Belarus traktorid.
(23-12-2017, 16:42 PM)juss82 Kirjutas: Nimelt keerab ühele poole kõvasti rohkem kui teisele poole. Mõtlesin, et kas ehk annab ühe nuudi võrra paremale tõsta käändtelge ? Aga ma ei tea millised nuudid selle muri all seal on ja kas oleks nii palju ruumi või peab keevitama käändtelje silindri kinnituse rehvi poole ...

Ära torgi, see on normaalne.
Vasta
Mis seal normaalset on? Smile
Vasta
(05-12-2017, 00:48 AM)madis132 Kirjutas: Küsimus , tegelikkuses jumzi kohta aga belarusiga sama pump , pisut teise asetusega .
Kas on antud nähtus normaalne ja millest võiks alustada ..
Käsi pumbast ( madalsurve pumbast ) lööd kütuse filtri täis , peen puhastuse , mis asub juu pumbast üleval pool ( kasutusel hetkel 80 / 82 originaal filter koos korpusega , kuna jumzi endale iseloomuliku pole saada ja vana polnud tihe  ) ja kui filtri korpusel kaas pealt ära , jookseb silmaga nähtavalt kütus tagasi paaki .
Pumpame käsipumbaga korpuse täis , õhutus punn kinni pumpame nii palju et võiks juba kostuda see "" irin "" mis annab märku et surve piisavalt üleval aga seda ei juhtu ja kui filtri korpusesse sisse piiluda on küte tagasi kadunud .
käsipumbaga lüües käib küte edasi tagasi aga ei liigu edasi .
paigaldasin uue etteande pumba , mis töötas korra ja kõik , edaspidi sama jama .
Mootori saab käima aga eks ikka pika käiamise peale .
Kui seisab ühe päeva siis küte juba tagasi alla vajunud .
Täname ette ära .

Nii vahepeal asjad korda tehtud .

1. alustasin siis sellest et kakkusin ühe vana etteande pumba laiali ja leidsin et seal olid samad plastik klapid sees ja sisu oli ära roostetanud , seega viskasin vanarauda .
2. võtsin küljes oleva pumba laiali plastik klapidelt mõõdud ja treipingis pronksist klapid valmis , lihvisin tööpinnad üle ja sisse tagasi , pump lööb aga survet ei tekita .
3. Mingil imelikul põhjusel otsustasin üle kontrollida ksp küljepeal asuva kuul klapi , millest selgus et mingi väga tore inimene või muu ilma nähtus oli sealt kuuli ja vedru vahelt minema visanud .
4. Kuul klapp korda tehtud ja asi toimib nii nagu vaja , küte alla ei vaju , ja surve süsteemis olemas .

Tänud neile kes õigele teele juhatasid .. Big Grin
Vasta
Teab keegi kas MTZ- 80/82 kapotisoojenduskate sobib kandilise kapotiga 50/52-le. On keegi proovinud?
Vasta
(31-12-2017, 19:19 PM)deeremees Kirjutas: Teab keegi kas MTZ- 80/82 kapotisoojenduskate sobib kandilise kapotiga 50/52-le. On keegi proovinud?

Istub aga 80/82 on nn"sitikasilmad" ehk tuled ei ole kapoti sees, vaid väljas. Mul praegu ka 80 kate 52 peal ja kui tuledega palju ringi ei käruta, siis saab hakkama. Muidugi 2-3 tundi tööd ja tule augud ka sees, koos ümbruse kokku õmblemisega.
Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta
Minu kattel lapp tulede kohal. Alla lased, siis eest võre kinni ja tuled peidus, keerad üles, siis tulede osa lahti.
Vasta
Kas Belarusi soojendusradika voolikuks, mis kapoti all jookseb sobib tavaline õlikindel voolik? Antud juhul Stomili 16mm 1,6Mpa:  http://www.stomil-bydgoszcz.pl/en/produc...l-type-16/ Väikelinna poest polnud midagi paremat saada ja müüja ütles, et sobib. Mind paneb kahtlema just see töötemperatuuride vahemik -30 kuni +60. Kas  seda tasub kasutada või peaks otsima spetsiaalset jahutusvedelikule mõeldud voolikut?
Vasta
Sõltub eesmärgist.

Kui eesmärk on saada asi liikuma, siis võib kasutada küll. Vaevalt siin keegi oskab öelda, kas Stomili lohvi tootmiseks kasutatud kummisegul on see 30+ kraadi reservi või mitte. Lootust on, et reservi piisab.

Kui eesmärgiks on traktori taastamine, siis too ikka õige nõukaaegne loff.
Vasta
(05-01-2018, 14:47 PM)v6sa Kirjutas: Sõltub eesmärgist.

Kui eesmärk on saada asi liikuma, siis võib kasutada küll. Vaevalt siin keegi oskab öelda, kas Stomili lohvi tootmiseks kasutatud kummisegul on see 30+ kraadi reservi või mitte. Lootust on, et reservi piisab.

