Belarus traktorid.
#1
Mis oli selle kitsa ninaga ja topelt tuledega ninal, Belaruse markeering ja kas neid veel leidub Eestis?
Just a man!
Vasta
#2
MTZ-50/52 (uuem versioon). Neid ikka liigub veel.
Vasta
#3
Äituma, selle põhjal leidsin netist palju inffi. Belarus traktoreid on müüdud üle maailma ja isegi USAsse! Siin üks sait piltidega.
http://www.belarusguide.com/industry1/MTZ.htm
Just a man!
Vasta
#4
MTZ 50/52 on maapiirkondades teepildis jäämas juba küll suhteliselt haruldaseks, MTZ 80/82 on palju tavalisem. Aga 50-id ikka leidub.

Samas - aastake tagasi põristas Paidest Türi poole üks ideaalkorras ja komplektne MTZ 05 (50 eelkäija)... Smile
Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  üks loojaid ja eestvedajaid
Tutvustame jalgratta ajalugu Eestis, väljas on üle 110 ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, avame 2017.a. kõrghooaja 20. mail Muuseumiööga







Vasta
#5
Täpsustaks, et MTZ-05 oli väike aiatraktor 80-ndate lõpus, MTZ-50/52 eelkäijateks oli aga MTZ-5/MTZ-7 (viimane omas vedavat esisilda, mille algmaterjaliks oli Gaz-63 esisild.

Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6
Aspelund Kirjutas:Täpsustaks, et MTZ-05 oli väike aiatraktor 80-ndate lõpus, MTZ-50/52 eelkäijateks oli aga MTZ-5/MTZ-7 (viimane omas vedavat esisilda, mille algmaterjaliks oli Gaz-63 esisild.

Tänan näpukale viitamise eest - loomulikult oli tegemist ikka 5-ga, mida ma nägin - esisild isendil ei vedanud. Ma olen viimastel aastatel Eesti peal palju kolades näinud vaid üksikuid MTZ-5-si ja mitte ühtki 7-t.
Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  üks loojaid ja eestvedajaid
Tutvustame jalgratta ajalugu Eestis, väljas on üle 110 ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, avame 2017.a. kõrghooaja 20. mail Muuseumiööga







Vasta
#7
Üks MTZ-7 seisis kümneid aastaid Viljandi-Tartu maantee ääres, aga sealt kadus ta umbes viis aastat tagasi. Parim viis eristamiseks on värv: MTZ-7 oli punakaspruun MTZ-5 sinise vastu. Kusagil mu varakambris peaks mul olema isegi MTZ-7 tehaseinstruktsioon, mälestus kaugetest päevadest, kui ma veetsin oma koolivaheaega vanapaberi ja kaltsu vastuvõtupunktis. Smile

Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8
MTZ-7 oli ka nende parematel päevadel suhteliselt vähe võrreldes MTZ-5-ga.
Vasta
#9
Kas keegi teab rääkida ka MTZ-2 kohta? MTZ-1/2 olid sama mootoriga (D-36), mis KD-35 peale pandi. Ühest raamatust sain teada, et MTZ-1 oli kitsa esirataste vahega (vaevalt Eestis neid oli) ja MTZ-2 laia esirataste vahega, kuid ise pole neid kusagil kohanud.
Vasta
#10
Leidsin selle MTZ-2 siit üles:
http://www.avtomash.ru/pred/muzei_t/mtz2.htm
Kahju ainult, et selle saidil pildid traktoritest nii väikesed on. Tahaks neid vanu traktoreid veidi detailsemalt meenutada.
Vasta
#11
Kui siin juba traktorite üles riputamiseks läks, panen ka oma MTZ-80 aastast 1978 ülesse. Lükkamise tera ja lumeketid sai ise meisterdatud.
PS kui kellelgi pakkuda korralikke tagumisi kumme Privagu või meiligu imre@epood.ee


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#12
juku Kirjutas:Tahaks neid vanu traktoreid veidi detailsemalt meenutada.

Ülenurmel põllumajandusmuuseumis on paljud neist olemas.
Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  üks loojaid ja eestvedajaid
Tutvustame jalgratta ajalugu Eestis, väljas on üle 110 ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, avame 2017.a. kõrghooaja 20. mail Muuseumiööga







Vasta
#13
Ülenurme muuseumit tean väga hästi, elasin ise 3 aastat Ülenurmes ja soovitan kõigil seda külastada. Need masinad seal mul kõik pilti võetud, aga tahaks ka muudest traktoritest korralikke pilte. Paraku enamikul traktoritehaste veebilehtedel pildid vanadest mudelitest puuduvad või on väga pisikesed.
Vasta
#14
Eile kuulsin just vesijahutusega DŠŽ-16 nimelisest traktorist, mis mootorita kusagil seisab. Seletuseks: tegu on vesijahutusega mootoriga varajase T-16 eelkäijaga. Seega küllaltki omapärase masinaga.

Kaks varajast Belarussi seisis aga veel aasta-paar tagasi Väluste lähedal Viljandimaal. Üks võis olla MTZ-2 ja teine MTZ-5. Aga see MTZ-2 fotol on mu arust küll valet värvi, originaalis oli ta ikka selline küpse kirsi pruun.

Muideks, tänases/26.augusti SLõhtulehes on ka juttu varajasest kolhoosikorrast ja paar piltigi lisaks, kus DT-54 mingi põllumajandusseadet veab.

Aga päris hea ülevaate omaaegsest tehnikast saab, kui lugeda ajakirja \"Sotsialistlik põllumajandus\". Seda ikka aeg-ajalt liigub siin-seal.

Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#15
Aspelund Kirjutas:Üks MTZ-7 seisis kümneid aastaid Viljandi-Tartu maantee ääres, aga sealt kadus ta umbes viis aastat tagasi. Parim viis eristamiseks on värv: MTZ-7 oli punakaspruun MTZ-5 sinise vastu. Kusagil mu varakambris peaks mul olema isegi MTZ-7 tehaseinstruktsioon, mälestus kaugetest päevadest, kui ma veetsin oma koolivaheaega vanapaberi ja kaltsu vastuvõtupunktis. Smile

Asp
Tegelikult oli ka MTZ-5 üldjuhul punakaspruun. Sinised võisid olla ehk mõned suht viimased partiid.
Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#16
Hmmm...minu mälu räägib variandist MTZ-2/7 punakas,MTZ-5 sinine..aga ma võin ka eksida.

Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#17
Aspelund Kirjutas:Hmmm...minu mälu räägib variandist MTZ-2/7 punakas,MTZ-5 sinine..aga ma võin ka eksida.

Asp
Sinist MTZ-5 olen isegi näinud ,nii kopaga kui ilma. Variant A: Tegu on/oli ülevärvitud masinatega. ;Variant B: Võib-olla muudeti värvi nõksa enne MTZ-50/-52 tootma hakkamist ,mis olid teadupoolest juba kõik sinised. Kui juba kopaga MTZ-5 jutuks oli ,siis selle algupärane variant (kütusepaak istme all ,s. t. eesasuv paak puudus ,kopa pea- ja abimast ümmarguse ristlõikega) kandis margitähist E-1514 ,hilisem ,üleminekuvariant (baasmasinaks veel MTZ-5 ,paak juba ees nagu JuMZil ,kopa mast muudetud.) oli E-2515. Mõlemad MTZ-5 ja ka kõik JuMZi peal kopa variandid on esindatud ka minu fotokogus.
Üks konkreetne MTZ-5 on meeles 70.-te keskelt. Traktor oli värvitud (mitte tolleks pruunikas- vaid päris-) punaseks ,veljed kollased. Traktor kuulus tollasele Tartu põllutöömasinaid tootvale tehasele Võit ning tööks oli tal seal toodetavate kartulilaadurite vedamine tehasest raudteejaama.
Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#18
Millest see,et läänes müüdud MTZ 50/52 on enamasti kirsi punased ja siinsed sinised?
Just a man!
Vasta
#19
Tegin ka ühest vanemast MTZ50 pilti. Kabiin oli ka olnud aga hetkel maas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#20
Sai kunagi ammu,ammu samasuguse traktoriga setumaal ka sõidetud,onu juhtis ja mina olin õnnelik!Smile
Just a man!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne