15-12-2017, 11:36 AM
Scania v8 on 16 liitrit ja starter 14 kw, niiet tõesti on pisut alla 1kw liitri kohta.
Volvo 12 liitrisel mootoril aga on 11,8 kw starter.
Bmw M51d25 aga on jälle näiteks 2 kuni 2,4 kilovatini.
Tähtis näitaja on ka see, mitmeks see maht jagatud on ja hooratta mass.
Belarusil on hooratas üsna kerge võrreldes veoautode mootoritega ja silindreid 4 mahuga pisut üle liitri.
Seega surutakse õhku kokku ühekaupa, jätmata kuigi palju starterile aega hoogu võtta.
Sellest poleks muidu lugu kui klapid-rõngad ideaalselt peavad saab suure osa sellest kokkusurumisele kulunud energiast tagasi.
Paraku paljudel mootoritel ei pea hästi ja seega ei jõuagi starter mootorit nii kiirelt vedada et mootor käivituks kiirelt.
Siia lisada veel endiselt vanast harjumusest kasutatav külmaga süldiks muutuv õli ja 1 kw töömahu liitri kohta pole üldse üle hinnatud suurus.
Vähe ka käivitamise anatoomiast.
Starteri võimsus antakse 12V pinge juures ja kui see on 4 kw siis tarbitakse voolu 4000/12=333A.
Käivitamisel langeb aku pinge kehvema käivitusvooluga aku puhul näiteks 10 voldini.
Siis on käivitusvool 4000/10=400A.
Praktikas pole 10 V pinge juures enam starteri võimsus 4 kw vaid heal juhul 2,8 kw.
Volvo 12 liitrisel mootoril aga on 11,8 kw starter.
Bmw M51d25 aga on jälle näiteks 2 kuni 2,4 kilovatini.
Tähtis näitaja on ka see, mitmeks see maht jagatud on ja hooratta mass.
Belarusil on hooratas üsna kerge võrreldes veoautode mootoritega ja silindreid 4 mahuga pisut üle liitri.
Seega surutakse õhku kokku ühekaupa, jätmata kuigi palju starterile aega hoogu võtta.
Sellest poleks muidu lugu kui klapid-rõngad ideaalselt peavad saab suure osa sellest kokkusurumisele kulunud energiast tagasi.
Paraku paljudel mootoritel ei pea hästi ja seega ei jõuagi starter mootorit nii kiirelt vedada et mootor käivituks kiirelt.
Siia lisada veel endiselt vanast harjumusest kasutatav külmaga süldiks muutuv õli ja 1 kw töömahu liitri kohta pole üldse üle hinnatud suurus.
Vähe ka käivitamise anatoomiast.
Starteri võimsus antakse 12V pinge juures ja kui see on 4 kw siis tarbitakse voolu 4000/12=333A.
Käivitamisel langeb aku pinge kehvema käivitusvooluga aku puhul näiteks 10 voldini.
Siis on käivitusvool 4000/10=400A.
Praktikas pole 10 V pinge juures enam starteri võimsus 4 kw vaid heal juhul 2,8 kw.