ESIrattaVEOGA M
#1
Question 

Kas neid on ka eestis ja palju ja millal neid tehti, ise kuulsin esiratta veoga m-i juttu oma onult, kardaan pidavat minema paagi altToungue.
Vasta
#2

lööb tagasi Kirjutas:Kas neid on ka eestis ja palju ja millal neid tehti, ise kuulsin esiratta veoga m-i juttu oma onult, kardaan pidavat minema paagi altToungue.

Ei tea niisugusest isendist midagi, kardan, et seda ei ole tehtud. Kui mu mälu mind ei peta, siis on venelased teinud kunagi küll korviveoga \"emmilisi\", a la BMW R 75 ja Zündapp KS 750.

Vist inglased on saanud kunagi maha ka esirattaveoga tsikliga (ehk keegi teab täpsemalt). Põhiprobleemiks osutub seal aga paljuliigendiline keerukas esirattavedu, mh esikahvli laagriümbrus tuleb muuta mahukaks transmissioonsõlmeks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Külgkorvi veoga tehti kindlasti K-750 militaarversioone ja Urale, mõlemat leidub Eestis mitu tükki (viimaseid toodetakse ka praegu Ural Rangeri nime all), M-72 korviveoga isendit (kui selline olemas on) pole juhtunud nägema.
Vasta
#4

kahtlen samuti selles väites.

aga viimase aja edukaim esirattaveoline projekt töötab hüdrauliliselt. krt, marki enam peast ei mäleta (leian varsti üles), aga mõne aasta eest saadi dakari rallil sellega ka suht kõrge koht. esiratta vedamisjõu osakaalu oli lihtne reguleerida ja üldse tundus, et üks perspektiivikas lahendus.

lähen nüüd siis marki ja pilte otsima...
Vasta
#5

YAMAHA teeb esiratta veoga sikleid. Üpris uus asi.
Vasta
#6

Ainus esiratta veoga kaherattaline mida näinud olen oli aastaid tagasi pärnus ühes jalgrattapoes, seal oli jalgrattale pandud painduv võll keskmisest ketuikast esiratta ketikale ja tänu sellele vedas pidevalt kaks ratast.
Vasta
#7

Esirattaveoga M-ist ei tea ma mitte kottigi, aga kui huvi on siis vaata seda lehe:
http://www.motobykz.co.uk/2x2/2x2_History.htm
seal räägib kaherattaveoga mootorrattast, mis ei ole mitte külgkorviga
veel:
http://david.mekhalian.free.fr/
Vasta
#8

Olaf Kirjutas:Ainus esiratta veoga kaherattaline mida näinud olen oli aastaid tagasi pärnus ühes jalgrattapoes...

Mina lisaksin siia abimootoriga jalgrattad, millel abimootor toimib esirattale. Mõningatel ratastel asus ta esiratta kohal ja ühendus rattaga ketirattaga. ÖWA-l (1930ndad) oli abimootor aga ehitatud kogunisti esiratta jämeda rummuga ühes tükkis, ühel pool ratast väntvõll ja silinder, teisel pool ratast \"süütemäng\".

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

iz350 Kirjutas:Esirattaveoga M-ist ei ole samuti kuulnud,küll aga katsetatakse praegu hoolega esi-ja tagarattaveoga endurokaid.Vist oli jaapanlaste tehtud.
Jaapanlaste tehtud jah.Täpsemalt Yamaha WR 450F 2-trac
sellest on juttu: http://www.ultramotard.com/supermotard_4...-trac.html
ja kui ei saa sellest keelest aru ,siis ka sellel lehel:
http://www.mickhone.com.au/Special/2%20Trac.htm
Vasta
#10

Teemaväliselt küll aga klassikaline märksõna selles vallas oli vist Megola.

http://perso.club-internet.fr/phizo/Machines/Megola.htm

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#11

Kunagi liikusid netis pildid ühest Venemaa off-roadi harrastajast, kes oli ise endale ehitanud kahe ratta veoga soolo tsikli. Asja kasutegur tundus siiski madal olevat, ronimiseks ja hüppamiseks piisab kerge tsikli puhul ka tagarattaveost aga muda sees puudub piisav kandepind.
M-i erinevate tehaste vastavates katsetustes kahtlen küll sügavalt.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#12

http://moto.boloto.ru/club/claus01.html
http://www.inno.ru/projects/show/?id=637
http://luazicus.narod.ru/motolaz.html
see teema on Venemaal jätkuvalt aktuaalne, kuid Dneprist või Uralist küll ei räägita.
http://www.rokon.com/ - siin ka üks seeriatootmisse jõudnud ratas, kuid mitte venelaste oma.
Vasta
#13

Jõgeva Treff 2005 olid venelased sellise riistaga kohal.

[Pilt: normal_treff%20052.jpg]
Vasta
#14

Walter Kirjutas:Teemaväliselt küll aga klassikaline märksõna selles vallas oli vist Megola.

http://perso.club-internet.fr/phizo/Machines/Megola.htm
Esirattavaeoga Megola't õnnestus näha ja pildistada Münchenis Deutsches Museum Verkehrszentrum'is. Masin on ikka imetlust väärt, esirattasse ehitatud tähtmootoriga, töömaht 650 cc, võimu 10 kW, maksimaalseks kiiruseks oli kirjutatud 109 km/h, väljalaskeaasta 1922. Pildid ise on siin:
http://www.pilt.ee/photo/602801/14054057/



Vasta
#15

Luther Kirjutas:Esirattavaeoga Megola't õnnestus näha ja pildistada Münchenis Deutsches Museum Verkehrszentrum'is. Masin on ikka imetlust väärt, esirattasse ehitatud tähtmootoriga, töömaht 650 cc, võimu 10 kW, maksimaalseks kiiruseks oli kirjutatud 109 km/h, väljalaskeaasta 1922. Pildid ise on siin:
http://www.pilt.ee/photo/602801/14054057/

Kui rääkida esirattaveoga kaherattalistest, siis ei tohiks minu arvates unustada ära ka 1920-30ndate aastate jalgratta abimootorit ÖWA, millel samuti sarnaselt Megolale on mootor esirattarummuga ühes tükis. Jalgratta külge käis see tavalise esiratta äravõtmise ning kogu krempli aseemelepanemise teel koos abikahvli, ratta ja kõige sinna juurde kuuluvaga.

http://www.radmuseum.at/archiv/motorette1922.htm leiab mõningaid fotosid selle huvitava asja kohta. Muide - Eestis olid ÖWA-d 1930ndatel üsnagi levinud, miski 5-6 isendit peaks praegugi siinmaal alles olema. Kui kunagi leian ÖWAle summuti, paagi ja heeblid, siis saaksin ehk enda valduses oleva isendigi liikuma (mootor on täiesti korras ja komplektne).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#16

Põhja-Rootsis Ivars Bil Museumis, kus ma suvel käisin, oli nähtaval mitu esiveoga huvitavat riistapuud. Panen lingid nende piltidele siia. Neist esimene ongi see ÖWA, millest Valdo räägib, kui ma väga ei eksi. Kahjuks rohkem pilte ei teinud...

http://www.sadamaviis.pri.ee/IMG_5272.jpg
http://www.sadamaviis.pri.ee/IMG_5273.jpg
http://www.sadamaviis.pri.ee/IMG_5275.jpg

Kes pilte suuremalt ja kvaliteetsemalt pilti tahab (kas või šniti võtmiseks), saatku sõnum oma meiliaadressiga, ma postitan.
Vasta
#17

Hallvatt Kirjutas:Põhja-Rootsis Ivars Bil Museumis, kus ma suvel käisin, oli nähtaval mitu esiveoga huvitavat riistapuud. Panen lingid nende piltidele siia. Neist esimene ongi see ÖWA, millest Valdo räägib, kui ma väga ei eksi. Kahjuks rohkem pilte ei teinud...

http://www.sadamaviis.pri.ee/IMG_5272.jpg
[...]
Kes pilte suuremalt ja kvaliteetsemalt pilti tahab (kas või šniti võtmiseks), saatku sõnum oma meiliaadressiga, ma postitan.

See on ÖWA jah. Pildilt on selgelt näha ka summuti, kütusepaak, trossid ja heeblid, mis mul kõik puudu.

Suurest pildist olen huvitet küll, äkki paned selle päevaks kusagile veebi üles ja annad mulle teada, ma laen selle alla.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#18

valdo Kirjutas:See on ÖWA jah. Pildilt on selgelt näha ka summuti, kütusepaak, trossid ja heeblid, mis mul kõik puudu.

Suurest pildist olen huvitet küll, äkki paned selle päevaks kusagile veebi üles ja annad mulle teada, ma laen selle alla.

http://www.sadamaviis.pri.ee/OWA.jpg

3,7 mega suur.

ehk on abi. ma otsisin seda muuseumi aadressi ka netist, aga miskipärast ei leidnud.
Vasta
#19

Eelmine talv sai Pärnus sellist aparaati nähtud. Kodanik Prantsusmaalt oli asja ise kokku pannund. Vedasid kõik 3 ratast. Ilmselt ainuekseplar.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#20

Vaprad maamehed on sättinud K-750-nel vedama 2 (taga)ratast. JULM!Toungue

[Pilt: k750maa2fa8.jpg]

militaarmootorrattur
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne