aidake tuvastada paaki !!
#1

        pildi pealt peaks ka paistma originaal roheline värv

Parimat, Sander
Vasta
#2

tegemist on minu teada vana minski paagiga. MMBZ. Paak on enam-vähem sama nagu minu omagi.

http://www.hot.ee/erikliiv/moto/1a.jpg
http://www.hot.ee/erikliiv/moto/10a.jpg

muideks, tuvastamiseks on tehtud ka eraldi foorum! Wink
Vasta
#3

Erik Kirjutas:tegemist on minu teada vana minski paagiga. MMBZ. Paak on enam-vähem sama nagu minu omagi.

Ei ole ja kindlalt kohe ei ole!

Kui panna kõrvuti Erki ja Sigalase paagi pildid, siis embleem on neil absoluutselt teistsugune. Sarnasus tekib vaid paagi ja ilutriipude kujus ja see on tingitud sellest, et mõlemad isendid on DKW RT 125 replikad (või väikesed edasiarendused).

Sigalase paagil on Moskva tehase embleem - minu tehasevärvis oleval 1948. aasta M-1-A \"Moskval\" ilutseb samasugune (või vähemalt kujunduselementidelt ülisarnane) nii paagil kui ka tagaporilaual.

Kardan, et see on Moskva tehasest väljunud M-1-M paak. M-1-A -l on paagi küljel säärase embleemi asemel punane viisnurk ja kalliograafiline kiri \"Moskva\". Vt
http://www.autogallery.org.ru/moskva.jpg
ja
http://www.rt125.50megs.com/photo.html

Viimasel aadressil see lumisel taustal olev roheline Moskva (see sait ei luba otse piltidele viidata). Muide fotod minu isendist Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

no ma ei mõelnudki embleemi... rohkem kuju, kinnituste asetsemist jne...
Vasta
#5

Erik Kirjutas:no ma ei mõelnudki embleemi... rohkem kuju, kinnituste asetsemist jne...

Embleem ongi aga see, mis \"reedab\" asja päritolu. Vähemalt N. Liidu üli-unifitseeritud tehnika korral, kus erinevate tootjate eesmärgiks ei olnudki kaasaegsele turumajandusele nii ülitavaline tehniliste unikaal-lahenduste (kuju ja kinnituste) originaalsus ja selle kaudu turunishi võitmine, vaid pigem \"vana ja hea\" äraproovitu ehk juba teiste tehaste poolt edukalt toodetava taastootmine.

Et miks teha aastaid kuluvat kallist tootearendust, kui see on naabertehase pealt valmis kujul või pea valmis kujul kopeeritav? Jääb stardiperiood ära ja rahvamajandusele saab toota arvuliselt rohkem mootorrattaid (külmikuid, pesumasinaid, tanke, jalgrattaid vms). Niikuinii on turg riigi poolt jagatud ning põhjatu, kandes nimetust riiklik plaan. Tehased olid kõik nagunii riigi omand.

Kui nüüd \"moskvalas\"-võrridest rääkida, siis Degtjarovi nimeline ja Minski tehas olid Moskva tehasega võrreldes paremas seisus - Moskva tehase 125ne oli end juba heast küljest näidanud, mistõttu jäi üle sarnaseid vorpima hakata. Ja Moskva tehase tootearendusega on ka sotid selged - suur osa esialgsest \"tootearendusest\" seisnes selles, et pärast suure sõja lõppu pidi Saksamaa maksma kolossaalseid sõjakahjusid, mille käigus nõukogudemaa spetsialistid kruvisid lahti DKW tehase RT 125 tootmisliinid ja tarisid need Moskvasse. Ja vähemalt 1946. aasta M-1-A Moskvad sisaldasid hulgaliselt Saksa laojääkidest tükkegi Wink

Seda vähemalt esialgu. Hilisem tootearendus siiski toimus, sest mainitud kolme tehase järgmised mudelid hakkasid üksteisest (ja ka RT 125st) tasapisi kaugenema mitmete sõlmede (amordid, paak vms) osas. Ja üks tehastest - nimelt see kuulipritse tootev - otsustas kümmeke aastat hiljem RT 125 alusel töömahtu suurendada hoopiski 175ni, pannes aluse \"jänestega jawale\" Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

oleks veel ikkagi soov teada kas see roheline värv mis paistab sealt vahelt on originaal. sest kui on siis pole mul selle päritolust ja sellest kuidas on see minu valdusesse saanud aimugi, sest minu valduses on Moskva ja minski osasid ja ükski neist ei ole sellist rohelist värvi.

Parimat, Sander
Vasta
#7

Mul Samasugune sadul kodus ära anda nagu sel hele roh. moskval mustriks samad tähed nagu paagil.
Vasta
#8

sigalane Kirjutas:oleks veel ikkagi soov teada kas see roheline värv mis paistab sealt vahelt on originaal. sest kui on siis pole mul selle päritolust ja sellest kuidas on see minu valdusesse saanud aimugi, sest minu valduses on Moskva ja minski osasid ja ükski neist ei ole sellist rohelist värvi.

Kahe keskpärase foto järgi ei tuvasta ma, kas must on rohelise peal või vastupidi. Tuvastan vaid, et musta on rohkem näha kui rohelist ja embleemi/triipude ümbruses nendega seotult paistab vaid must, mitte roheline.

On kaks võimalust:

1. Kui roheline on musta all, siis on tegemist kruntvärviga. Krunte on läbi aegade olnud mitmeid toone - Vene ajal oli levinud pruunikaspunane, siinseal must, Husqvarna jalgratastel helebeezh jne. Olenevalt kättesaadava täiteaine värvusest Smile Rohekrunt pole välistet.

2. Kui roheline on musta peal, siis on keegi kunagi algselt musta paagi rohevõõpamisega tegelenud.

IRL pilk paagile ütleb üheselt, kumma variandiga tegu.

Ja veel - ma ei ole helerohelist Moskvat (M-1-A, M-1-M) näinud, tumerohelisi küll. Üks tehasevärvis isend endalgi Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne