velje sobivusest, offset
#1

pajatame siis offsetist:
see on (lääne) velgedele kirjutatud kujul ETxx (xx on number). Mida väiksem number, seda enam velg koopast välja \"turritab\".
-liig väike number võib tähendada, et rehv hakkab näiteks vastu logarit käima.
-teise variandina mõjutab offseti õigsus roolitunnetust (sportlikuma vedrustusega masinatel). Näiteks mul on tehas ette näinud ET49, aga talvel on all veljed, millel on ET35. Pärast talvekate allapanekut sõidad nagu pereautoga (öäkkSmile); suvekatele üleminekul ei julge aga alguses maanteel liikuda (rool muutub harjumatult \"rahutuks\").
-kindlasti mõjub vale number ka veermikule halvasti

natuke teooriat selliselt aadressilt:
Offset (ehk nihutus) on number, mis näitab velje kinnitustasapinna nihutatust velje keskjoone suhtes. 0 offset’i tähendab seda, et velje kinnitustasapind on täpselt tema laiuse keskel. Tavaliselt on kinnitustasand nihutatud velje välisserva suunas (ehk «ratas koopasse»). Esiveoga auto velje sissenihutus on tavaliselt 35...45 mm, tagaveolisel 20...40 mm.

Offset’i muutmine muudab rööbet ja sedakaudu vedrustuse ja rooli geomeetriat. Viimane omakorda võib muuta kordades laagrite, vedrustuse ja roolidetailide koormusi ja avalduda lisaks halvenenud juhitavusele ka näiteks kahtlaselt tihti vahetust vajavates rattalaagrites…
Vasta
#2

Selle teema juurde sobib näiteks selline leht: http://www.hot.ee/spidomeeter/fitment.html

G20, BJ40, SMV14, 524td, 750il,
P1800S, C303
Vasta
#3

Mida tähendavad veljel tähed ja numbrid:
6J*15H2
ET55
TT-8845
KFZ
Vasta
#4

küll väljamaakeelne selatus, aga aitab siiski mõista, kust midagi mõõdetakse:
http://www.modirex.ee/main.php?6

hea, kui müüjad lisaks kataloogidele ka midagi asjalikku üles panna mõistavad-viitsivad
Vasta
#5

Tnu35 Kirjutas:Mida tähendavad veljel tähed ja numbrid:
6J*15H2
ET55
TT-8845
KFZ

6J*15 - laius 6 tolli, läbimõõt 15 tolli
ET55 - offset 55mm
TT-8845 - (terase?)sulami markeering ilmselt (vähemalt sarnane mingi standardse numeratsioooniga)
KFZ - jube tuttav tähis kuidagi... Tootja ehk?
Vasta
#6

Mina isiklikult ei saa aru, miks rataste puhul see ilge mõõtühikute kemüüse vajalik on. Velje diameeter tollides, velje laius tollides, kummi laius millimeetrites, kummi kõrgus protsentides, velje offset millimeetrites...

Lisaks ei anna see offseti number ilma kalkulaatorit kätte võtmata mingit erilist infot ratta sobivuse kohta, see asi mida igaüks tegelikult teada tahab on backspacing, mõõdetuna tollides, koos velje laiusega, mis on ka ju enamasti tollides.

[Pilt: offset.gif]

Rooli \"rahutuks\" või \"rahulikuks\" muutumise põhjus on scrub radius\'e muutmine. Jah, tõepoolest, offseti muutes ja kõiki muid tegureid samaks jättes scrub radius muutub, aga vedrustust ehitades tuleb ikka kõigisse asjadesse süvitsi minna, tarkused stiilis \"offset muudab rooli rahutuks\" on tõesti rohkem mingi postimehe teema.

[Pilt: Align_Scrub.gif]
Vasta
#7

Jesper Kirjutas:aga vedrustust ehitades tuleb ikka kõigisse asjadesse süvitsi minna, tarkused stiilis \"offset muudab rooli rahutuks\" on tõesti rohkem mingi postimehe teema.
kesse ikka omale vedrustust \"ehitama\" hakkab. Kiireks sõiduks tuleb hankida masin, mis juba tehasest kiirelt sõidab. Ratast pole mõtet leiutada - see on juba olemas Wink
ok, rexi-tegijad peavad selliste asjadega müttama. Ülejäänutele piisab täiesti sellest (jõledast?) postimehe-tarkusest ning teadmisest, et offset olgu tehase-ettenähtuga sama.
...ja btw, minu kogemuses muudab vale offset rooli tuimaks, mitte rahutuks. Rahutu rool on kiiremate masinate puhul standardvarustus.

kes Jesperi kombel teooriat koledal kombel endasse ahmida tahavad, võivad seda saada TKTK \"Autod 2\" kursuses - saab kenad emakeelsed sõnad suhu ja ei pea mingitest päkkspeissingutest ja skruub raadiustest rääkima.

sorri, ennist läks link tiba valesse kohta, pildid seletustega on sääl
Vasta
#8

13piisab Kirjutas:Kiireks sõiduks tuleb hankida masin, mis juba tehasest kiirelt sõidab.

Jah, mehejutt, mis me siin ikka jamame ise asju ehitades, parem teeme liisingu ära, käime korralistel hooldustel ja korras.

Ja mis puudutab ingliskeelseid termineid, siis ma kasutaks hea meelega eestikeelseid, kui neid oleks kuskilt saada.

Ülejäänutele ei piisa sellest, et offset olgu tehase omaga sama, sest 5\" rehvile projekteeritud koopasse ikka naljalt 9\" velge ei mahuta, olgu pealegi neil offset sama.

Rahutus oleneb, kuhu poole scrub radius muutub, kui suuremaks, siis muutub rool tuimaks, kui väiksemaks, siis rahutumaks. Kangiseaduse teadmiseks vist ei pea 10 aastat kuskil tööstuskoolis käima? Liiga tuim ja liiga rahutu on mõlemad halvad, parim on võtta kuldne kesktee, 1-2\" scrub radius\'t.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne