28-10-2012, 18:54 PM
Venemaal toodetavaga on lihtne: niikaua, kuni ettevõte ei kuulu mõne maineka Euroopa või USA firma omandisse, tuleb parimatestki tahtmistest hoolimata konveierilt asju, mille kvaliteet on parimal juhul kõikuv.
Ja sageli ei aita ka välismaine partner. AvtoVAZ on viimasel juhul heaks näiteks.
Belarusi fenomen Eestis seisnebki meie ajaloolisel mälul ja nostalgial. Oma tehnikakultuurilises kontekstis (mille märksõnadeks oli pidev nappus kõigest, alates varuosadest ja lõpetades kvaliteetsete määrdeainete ning oma masinatest hoolivate traktoristidega) oli ta kahtlemata õige masin õigel kohal.
Massiivne raud tagas selle, et isegi purjus traktorist ei suutnud teda kohe ära lõhkuda, ja kui saigi lõhutud, siis lihtsa tööriistakomplekti ja ropendamisega sai masina taas korda. Ja see oli ka kõik.
Oleks meie traktoristidel toona olnud kõrval arvestatav kogus Zetoreid, Fendte, Valmeteid, oleks lemmikute nimekiri hoopis teistsugune. Aga siin oli toona olukord nagu maailma loomisel: jumal näitas Aadamale näpuga Eevat ja soovitas tal endale naine valida...
Kaasaja suurtalus pole isegi moodne Belarus masin, millega suurt midagi peale hakata. Jah, loomadele sööta vedada või muid lihtsamaid asju saab temaga teha, tõsiste tööde ja maade jaoks on juba teised masinad.
Seda, et nende teiste masinate jaoks peab kaineid ja oma masinast üle olevaid traktoriste tikutulega taga ajama, on aga täiesti omaette teema.
Ja sageli ei aita ka välismaine partner. AvtoVAZ on viimasel juhul heaks näiteks.
Belarusi fenomen Eestis seisnebki meie ajaloolisel mälul ja nostalgial. Oma tehnikakultuurilises kontekstis (mille märksõnadeks oli pidev nappus kõigest, alates varuosadest ja lõpetades kvaliteetsete määrdeainete ning oma masinatest hoolivate traktoristidega) oli ta kahtlemata õige masin õigel kohal.
Massiivne raud tagas selle, et isegi purjus traktorist ei suutnud teda kohe ära lõhkuda, ja kui saigi lõhutud, siis lihtsa tööriistakomplekti ja ropendamisega sai masina taas korda. Ja see oli ka kõik.
Oleks meie traktoristidel toona olnud kõrval arvestatav kogus Zetoreid, Fendte, Valmeteid, oleks lemmikute nimekiri hoopis teistsugune. Aga siin oli toona olukord nagu maailma loomisel: jumal näitas Aadamale näpuga Eevat ja soovitas tal endale naine valida...
Kaasaja suurtalus pole isegi moodne Belarus masin, millega suurt midagi peale hakata. Jah, loomadele sööta vedada või muid lihtsamaid asju saab temaga teha, tõsiste tööde ja maade jaoks on juba teised masinad.
Seda, et nende teiste masinate jaoks peab kaineid ja oma masinast üle olevaid traktoriste tikutulega taga ajama, on aga täiesti omaette teema.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!