Kui eesmärgiks on traktori taastamine, siis too ikka õige nõukaaegne loff.

Aitäh kiire vastuse eest. Tahaks ikka õiget asja kasutada, et ei peaks uuesti sama probleemiga lähiajal tegelema. Leidsin PMKaubamajast sellise vooliku https://www.pmkaubamaja.ee/et/jahutussus...-6mpa.html Hind parem kui õlikindlal ja temperatuuri vahemik -35 kuni+145. See peaks sobilik olema.
Vasta
Teab keegi öelda kas 52 tagadifri saab kätte masinat pooleks kakkumata?  86 aastal vahetasin aga siis oli sild paku peal ja praegu ei pane pilti kokku kuidas see täpselt käis.
Aquila captas non muscas.
Vasta
(05-01-2018, 16:29 PM)Daff Kirjutas: Teab keegi öelda kas 52 tagadifri saab kätte masinat pooleks kakkumata?  86 aastal vahetasin aga siis oli sild paku peal ja praegu ei pane pilti kokku kuidas see täpselt käis.

Silla pealt see suur plaat ära, kus silinder kinni. Peaks sealt välja tulema. Vaatasin enda tehtud pilte, kui 52 laiali käis ja kinnitusi ei tundu kkasti pool olema. Tegelikkuses ei mahugi ta kkasti poole välja. Ainus kus ta kinni on, peaks olema need piduri võllid. Ehk pead vist pidurid laiali võtma ja sealt need plaadid lahti laskma ja ära võtma, mille taga need võllid kinni on. Poolteljed ei tohiks vist segada.
52 eriti mõnus seda teha, pead pool kabiini tühjaks viskama ilmselt Rolleyes .
Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta
Mtz- 50/52 ongi selles suhtes paremad kuna ei pea kabiini maha võtma igakord. 80-ne puhul peab kõik laiali võtma.  Siin üks video ka kuidas majandab 50-ne tagasillas. 


Vasta
No nii, nüüd on jälle uus mure. Ilmselt üsna tüüpiline aga MTZ80 generaator vist ei lae või siis ei tooda elektrit. Teagi kohe, kuskohast alustama peaks, kõik ühendused tunduvad nagu korras aga lihtsalt ühel päeval ampermeeter seisab üsna nulli peal, isegi kui pöörded tulevad kõigub väga väga vaevaliselt. Ei teagi kas pingeregulaator on "õhtal" või peaks hakkama mõtlema uuele ganaraatorile ja kui siis millisele ?
Vasta
(15-01-2018, 17:29 PM)juss82 Kirjutas: või peaks hakkama mõtlema uuele ganaraatorile ja kui siis millisele ?

Tänapäeval on autolammutustest vabalt saada igasuguseid elektritootmise seadmeid ja seega ei ole mingit mõistlikku põhjust kasutada vene elektriinseneride saavutusi mis laevad akut ainult kõrgetel pööretel.
Paberi peal on kõik kena, näiteks selline: http://www.agroparts.ee/et/a/generaator-...-143701001
Praktikas aga annab ta tulede toitmiseks voolu alates 1300 pöördest ja tühikäigul aku tühjeneb.
Samuti on viisakalt öeldes probleeme pingeregulaatorite töökindlusega.
Võttes lammutusest Boschi generaatori, näiteks 80A siis laagrid maksavad kümneka ja pingeregulaator 12 eur.
Kuid see laeb reaalselt akut ka tühikäigul ja põlevate tuledega.
Vasta
(15-01-2018, 17:29 PM)juss82 Kirjutas: No nii, nüüd on jälle uus mure. Ilmselt üsna tüüpiline aga MTZ80 generaator vist ei lae või siis ei tooda elektrit. Teagi kohe, kuskohast alustama peaks, kõik ühendused tunduvad nagu korras aga lihtsalt ühel päeval ampermeeter seisab üsna nulli peal, isegi kui pöörded tulevad kõigub väga väga vaevaliselt. Ei teagi kas pingeregulaator on "õhtal" või peaks hakkama mõtlema uuele ganaraatorile ja kui siis millisele ?

Esmalt alusta sellest milline su masina elektriskeem on? Kui sul on vana mtz80 millel tavaline gene ilma pingeregulaatorita siis hapu seis. Kui aga uuem siis kergem.

Remondi kohapealt. Vaata võta genel pee lahti ja kui näed shokolaadi ehk pingeregulaatorit vaheta ära. Puhasta terve gene ka lauapeal ära - vahepeal on sellest ka kastu :Big Grin

Kui tolku pole siis pole mõtet ka elektrikuid nuumata. Kahjuks need generaatorid nii odavad, et mõtekam uus osta.
Kui valida millist, siis ise soovitaks Belarus ehk Valgevene toodet. Kõiki india ja hiina omasid ei soovita. Kirjad külgedel kohe näha kus toodetud.

Enda ühele masinale sai paigaldatud just 1150W gene ja igati rahul. Jõulupuu traktorile tuleb arvatavasti 1400w.  Tavamasinale piisab ka 700w'sest kuid ise alla 1000W ei näpiks. Kui just peale igat käivitust ei taha akut laadijaga laadida.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
(15-01-2018, 18:24 PM)unimüts Kirjutas: Esmalt alusta sellest milline su masina elektriskeem on?
...
Enda ühele masinale sai paigaldatud just 1150W gene ja igati rahul. Jõulupuu traktorile  tuleb arvatavasti 1400w.  Tavamasinale piisab ka 700w'sest kuid ise alla 1000W ei näpiks. Kui just peale igat käivitust ei taha akut laadijaga laadida.

Asjalikule postitusele lisan, et 700 W genekas annab välja 700/12=58A ja 1400 W genekas vastavalt 1400/12=116 A.

Kui pole plaanis just kilovattide kaupa halogeene või ksenoone installida, siis algupärased seadsilmad või mõistlikus koguses LEDlühtreid toidab ka suvalise sõiduauto 30+ A genekas rahulikult ära.
Vasta
(15-01-2018, 17:29 PM)juss82 Kirjutas: No nii, nüüd on jälle uus mure. Ilmselt üsna tüüpiline aga MTZ80 generaator vist ei lae või siis ei tooda elektrit. Teagi kohe, kuskohast alustama peaks, kõik ühendused tunduvad nagu korras aga lihtsalt ühel päeval ampermeeter seisab üsna nulli peal, isegi kui pöörded tulevad kõigub väga väga vaevaliselt. Ei teagi kas pingeregulaator on "õhtal" või peaks hakkama mõtlema uuele ganaraatorile ja kui siis millisele ?


Kontrolli ampermeeter üle kas ikka töötab nii nagu peab. Siis võid vaadata generaatorist ampermeetrile tuleva laadimisjuhtme üle ,et kusagilt katki pole.
Vasta
Tänud kaasa mõtlemast. Käisin natuke (nii kaua kui valge veel oli) asja põhjalikumalt uurimas ja avastasin, et üks juhe (+) oli vaid mõne kiuga geneka küljes, näpistasin ära aga homme aretan uue klemmi, siis saab teada, kas asi oli selles. Muidugi päris puruks see juhe ei olnud... Ja mul on genekal taga ainult kaks juhet (pildil olin juba jõudnud selle pooleldi katki juhtme eemaldada), kas ainult kaks peabki olema ?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
(15-01-2018, 20:02 PM)juss82 Kirjutas: Tänud kaasa mõtlemast. Käisin natuke (nii kaua kui valge veel oli) asja põhjalikumalt uurimas ja avastasin, et üks juhe (+) oli vaid mõne kiuga geneka küljes, näpistasin ära aga homme aretan uue klemmi, siis saab teada, kas asi oli selles. Muidugi päris puruks see juhe ei olnud... Ja mul on genekal taga ainult kaks juhet (pildil olin juba jõudnud selle pooleldi katki juhtme eemaldada), kas ainult kaks peabki olema ?

2 klemmi jah enamikul. Esmalt sul generaator on pingeregulaatoriga. Muidu oleks tagant sirge gene, sul on aga mäestik Big Grin

Otsi endale väike lamp. Selle suurema poldi alla käis + ja väiksema alla - . Kui ma mälu järgi mööda ei pane, siis see plus jooksis esimesena ampermeetrisse ja siis see - jookseb raami.  Reaalselt peaks ju olema loogiline, et gene vooluandmist saab ka 2 juhtme ja pirniga proovida?

Nende genedega tegelt ilgem jebla. Teooria on lihtne. Kindlatel pööretel annab generaator voolu ja x pöörete saavutamisel laeb generaator ka täisvõimsusel. Pinget reguleerib pingeregulaator et süsteem ei saaks näiteks 18volti ja maha ei põleks.   Nüüd probleem nende vene genedega seisneb selles, et erinevatel masinatel on erinevad rihmaseibid nii väntvõli otsas kui generaatoril endal. St erinevused lausa genel mingi  2cm deameetril. Ausalt ma mõõtsin neid ka paar nädalat tagasi, kuid ei mäleta täpselt. Seega loogika järgi tuleks panna kõige väiksem generaatori rihmaseib mis leida õnnestub seega hakkab masin laadima ka madalamatel pööretel max võimsusega.

Minu teine väide on see, et jah auto generaator töötab ka. Kuid kahjuks kahjuks kasutatakse tänapäeval neid masinaid mitte 8h jutti ja 5 päeva nädalas vaid laupäeva hommikul 30min max enamjaolt. St käivitusega kaotatud aku taastamiseks ise kasutaks nii võimast genet kui võimalik.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
Sellel genekal paned laadimisjuhtme selle suure + klemmi alla rohkem polegi vaja muid juhtmeid. Ma  pole kunagi neid teisi järgi kuhugile ühendanud. Kevadel panin ka oma MTZ-50-le selle 1000w geneka peale. Laadib akud ka tühikäigul. Aku on kah tõisne peal 225 ah veoka oma.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne