paak identifitseerimiseks
#1


Paak on originaalis olnud üleni nikeldatud, nikli riismed üle terve paagi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#2

http://mujweb.atlas.cz/www/Zbraslav2001/EskaMofa+.html
<-- Eska Mofa\'l on käigukangisüsteem teine, aga Sachs mootor peaks tal olema küll..

http://www.autogallery.org.ru/hck500.jpg
<-- Saksa Hercules masinatel olid samalaadsed korgid, nende puhul klapib ka Sachs-Getriebe (Sachs-transmissioon)

Kroom vihjab eriskummalisele isendile (või üldse jawale?? - vähetõenäoline). Kuid üldiselt võib vist juglelt pakkuda, et saksa toodang..

Sachs mootoreid kasutati ka Eestis toodetud mootorratastelWink
Vasta
#3

Sachsi mootoriga isendeid valmistas 1930tel Eestis Kr. Saar & Co, kuid temavalmistatud Tempo paak see kindlalt ei ole. Olen mitme Tempo jäänuseid näinud.

Mis puutub kroomitud paaki, siis see ei viita reeglina Jawale. 1930te aastate Saksa ratastel oli paagi kroomimine tüüpiline. Kahel minu omanduses olevad Sachsi 98 ccm mootoriga isendil on olnud kroomitud paak. Ning ka DKW armastas paake kroomida (minu Sport 250\'l \'37 on paak kroomitud värvikaunistustega). Ja paljudel teistel masinatel.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Väga ilus näide DKW kroompaagist. Ka kuju on sarnane.
http://www.2tausend1.de/motors/normal/DK...0-1936.jpg
Vasta
#5

tere
veidi offtopic, aga
mis selle Sachs mootori kohta välja oskate tuua ?
küsimus tekkis just selleks et tartus Braueri poes üks sihuke isend (125cc) müügil miski ca 1000.- ees.. ning see mootor seal juba pääris pikkaa ega riiulil.
kas on tegemist kehva aparaadiga et pole huvilisi olnud ? või keegi ei tea sellest midagi, pole varuosasi saada jne ??

ise esmakordselt lugesin seda nime Sachs sealtsamast riiulilt, polnd varem midagi kuulnud sellise katla kohta.
Vasta
#6

harley Kirjutas:tere
veidi offtopic, aga
mis selle Sachs mootori kohta välja oskate tuua ?
küsimus tekkis just selleks et tartus Braueri poes üks sihuke isend (125cc) müügil miski ca 1000.- ees.. ning see mootor seal juba pääris pikkaa ega riiulil.
kas on tegemist kehva aparaadiga et pole huvilisi olnud ? või keegi ei tea sellest midagi, pole varuosasi saada jne ??

ise esmakordselt lugesin seda nime Sachs sealtsamast riiulilt, polnd varem midagi kuulnud sellise katla kohta.

Kloostrimetsas on samuti praegu kaks 50kuubist Sachs\'i pakkuda http://www.hot.ee/motopood/kaup/mootorid.htm
Vasta
#7

Kloostrimetsas peaks olema kaasaegsed Sachs mootorid, erineva võimsusega ja mõlemad vist 50ccm, vanasti oli Sachs aga ilmselt üks suuremaid väikemootorite tootjaid.Neid mootoreid kasutasid siis kõikvõimalikud tootjad enda mopeedide peal.Pole kokku lugenud ,aga arvan ,et Sachs mootoriga erinevaid liikureid on kõvasti üle 50.Suurem osa olid 98 ccm mootoriga ja kahekäigulised, oli ka 125 ccm mootoreid, need olid nii 2 - kui 3-käigulised.Oma aja kohta olid need mootorid üsna head, aga kuna sellise väikese mootori ressurss oli üsna väike ,on nad enamuses tänaseks päevaks kõik töölepingud lõpetanud.Vanemai mehed teavad rääkida ,et veel 30 aastat tagasi oli neid üsna palju liikvel olnud.98 ccm Sachs mootoreid oli laias laastus kahte tüüpi: kick-starteriga ja väntadega.
Vasta
#8

Sachs mootori koopiat kasutas ka venelaste Kievljanin,üht-teist on seal muidugi ümber tehtud, näit. karburaator on teine
http://www.autogallery.org.ru/k1b.htm
http://www.autogallery.org.ru/k/k/k1d_moto.jpg
Kievljanini käiguosa peaks vist olema Wandereri koopia
Vasta
#9

sass Kirjutas:Sachs mootoriga erinevaid liikureid on kõvasti üle 50.Suurem osa olid 98 ccm mootoriga ja kahekäigulised, oli ka 125 ccm mootoreid, need olid nii 2 - kui 3-käigulised.Oma aja kohta olid need mootorid üsna head, aga kuna sellise väikese mootori ressurss oli üsna väike ,on nad enamuses tänaseks päevaks kõik töölepingud lõpetanud.Vanemai mehed teavad rääkida ,et veel 30 aastat tagasi oli neid üsna palju liikvel olnud.98 ccm Sachs mootoreid oli laias laastus kahte tüüpi: kick-starteriga ja väntadega.

Sachs mootoriga erinevate isendite (mopeedide/väikempootorrataste) arv on kaugelt üle 100. Mingi väga ebatäiuslik nimekiri (kus puuduvad paljud väiketootjad) asub aadressil http://www.oldsachsmotor.de/farchiv/sfirmen.htm

1930te aastate levinuim Sachs oli 98 ccm mahuga ja mõeldud pedaaliketiga rattale. Kickstarteriga variante oli ka, aga levikuarvult palju vähem, ma nt 15 aasta jooksul Kurtna laadal ainult 2x sellele peale sattunud.

Sachsil oli tollal aga ka muid mootoreid, sh 74 ccm väikemootor (olen kuulnud, et vähemalt üks on Eestiski alles) ja ka 125 ccm mootoreid. Oli ka 60 ccm Saxonette jalgratta abimootor, mis käis tagarattaga ühes tükis ja asus jämeda tagarattarummu sees (vrd esirattarummu-sisene ÖWA). Saxonette\'i olemasolu kohta Eestis andmed puuduvad (ehk keegi teab?).

1940-50tel aastatel oli Sachs mootoriga mopeedid (väikemootorrattad) ülilevinud. Seisma jäid nad reeglina mootori kolvigrupi kulumise tõttu, sest peale Kijevljanini tootmise lõpetamist ei olnud neile varuosi enam saada. Paras jama oli Vene ajal ka 26 x 2 1/2\" rehvide leidmisega, kuigi need sai asendada Gauja tüüpi punnvõrride 26x2\" või 26x1 3/4\" rehvidega.

Igatahes 1970teks aastateks olid nimetet isendid tänavapildist pea täiesti kadunud. Tol ajastul ja hiljem üles kasvanud seda marki reeglina ei tea, kui just pole spetsiaalselt uurinud. Endal on hetkel kolm säärase mootoriga liikurit erakogus.

Väga abiks on leht http://www.oldsachsmotor.de/ (loodame, et saksa keele napp oskus ei ole takistuseks).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne