14-05-2018, 23:28 PM
Kui ma peaks ajama traktori nii kiireks siis mulle tundub kõige lihtsam teha käigupoolitajale uued hammasrattad sest see on enne kasti ja kasti ei mahu ülemisele võllile niipalju suuremad hammasrattad ära.
Tehti neid ka vanasti kiiremaks nende poolt kes veotöid tegid, kuid ainult tagaveolisi sest esisild käib nii raskelt ringi et ka 55km/h jääb saavutamata ning kardaane hakkab lendama.
Levinuim viis olnud võtta Dt-75 kastist tagumine alumise võlli hammasrattaplokk, kuhu sisse sai treida laagritele pesa.
Ülemisteks hammasratasteks siis vastavalt nende hammasrataste vasted ülemiselt võllilt ja veel kiiremaks saamiseks kombineerida teisi hammasrattaid omavahel.
Päris sama võllide vahekaugus siiski ei ole ja seega peab alumise 3 poldiga kinnituva torujupi ekstsentrikuks tegema ja seda keerates leidma õige hambumise.
Mul ühel metsatraktoril oli selline vigur tehtud kellegi poolt ja see sõitis 65 km/h aga oli täiesti mõtetu sest esikardaaniga polnud see reaalne ja lisaks pole ka rehvid nii sirged et hüppama ei hakkaks.
Pealegi metsas manööverdamiseks oli parem aeglasem variant ning nii ta välja sai võetud.
Loomulikult peab ka mootorit tuunima sest 2200 pöördega pole reaalne seda võimsust saavutada mis nii kiire ülekandega jõuaks sellist kiirust arendada isegi turboga.
Tehti neid ka vanasti kiiremaks nende poolt kes veotöid tegid, kuid ainult tagaveolisi sest esisild käib nii raskelt ringi et ka 55km/h jääb saavutamata ning kardaane hakkab lendama.
Levinuim viis olnud võtta Dt-75 kastist tagumine alumise võlli hammasrattaplokk, kuhu sisse sai treida laagritele pesa.
Ülemisteks hammasratasteks siis vastavalt nende hammasrataste vasted ülemiselt võllilt ja veel kiiremaks saamiseks kombineerida teisi hammasrattaid omavahel.
Päris sama võllide vahekaugus siiski ei ole ja seega peab alumise 3 poldiga kinnituva torujupi ekstsentrikuks tegema ja seda keerates leidma õige hambumise.
Mul ühel metsatraktoril oli selline vigur tehtud kellegi poolt ja see sõitis 65 km/h aga oli täiesti mõtetu sest esikardaaniga polnud see reaalne ja lisaks pole ka rehvid nii sirged et hüppama ei hakkaks.
Pealegi metsas manööverdamiseks oli parem aeglasem variant ning nii ta välja sai võetud.
Loomulikult peab ka mootorit tuunima sest 2200 pöördega pole reaalne seda võimsust saavutada mis nii kiire ülekandega jõuaks sellist kiirust arendada isegi turboga.