Belarus traktorid.

Sulfaat on õige Smile
Pliisulfaat, PbSO4.
Vasta

(19-03-2018, 15:29 PM)viplala Kirjutas:  Selles see point ongi, et need targad seadmed ei tekita mullitamist plaadi pinnal ja selle pärast on üsna kasutud.
...

Need kasutud seadmed on võimaldanud mul viimased 9 aastat vegeteerida rahumeeli teiste "kõlbmatutel" jääkidel Big Grin Mulle piisab. Ning ma pole sugugi üksi - mitu põllumeest on oma kombainide akudesse elu sisse saanud peale pisilaadijaga tehtud paari tsüklit. Siinkohal tuleb tunnistada, et samadel meestel on ka nutilaadimisele mitteallunud kaste.

Keetmine eeldab pidevalt järelvalvet. Milleks praegusel ajal kellegi viitsimist ei ole. Aga kui on Wäggew laadija olemas, on seda valvata mõistev inimene saadaval ja võimalus väljakeedetud vesi akusse asemele valada, siis võib ka akusuppi keeta Cool

Oluline, et krooniliselt alalaetud aku saaks täieliselt täis laetud ja seejärel paari tühjaks-täis tsükliga ka treenitud.

Juba sulfateerunud akust tõesti uut ei tee mingi valemiga. Ei keetes, ei nutilaadijaga loksutades. Sad
Vasta

Vanasti pandi kustunud akudesse destilleeritud vett ja laeti. Tehti terve rida protseduure ja saadi sedasi akud korda. Vanematel meestel peaks olema vast mingi retsept kirjas.... Smile  mul hetkel ei ole.
Vasta

(19-03-2018, 16:19 PM)v6sa Kirjutas:  Need kasutud seadmed on võimaldanud mul viimased 9 aastat vegeteerida rahumeeli teiste "kõlbmatutel" jääkidel Big Grin Mulle piisab. Ning ma pole sugugi üksi - mitu põllumeest on oma kombainide akudesse elu sisse saanud peale pisilaadijaga tehtud paari tsüklit. Siinkohal tuleb tunnistada, et samadel meestel on ka nutilaadimisele mitteallunud kaste.

Siia ongi koer maetud. Nagu ma ka ennist mainisin, siis need nuti teemad suudavad plaadi vananenud kihti paremini elektrit salvestada. Kas pulseeriv energia voog sulfaati lõhkuda suudab...kahtlen natuke. Ja seda tõesti ei tea enne aku laiali lõhkumist ja mikroskoobiga vaatamist, kas tegemist on sulfaadi kihiga või on lihtsalt ajahambast räsitud plaadiga. Viimasel juhul hakkabki aku veel hingitsema kui targalt talle selgeks teha, et ta peab selle voolu enda sisse siduma. 

Tegelikult oleks see huvitav projekt, võrrelda ja katsetada neid teooriaid. Kahjuks puudub mul võimalus või vahendid vastavate katsete läbi viimiseks teaduslikul tasandil. Aga kuradi huvitav oleks Big Grin

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Asi selles, et need targad laadijad annavad seni akusse voolu, kui pinge 13,... jõuab ja siis "full" ees. Aga vana hea BCA - 5 taolised laadivad vooluga. Kui hernesupi moodi muliseb -aitab.
Vasta

Ehmatamiseks kasutati poolperioodalaldit (ühe dioodiga) ja laadimise ajal oli koormustakisti paralleelselt. Seega vaheldus laadimine/mahalaadimine 25 korda sekundis. Taadid rääkisid, et toimis küll. Sama põhimõte, nagu nutikatel, ainult see erinevus, et automaatika ei määranud lõpuaega. Seda tegi inimene kogemuse ja kõhutunde baasilt.
Kas see jutt ei peaks akuteemas olema? Kes selle vajadusel siit üles leiab?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(19-03-2018, 18:37 PM)pen.skar Kirjutas:  Asi selles, et need targad laadijad annavad seni akusse voolu, kui pinge 13,... jõuab ja siis "full" ees. Aga vana hea BCA - 5 taolised laadivad vooluga. Kui hernesupi moodi muliseb -aitab.

Ei laadi püsiva voolutugevusega ühti. Lihtsalt ajab pinge üles ja sellest räme mulin. Mis omakorda tähendab seda, et keegi peab vahti pidama, muidu on varsti aku rikutud.

Teiste kohta ei tea, aga C-TEKi taasteprogramm töötab 15,7 V:
   

Pärineb siit:
https://smartercharger.com/wp-content/up...002_us.pdf

Ning suudab peetis aku päris tuliseks keeta.
Vasta

Tegin nüüd kahele tsiklile proovikäivitust. Üks kohe lõrises, teine ainult plõnks-plõnks.  Akuotsa võtsin lahti ja CTEK külge- 7volti jäänud alles. Laadima ei hakka ei auto ega mootorrattana end esitledes- "error"!  Näpin kuuele voldile. Nüüd näitab -"Full" ja ei lisa tilkagi. Täitsa jama. Olen kindel, et aku teeniks veel peale täislaadimist. Tsikli starter saab piskuga hakkama. Neljapütane eriti hea käivituma. Istud selga, varbaga lükkad liikuma ja käib, kui vahest oli tuli ette jäänud! Tuleb nüüd ülitark CTEK osta või BCA-5 aiakäruga kohale tuua?
Vasta

Pane talle autoaku pealt 12v mõneks ajaks juhtmetega külge, kogub end veidi ja siis laadima.
Vasta

(20-03-2018, 14:40 PM)pen.skar Kirjutas:   Tuleb nüüd ülitark CTEK osta või BCA-5 aiakäruga kohale tuua?

Kas Sul on mõni 18V akutööriist? Kui jah, siis lae selle aku täis ja kasuta seda 12V sikliaku laadijana! Ilmselt peab takisti vahele panema, mõni hõõglamp näiteks. Nende puhul ei tohi unustada, et soojenedes takistus suureneb.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(20-03-2018, 14:40 PM)pen.skar Kirjutas:  ...
CTEK külge- 7volti jäänud alles. Laadima ei hakka ei auto ega mootorrattana- error!  Näpin kuuele voldile. Nüüd näitab -Full.  Täitsa jama. Olen kindel, et aku teeniks veel peale täislaadimist. Tsikli starter saab piskuga hakkama. Neljapütane eriti hea käivituma. Istud selga, varbaga lükkad liikuma ja käib, kui vahest oli tuli ette jäänud! Tuleb nüüd ülitark CTEK osta või BCA-5 aiakäruga kohale tuua?

See häda on küll: kui aku pinge on liiga madal, siis liigitab aku utiiliks ja laadima ei hakka. Olen ka ise paar korda hooletsuest liigtühjaks lastud karjuseakuga sama häda otsa komistanud. Asjast on üle aidanud mõnekümneks sekundiks teise aku rööbitiühendamine. Siis hakkab laadima rohkem pole pipardanud. 
Või tuleb akusuppi keeta -  leiad juhmlaadija, mis ilma midagi küsimata juurde trukib.

Kui ikka iseloomud ei sobi, pole midagi teha - Sulle Vene jõuloom, mulle Ctek. Sobib nii?
Vasta

Sobib, ainult vene või isetehtuga järjestikku barreterina veel esitule pirn. Eemalt näha- kui pirn vaevu hõõgub- ongi aku täis. Pirn ei lase mittetargal omapead voolu liiga kõrgele tõusta. Hoiab ära ka pahanduse, kui juhtub see kõige hullem- aktiivmassi pudiga purk alt vahepeal lühisesse läinud.
Ja T.talupoja vesiravi on väga hea enamusel juhtudel.
Pole veel motat vaatama saanud- panin eile Telvini Doctor 50+ tegutsema. Tore oleks, kui mode tõstaks akujutud spetsjomm teemasse. Ei segaks belarussidega vanatraktorihuvilisi.
Vasta

Oleks vaja bellakale uusi tagarehve valida 15.5-38 ja 15.5-R38  et mis vahe neil peale hinna ja mida soovitate
Vasta

(22-03-2018, 01:47 AM)samara Kirjutas:  Oleks vaja bellakale uusi tagarehve valida  15.5-38 ja 15.5-R38  et mis vahe neil peale hinna ja mida soovitate

R38 on radiaal rehv, muster toetub paremini vastu maapinda kui diagonaal rehvil ja veovõime on parem-http://www.mitasag.com/tech/radial-tire-applications/
Vasta

(22-03-2018, 01:47 AM)pid=\448038 Kirjutas:Oleks vaja bellakale uusi tagarehve valida  15.5-38 ja 15.5-R38  et mis vahe neil peale hinna ja mida soovitate
http://soov-ee.postimees.ee/5683196-mtz-...tails.html
Metsas ja põllul diagonaalrehv ka hea. Ise ostsin selle mehe käest. Koju toomine hinna sees.
Vasta

(19-03-2018, 12:58 PM)52mees Kirjutas:  Kas eelistada vene või lääne õli, kui mootor on seest täiesti puhas? Ja siis millist õli( 10w40, 15w45) ?

Ikka ei midagi? Kas panna M10G2 või läänekas. 20W50 vist vähe liiga räige.

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta

(22-03-2018, 20:45 PM)52mees Kirjutas:  
(19-03-2018, 12:58 PM)52mees Kirjutas:  Kas eelistada vene või lääne õli, kui mootor on seest täiesti puhas? Ja siis millist õli( 10w40, 15w45) ?

Ikka ei midagi? Kas panna M10G2 või läänekas. 20W50 vist vähe liiga räige.

10w40

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Mida te halate selle õliga lükka 15w40 sisse kui enamus sõite soojal ajal ning talvel 10w40 ja asi vask
Vasta

(22-03-2018, 19:45 PM)mtz80 Kirjutas:  Metsas ja põllul diagonaalrehv ka hea. Ise ostsin selle mehe käest. Koju toomine hinna sees.

Metsa kül, aga põllule üks mulda austav inime jäiga diagonaalrehviga tampima ja kütust raiskama ei roni.
Vasta

(22-03-2018, 20:45 PM)52mees Kirjutas:  
(19-03-2018, 12:58 PM)52mees Kirjutas:  Kas eelistada vene või lääne õli, kui mootor on seest täiesti puhas? Ja siis millist õli( 10w40, 15w45) ?

Ikka ei midagi? Kas panna M10G2 või läänekas. 20W50 vist vähe liiga räige.

Ära üle mõtle. Big Grin Võta suvaline lääne poolsünt ja asi tahe. Kui tuleb palju talvel külmkäivitusi ja rahakott kannatab, siis 5W on hea. Suvel on jälle 40 miinimum. 10W40 on kindla peale minek. 

Muide, 20W on kaunikesti paks külmaga...

Samas - see eelajalooline pada käib ka suvalise mineraaliga, kui talvel need paar miinuspaarkend hommikut ette soojendada.

Kui tahta Musta Numbri vääriliselt käituda, siis üle kamsa ei tohi kuidagi. Ning enne otsustamist loe läbi varasemad löömad vene mootoris lääne õli kasutamise kohta. Et kas ikka julged riskida. Toungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne