtrataste kõrgus hüdrauliliselt muudetav. On siis ees kummalgil pool silinder selle jaoks. Kabiinist siis läbi jagaja saab juhtrattaid üles alla liigutada.Kunagi pole näinud hüdraulilisi juhtrattaid. Kui juhtrattad on vabalt liigutatavad, siis pole ju pingutust. Ilmselt on masinal uuemad pingutid, mis näevad väga silindri moodi välja aga on määrdepritsiga täidetavad pingutid. Mida kulunumad lindid, seda kõrgemale tõuseb juhtratas pingutades. Tahtes juhtratast maapinnale lähemale tuleks paar lindilüli eemaldada. Sellisel juhul on juhtratas juba õige käru rataste vahel.
Käikude valik ka hea. Vahekastis kuus erinevat kiirust. Viienda variandiga esimene ja tagurpidi käik suht mõistliku kiirusega buldooseri töö jaoks.
Üldiselt reeversist puudust ei tunne. Käivad käigud suht kergelt.
Buldooserid tulid reeglina reeverskasti ja rippsüsteemita. Aeglustuskastiga ja jõuvõtuvõlliga traktorid tulid aga terata ja esiraskusega. Mul neid ikka omajagu õuest läbi käinud. Ma räägin ikka neist oranžidest, millel kütusepaak kabiini kõrval ja hüdropaak ümmargune kabiini taga või uuematel kütusepaagi ees.
Lindi pingutamine käib ikka võtme ja toruga. Praegu ei oska ütelda kui palju juhtratta asendi muutmine hüdrosilindriga lindi pinget mõjutab. Eks vaatan järgi kui traktori juurde saan.