14-05-2013, 10:57 AM
Kuidas 80 blokeering töötab? Blokeeritakse ära pooltelje(külgülekande) hammasrattad ja ei lasta neil sateliitide abiga pöörelda.
Kui nüüd on blokeeritud asendis tunda mingeid nõkse ja rakse siis see eeldab, et tsombe on nendes samustes sateliitides ja pooltelje hammasratastes.. Pakuks välja et nad on kulunud ja koormuse all, tulenevalt lõtkudest, surutakse nad lihtsalt üksteisest eemale ja hakkavad vaikselt üle andma. Normaalse koormuse juures (blokeering neutraalis) ei rakendu diferentsiaali karbile nii äärmuslikud jõud ja koormus jaotub ühtlaselt kõigi sateliitide ja pooltelje hammasrataste vahel. Blokeeritud asendis pööret sooritades aga langeb tunduvalt suurem koormus just ühele pooltelje hammasrattale.
Viimati lõhkusin sellist silda laiali 15 aastat tagasi, aga, kas pooltelje hammaka ja sateliidikarbi seina vahel polnud mitte reguleerseib? Või tundub mulle hetkel niimoodi?
Kui nüüd on blokeeritud asendis tunda mingeid nõkse ja rakse siis see eeldab, et tsombe on nendes samustes sateliitides ja pooltelje hammasratastes.. Pakuks välja et nad on kulunud ja koormuse all, tulenevalt lõtkudest, surutakse nad lihtsalt üksteisest eemale ja hakkavad vaikselt üle andma. Normaalse koormuse juures (blokeering neutraalis) ei rakendu diferentsiaali karbile nii äärmuslikud jõud ja koormus jaotub ühtlaselt kõigi sateliitide ja pooltelje hammasrataste vahel. Blokeeritud asendis pööret sooritades aga langeb tunduvalt suurem koormus just ühele pooltelje hammasrattale.
Viimati lõhkusin sellist silda laiali 15 aastat tagasi, aga, kas pooltelje hammaka ja sateliidikarbi seina vahel polnud mitte reguleerseib? Või tundub mulle hetkel niimoodi?