Teedest, ehitistest ja sildadest
#61

Scone(õigekiri?) bastionil oli kunagi suveteater mis maha põles, praegu alles ainult varemed. Seda maatükki jagatakse praegu kohtus Tallinna linna ja mingi erafirma vahel.
Vasta
#62

Martti Kirjutas:Scone(õigekiri?) bastionil oli kunagi suveteater mis maha põles, praegu alles ainult varemed. Seda maatükki jagatakse praegu kohtus Tallinna linna ja mingi erafirma vahel.

Seal bastionil asus lisaks suveteatrile Vene ajal lõbustuspark karussellide ja muuga!

Mis õigekirja puutub, siis... õige kirjapilt on Skåne, ehk see keskmine pookstaav on pealt nullikesega \"a\", rootsi keeles hääldatakse kui \"oo\". Kentsakas nimi pärineb Rootsist, kus on olemas sellenimeline linn. Ja kuna bastionid ehitati Rootsi aja lõpul 1680-90tel aastatel ja rootslasest fortifikatsioonimeistri Erik von Dahlbergi projektide järgi, siis sealt ka see nimi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#63

Martti Kirjutas:Scone(õigekiri?) bastionil oli kunagi suveteater mis maha põles, praegu alles ainult varemed. Seda maatükki jagatakse praegu kohtus Tallinna linna ja mingi erafirma vahel.

Mina nägin kui see põlema hakkas ja must suits taeva poole sirgus.
Nimelt sammusin samal ajal mööda Kotzebue tänavat.
Vasta
#64

Lauluväljaku merepoolsete värawate manu oli kunagi ka Tantsutare.Oli sääne helepruun puidust ehitus kus näituseid korraldati.See aga läks juba hulk aiga tagasi põlema.Praegu aimatav vaid vundamendi piiride järgi.Platsi keskel ka üks vundamendi jäänuk.Minu teada oli sääl mingi eterniitplaatidest ehitatud paviljon.
Vasta
#65

smolin Kirjutas:
Potsataja103 Kirjutas:
mrali Kirjutas:Haapsalus oli veel aastal 1988 praeguse raudteeviadukti asemel puitviadukt.Siis see lammutati ning praegune viadukt valmis kuskil 1990.
Praeguse liiklustiheduse juures sellel (eks)raudteel tundub viadukt kuidagi mõttetu.
Olen ka seda viadukti näinud ja mõtlesin, millal ta rongi raskuse all kokku vajub.
Aga muud Haapsalu asjad... nojah, olen seal sündinud, aga viimati käisin seal 1987 suvel.
Rongid käisid ikka selle viadukti alt,autod sõitsid pealt,vidukti pidi.Praegust vidukti kutsuvad aga kohalikud \"suureks trummiks\".
Tervitades,Flanagan
Vasta
#66

Kui veel Haapsallu plaanitud asjadest rääkida,siis Nõukogude aja lõpul peeti mõtteid Randsallu (umbes praeguse Uno-X tankla kohale) uue haigla rajamiseks.Plaanis oli ikka teha nii ~7-korruseline põhiosa ja veel igasugu kõrvalkorpuseid,N.aja lõpp aga summutas need plaanid.
Ning kui \"suurest trummist\" üle sõita,on seal näha mitmetasandilise ristmiku ehituse alged (teede piirjooned jm). Plaan oli ehitada Uuemõisast alates kuni viaduktini,paralleelselt raudteega Haapsalu ümbersõidutee ja suured veosed kesklinnast eemale juhtida.
Vasta
#67

Sm. Tasku Kirjutas:Järgmisel kevadel avati seal juba NESTE, ühtlasi koos tol ajal populaarse kohvikuga...

Jutt pool-õige, aga mitte päris-õige.

Bensiinijaam kandis avamisel nimelt mitte Nesti nime/värve, vaid Union Traffic Service\'i nime ja logo. Viimase suurosanik vast oli Neste Smile ... aga alles aasta/kahe pärast hakkas asi praegust nime kandma.

Meedia paljundas muide avamise puhul pilte, kuidas tollane linnapea Hardo Aasmäe oma vana reparatsiooni-BMWd seal parajasti tangib Smile Mõni liikuri-huviline võiks selle pildi välja \"kaevata\".

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#68

Sääl sai bensu vene raha eest ,kohvik aga oli valuuta eest. Kohvik wäga mega koht kus ennast näitamas käidi.Lihtrahvas käis kohviku akna taga välismaad vaatamas.
Vasta
#69

valdo Kirjutas:/... õige kirjapilt on Skåne, /.../ Kentsakas nimi pärineb Rootsist, kus on olemas sellenimeline linn./
täpsustuseks, et tegu koguni maakonnaga.
Inglismannid tunnevad kohta Scaniana, nimi peaks tuttav olema ka veoki- ja bussihuvilistele Smile
Vasta
#70

Kui elasin veel kesklinnas siis sattusin tihti "Olümpia" hotelli juurde. Kunagi läks üle Liivalaia tänava üks sild "Olümpia" hotelli madalamale katusel. See algas üle Liivalaia tänava asusvast autoparklast, kus selle peale sai nii trepist kui ka liftiga. Väidetavalt olla see ehitatud mingi remondi tarbeks ja see seisis seal veel tükk aega kasutult. Praeguseks pole seda juba päris mitu aastat, aga see vundament mis oli autoparklas on ikka veel alles.
Vasta
#71

Siin siis võiks teemat natuke laiendada.
(Raud)Teedest, mis olid või mida enam pole.

Tallinnas näiteks oli Kopli-Hiiu otseliin, mis oli veel 90-date alguses kasutuses, nüüd on raudteetamm metsatee.
Vasta
#72

Sadamast tuli mitu haruteed Kopli poole ja üks Balti jaama.Vagunite seisukohad olid praeguse sukawabriku vastas Kopli tn ääres.Vene ajal seisis sääl tihti Wenest tulnud turismironge.Muuga jaamast (Iru SEJ)kõrwal tuli rautee välja kuni Vesse viaduktini.Iru sild senini alles.Need kõik olid tööstusraudteed.Sossis sõitis ka rong üle Tartu mnt .Kitsarööpalise kulgemist Tallinnas teavad vist kõik.Too teelõik ,mis Järvevanaga kõrvuti jookseb läks enne välja Järwe jaama. Aga kas teate miks ja millal too tee sinna ehitati?
Vasta
#73

Üle J.Smuuli tee on ähmaselt näha, et on ülesõit seal olnud.
Hiiul oli Krooningi tankla juures ülesõit kunagi.
Vasta
#74

Regardman Kirjutas:Üle J.Smuuli tee on ähmaselt näha, et on ülesõit seal olnud.
Hiiul oli Krooningi tankla juures ülesõit kunagi.
Smuulis olid veel hiljuti rööpad maas.See oli aga teelõik mis llõppes HTM SPORT majas.Krooningu juures küll ülesõitu pole olnud.Teraviljasalve harutee algas veidi enne HIIU ülesõitu ja läks jaama vastas ka üle Pärnu mnt.Küll aga oli kitsarööpalise ülesõit Vääna tn otsas .
Vasta
#75

PETSS Kirjutas:Krooningu juures küll ülesõitu pole olnud.Teraviljasalve harutee algas veidi enne HIIU ülesõitu ja läks jaama vastas ka üle Pärnu mnt.
Oli oli, kunagi seisis peale ülesõitu üks vedur (TGK2).
Vasta
#76

Hiiul on ülesõit üle Pärnu maantee siiamaani alles.
Vasta
#77

stretch Kirjutas:Hiiul on ülesõit üle Pärnu maantee siiamaani alles.

See on seal Pärnu maante ja Vääna tänava ristumiskoha juures, kuid edasi 500M oli veel üks.

Mittearusaajaile skeem.

   
Vasta
#78

PETSS Kirjutas:Sadamast tuli mitu haruteed Kopli poole ja üks Balti jaama.Vagunite seisukohad olid praeguse sukawabriku vastas Kopli tn ääres.Vene ajal seisis sääl tihti Wenest tulnud turismironge.Muuga jaamast (Iru SEJ)kõrwal tuli rautee välja kuni Vesse viaduktini.Iru sild senini alles.Need kõik olid tööstusraudteed.Sossis sõitis ka rong üle Tartu mnt .Kitsarööpalise kulgemist Tallinnas teavad vist kõik.Too teelõik ,mis Järvevanaga kõrvuti jookseb läks enne välja Järwe jaama. Aga kas teate miks ja millal too tee sinna ehitati?
See teelõik Ülemistest kuni Järveni ehitati 1939 kui wenelane baase ehitas.Tallinna aga ei tohtinud vägesid tuua ja siis ehitatigi möödasõidutee ,et wenkud saaks edasi Paldiski ja Haapsalu suunale.Kõik ei tulnud autodel osa tehnikat jasoldateid toodi ka rongidel.
Vasta
#79

PETSS Kirjutas:,,, teelõik Ülemistest kuni Järveni ehitati 1939 kui wenelane baase ehitas.Tallinna aga ei tohtinud vägesid tuua ja siis ehitatigi möödasõidutee ,et wenkud saaks edasi Paldiski ja Haapsalu suunale.Kõik ei tulnud autodel osa tehnikat jasoldateid toodi ka rongidel.

Millal üldse Järvevana tee on ehitatud? St kumb on vanem - kas Järvevana tee või selle äärne raudtee? Vaevalt, et enne 1950-60ndaid aastaid oli liikluskoormus selline, et läks vaja Tallinna radiaal-ringteid.

Uduselt mäletan (ehk) vanemat eraldusriba-vaba Järvevana teed, mõlemas suunas üks sõidurada. Täpset rekonstrueerimise (laiendamise) aastat ei mäleta, võis olla 1981?

Ning seoses Järvevanaga kohe kolm küsimust, millele ma ei ole seni täpseid vastuseid leidnud:

1. Millal suleti Filtri tee ülesõit? Järvevana tee valmimise ajal?

2. Millal likvideeriti kommenteeritava raudtee tagumine lõik, täpsemalt Pärnu mnt ülesõit? Kitsa Viljandi tee laiaks tegemise ajal või hiljem? Mina mäletan teeni kulgenud tühje rööpais mingis pargis.

3. Mis tegi Veerenni tänav enne Järvevana tee olemasolu? Lõppes liivase rajana Ülemiste järve kaldal keskaegse linna veerenni kõrval? (Viimased 1920-30te majad on Luite tn ristmiku lähedal.)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#80

Vanemate jutu järgi olevat Järwevana tee olnud munakivisillutisega seega ikka ehitatud enne sõda,tolle raudtee otsa sulgemise kohta :mäletan toda,et rööpad olid veel 79-80 maas kuni umbes praeguse viaduktini.Kui kellelgi on olemas teadmik TALLINN ,järsku seal Järwevana tee kohta midagi kirjas.Weerenni tuili vist ikka praegusse kohta välja,sest praeguse SUBARU keskuse asemel oli EW auto ja tankipolgu garaazid.Need olid veel 6-7 aastat tagasi enamuses alles.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne