28-12-2009, 14:56 PM
Rehvid pidasid vastu ikka. Aga veljed kippusid laudatraktoritel kole kiiresti surema. Eks oma osa oli siin nii juhtivkoosseisul, kes tihtipeale oli üsna madala kvalifikatsiooniga (ning, olgem ausad, ka motivatsiooniga). Küll olid mutrid-poldid lahti, küll oli õhurõhk rehvis olematu. Nähtud neid traktoried küll, mille õhku oli vaid nii palju, et hoida velg maaga kokk puutumast. Kui nüüd sinna koppa poolteist tonni silo ahmata (ja umbes nii palju suudab üks parasjagu peetis russi pump tõsta nende silindritega, kui kaitseklapp vahelt välja visata) ning selle kopaga paarutada mööda külmunud rööpaid, siis pole imegi, et need veljed alla annavad.
Andsid ka väiksema tapmise juures, kui rattamutrid juhtusid lõdvenema. Päevake tõstmist ja kilp oli pragusid täis. Ise tegin...
Kiisu vejed talusid seda tapmist paremini. Kas oli materjal parem või mängis siin oma osa keeviskinnitus poltkinnituse asemel - pinged jaotusid ehk ühtlasemalt. Igatahes tehti väga paljudel kopaga russidel esirattad ringi.
Kalasabamuster on ühtepidi isepuhastuv - surub pori krihvide vahelt väja pöörlemisel. Ainus põhjus esirattad teistpidi pöörata, on taguripidi sõitmisel veovõime parandamiseks - siis puhastub esirataste muster tagurpidi liikumisel ka. Sisulist eelist see ei anna - murtud sillaga russi esiratas on nii kitsas ja väike, et uppunud traktori korral suurt eelist sealt enam ei saa. Ja tagasi russ üldiselt minna ei taha, ikka edasi...
Andsid ka väiksema tapmise juures, kui rattamutrid juhtusid lõdvenema. Päevake tõstmist ja kilp oli pragusid täis. Ise tegin...
Kiisu vejed talusid seda tapmist paremini. Kas oli materjal parem või mängis siin oma osa keeviskinnitus poltkinnituse asemel - pinged jaotusid ehk ühtlasemalt. Igatahes tehti väga paljudel kopaga russidel esirattad ringi.
Kalasabamuster on ühtepidi isepuhastuv - surub pori krihvide vahelt väja pöörlemisel. Ainus põhjus esirattad teistpidi pöörata, on taguripidi sõitmisel veovõime parandamiseks - siis puhastub esirataste muster tagurpidi liikumisel ka. Sisulist eelist see ei anna - murtud sillaga russi esiratas on nii kitsas ja väike, et uppunud traktori korral suurt eelist sealt enam ei saa. Ja tagasi russ üldiselt minna ei taha, ikka edasi...