kelle auto talvel magab?
#1

mõtlesin huvipärast küsida, kui palju on meie hulgas \"rikkureid\", kes neljarattalise sõbra talveks seisma panevad? Neile mõned soovitused, mille peale ehk ise ei tule.
ning kas leidub ka dzhigitte, kes ei pea paljuks kahel-kolmel rattal uisutada? Smile

minu kolm sõbrakest (2*kadettE, 1*M2140(6)) jäävad/saavad kasutusse!
Vasta
#2

Noh, suvel suure ehitamise tõttu sõita ei saanud, eks tuleb talvel tasa teha Smile
Vasta
#3

No minu kulgur(Ford Mondeo) liigutab ennast nii suvel kui talvel. Natsa vanem asi (M-401) jääb kindlalt katuse alla talveunne.
Teemeistritele tuleb talv ikka ootamatult!!!!
Terv.Jaanus
Vasta
#4

Mu 02 läheb garaaži pukkide otsa magama. Ta juba 30-nd aastat garaažis talvitunud. Talveks tuleb jalgratas korda teha siis hea sellega ringi vurada.
Vasta
#5

Mis siin talvest rääkida.... Mu Datsun läks magama nagu lumivalgeke. Teadmata ajaks, kuni tuleb prints valgel hobusel ja ta üles äratab. Kes teab läheb selleks 10 või 15 aastat. Siis on ta juba uunikum.
Sai ta korralikult puhtaks pestud, kuivatatud, õlitatud ja vahatatud. Nüüd ootab ta õue peal omal kohal, kuni kuuri talle ümber ehitan. Küünla aukudest lasin talle ka konservanti sisse. Auto pukkide peal ja rattad hoopis alt ära. Amordi säärtele katsusin ka konservanti lasta.
Seisma jäi põhimõttelislt sõitva autona. Ülevaatus küll aasta lõpuni aga siis teed soola täis ja uss kangem närima.
Õige ajastuse märk oli see - auto sai kohale, ajutine present peale ja siis tuli esimene lumi. Küll lühiajaliselt sadas aga ikkagi.
Vasta
#6

Kuna Caprid on laiali, siis nad vist magavad.
Nysa läheb sel nädalavahetusel lõuna-eestisse talvekorterisse.
434 mosse on laiali, 412 aga saab kohe sõitma - see saabki olema mu selle talve auto Cool
Ahjaa - Lada on kah talvel sõidukõlbulik kui garaazi ukse ees suurt jäätunud lumehange pole Toungue
Vasta
#7

Ma planeerin ka kollase talveunne saata, mingi hetk peaks ta talve jooksul ka uue kuue saama, et siis kevadel hea välja näha Big Grin

174 Jaapanlast kapoti all
Vasta
#8

Minu Muhk juba tukub, ja kohe läheb katuse alla sooja. Lumega jäävad võitlema Mazda6 ja MTZ80 Big Grin
Vasta
#9

Minu autod pole üles ärganudki ja seega nad magavad edasi vähemalt kevadeni. Nüüd igahetk on garaaz ka katust peale saamas ja siis neil hea talveuni tulemas(soojas garaazis).
Vasta
#10

Mis seisab, see seisab. Mis liigub, see liigub edasi ka talvel.
Vasta
#11

Meie pobid on mõlemad juba kuu aega katete all ning ootavad kevadet. Mai kuus lootust taas vanakesed õue lasta.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#12

Minu Gaz2410 läheb täna garaashi seisma/tööallaRolleyes.Kuna liikluskindlustus lõppeb.Kuna hetkel jalamees siis pühpäeval peaks talveliikuriks tulema Opel Kadett 77 aastast.Big Grin
Vasta
#13

Mul suurem osa tehnikat kõik põõnab, mis garaažis, mis väljas, mis \"autoangaariks\" muutunud laudas... Peaasi, et praegu kasutuses olev 412 veel selle talve vastu peaks. Siis võiks selle 15 aastat ausalt teeninud masina auga... mis te arvate, kuhu saata? Variant A) Humanitaarabi korras Iraaki; B)EMEX\'isse; C)*****(tsenseeritud) D)Kap. remonti. Teil on kasutada 3 õlekõrt. Pakute variant B? (reklaamipaus) Kahjuks vale vastus. Õige vastusevariant on DBig Grin

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#14

Minu oma kahjuks magab kuni 15. jaanuariniSad
Siis tulen tagasi kodumaile meeletu papiga (praegu Rootsis tööl) ja plaanin yhe talvise roadtripi mööda Eestimaad tehaCool

Kas me sellist Eestit tahtsimegi?
Vasta
#15

Caprid ja Cortinad talveks seisma. Arvatavasti Capriga natuke talvekorteri esisel jäisel platsil hullan. Kuid soolastele teedele ei kipu.
Transit mk1 talveks korda. Loodan uuniku talverallilt osa võtta
Vasta
#16

Nojah... minu gaz 51 (poolik projekt) on maganud garaasis juba poolest suvest saadik ja magab edasi... ja mosse läheb talveks kuremaa jäärada sõtima...
Vasta
#17

Minu Mosse 412 1969, seisis enne ostmist 2 aastat ühe kohapeal. Selle ajaga tekkisid tutikatesse diagonaalrehvidesse praod, kuid ainult esimestesse.Mootor käivitus esimest pöördest kui bensiini sai. Ja töötas ühtlaselt kuigi sidur oli juba läbi aga see vaevalt kuidaki seismisega seotud olla saab(siduri kulumine). Muide auto seisis selle aja õues, mulla peal.
Vasta
#18

Põrnikas on 2 talve lihtsalt õues lume all seisnud Sad . Eelmine talv oli sanatooriumis ( soojas garaažis keevitaja juures) ning sellel talvel kodugaraažis vaikselt putitan. Plaan Juuni lõpuks valmis saada.
Vasta
#19

Muhk juba 2 kuud garaazis ja jääb kuni valmimiseni

Zaz 965AE 1966.a.
Vasta
#20

Alljärgnevalt auto konserveerimisest:
Kui autot talvel ei kasutata, siis on see mõistlik konserveerida.
Parim auto säilitamise keskkond saavutatakse selle hoidmisel puhtas, köetud, pimedas ruumis, kus õhutemperatuur on mitte rohkem kui + 5C ja suhteline õhuniiskus 40 - 70%.
Auto hoidmisel talvel külmas ruumis tuleb vesi (antifriisi puudumisel) jahutussüsteemist ja aknapesuvedeliku paagist välja lasta.
Mootori jahutussüsteemis tosooli A - 40 kasutamisel tuleb kontrollida selle tihedust, mis peab 20C juures olema vahemikus 1,075 - 1,085 g/cm3. Näiteks väiksema tihedusega tosool A -40, võib tugevate külmadega ära külmuda ja sellest johtuvalt mootoriplokis ning silindripeades praod tekitada.
Kohtades, kus tugevad külmad püsivad pikka aega, tuleb rehve hoida kuivas ruumis temperatuuril, mis on mitte madalam kui - 10C.
Auto ettevalmistamine hoidmiseks:
*auto ära pesta ja ära kuivatada
*eemaldada korrosioon ja rikutud värviga kohad ülevärvida
*töödelda mastiksiga autopõhi, pamprid ja poritiivad, juhul kui need on vigastatud
*kanda auto pealispinnale kaitsepasta
*autokere poleerida
*mootori kaitsmiseks korrosiooni eest valada igasse silindrisse küünalde alla kuum (+70 - 80) sama mootoriõli
*mootor eelnevalt kuumutada temperatuurile vähemalt +50
*õli valgumiseks kõikjale silindri pinnale nukkvõlli keerata vända kaasabil 15 - 20 pööret ja pärast seda keerata küünlad tagasi
*vähendada ventilaatori rihma pingut
*akujuhtmed lahti ühendada
*määrida konserveeriva määrdega sisse kõik kroomitud ja mitte värvitud auto pealisdetailid
*auto paigutada pukkidele
*täita bensiinipaak ääreni puhta bensiiniga
Konservatsiooni lõpetamisel:
*eemaldada konserveerimismääre
*määrida kõik määrdepunktid vastavalt määrdekaardile
*keerata küünlad välja, pesta need bensiiniga ja kuivatada
*pingutada ventilaatoririhm
Eelnev tõlgitud omakäeliselt teosest GAZ - 3102 VOLGA, Moskva, Transport, 1984 aga loetletud punkte võib järgida üldiselt kõikide vene autode puhul.
Veel lisan, et järgisin \"pimesi\" kõiki soovitatud punkte (niipalju kui võimalik) oma Gaz - 3102 konserveerimisel ja vist on põhjust muretu olla. Ega`s salajase riikliku konserveerimisinstituudi teadurid ju ometi jama soovita!

Lugupidamisega
Sm. Tasku
(talvel sõidab välismaa autoga)

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne