13-12-2014, 11:36 AM
(13-12-2014, 07:01 AM)maisalup Kirjutas: Nii palju kui mina nende traktoritega ülevaatusel olen käinud, pole veel ükski ülevaataja kabiini roninud
Ütleme nii, et on erandeid ja äärmusi.
Ja masinamehel endal ka toimuvast(või mitte toimivast) parem ülevaade, kui elementaarsed signaallambikesed toimivad on. Enda viimane venelane(tõsi küll, mitte MTZ) raporteeris lisaks laadimisele, suunatuledele ja kaugtuledele ka madalast õli, kütuse ja suruõhu rõhust, ka käigukastil oli õlirõhu lambikene lisaks kellale.
Endal saanud ülevaatusel omal ajal vene tehnikaga ikka pulli küll;
-T-150K-ga ülevaatusele. Tuled kontrollitud, laskub ülevaataja esiratta ja raami vahele kükakile ja nõuab et ma järsku rooli liigutaksin. No tellimise peale tegin siis nii järsku kui suutsin. Sell oli ülehelikiirusel masinast mitme meetri kaugusel, läheneb siis ebalevalt ja küsib vaikselt;
- Kas SEE keerab keskelt?
Kinnitasin ta kahtlusi, mille peale asjapulk ülevaatuse läbituks luges, kõik muu kontrollimatta jättes.
See siis üks äärmus.
Teine, vanem härrasmees ronis ise kabiini uksele ja kontrollis nii signaallampe, suruõhu näite, kui ka käigukasti käivitusblokeeringut. Samuti uuris, miks puudub turvavöö.
Jutt siis eelmisest aastakümnest.