Viiskümmend Üks
#1

Sai mõni aeg tagasi veoautondusega tegelema hakatud ja koju tassitud üks 51 ront. Maksma läks kusjuures tublisti alla metalli kilohinna Smile ja kaasa sai terve p****täie varuosi, sh uusi Wink. Njah, aga ega masin just ei läigi ka (kergelt öeldes), kuid projekti jaoks on materjali küllalt. (Kast, mis sel peal oli, kõlbas rohkem kompostiks kui muuks.) Mõned pildid ka teile vaatamiseks:

http://pilt.ee/view/248616/
Vabandan kehva kvaliteediga piltide pärast.


Masina väljalaskeaasta peaks olema 73.
Nädala eest sai see instrument esimest korda käima pandud, ja ka natuke sõidetud. Selle käigus ilmnes, et muu hulgas oli õhtal starter ja ka sidur. Generaator on sellel pandud mingi teise masina oma (ZiL?) ning releekarp eemaldatud. Kuid üldjoontes siiski sõidab!
Üks küsimus suurele ringile: kas piltidel näha olev mootor on ikka 51 oma? Kahtlusi tekitab teistsugune õlifilter ning õli jämefiltri puudumine. Samuti on plokikaas \"tavaliste\" küünaldega (äkki on 52 oma?).

PS: Kui keegi sooviks omandada 51-e, olen nõus kontakte vahendama, projekti valides sai üsnagi palju masinaid vaatamas käidud.
Vasta
#2

Niipalju kui ma pildilt näen, siis karburaator on tal küll eht Gaz 51 oma ehk K-22, mis indeks seal numbri 22 järel olema peaks ei mäletagi peast, igatahes need indeksid muutusid aja jooksul. Seega ka gaasijaotustorustik on \"õige\". Kaas võib vabalt olla alumiinumist ja tähistusega 12-xxxxxx ehk siis Gaz52/Gaz 12 Zim oma.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#3

Gene on tal 53 oma.51 on hea valik
Jõudu tegemisel!
Vasta
#4

Hommik Kirjutas:Generaator on sellel pandud mingi teise masina oma (ZiL?) ning releekarp eemaldatud. Kuid üldjoontes siiski sõidab!
Üks küsimus suurele ringile: kas piltidel näha olev mootor on ikka 51 oma? Kahtlusi tekitab teistsugune õlifilter ning õli jämefiltri puudumine. Samuti on plokikaas \"tavaliste\" küünaldega (äkki on 52 oma?).

Üsna tavaline on, et 51dele pandi hilisema ekspluatatsiooni käigus peale 52/ZILi/Volga vahelduvvoolugeneraator 51 algse alalisvoolumasina (G-108) asemele.

Õlifilterdus-värk on Sul 52 oma. 51 ja 52 plokk ja väntmehhanism on identsed, kui vaja, saab algsed asjad külge kruvida ka. Ka tüüpiline, et neid sõitvatekle 51dele peale pandi.

Karbuss on Sul õige arvatavasti, K-22G on 51 enda õige asi. Õhupuhasteid peaks ka siitsealt ikka veel leidma.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

51 originaal, e. alalisvoolu genekaga on kokkupuude olnud. KIndlasti pidi peal olema ka massi lüliti. Seisis 6-8 tundi ja aku tühi. Kusjuures kõigil pidi nii olema. Samas käimatõmbamine ka ilma akuta oli täiesti võimalik. Alalisvoolu gene annab nimelt voolu ka ilma ergutuseta. Paha on ka laadimispinge sõltuvus mootoripööretest. Tühikäigupööretel pidi tuled ja tarbijad maha laskma, sest laadimine oli nullilähedane.

Huvitav on ka see, et kapitaalist tuli mootoreid nii 51 kui 52 variantides õlifilitritega ja karburaatoritega. Tähti ei mäleta, aga 51 oma loeti paremaks, kuna segukruvi oli lihtsalt liigutatav. Koormaga sõites pool tiiru lahti ja tühjalt kokku tagasi. Õige regull pidi siis olema, kui järsul kiirendusel oli vaja \"turbot anda\" e. tooreklapp poole peale sikutada.


Vasta
#6

al Kirjutas:51 originaal, e. alalisvoolu genekaga on kokkupuude olnud. KIndlasti pidi peal olema ka massi lüliti. Seisis 6-8 tundi ja aku tühi. Kusjuures kõigil pidi nii olema.

Relee-regulaator (eeldatavalt RR-24 modif.) rikkis. Korras \"karbi\" korral seda sümptomit ei esine.

al Kirjutas:Tühikäigupööretel pidi tuled ja tarbijad maha laskma, sest laadimine oli nullilähedane.

Vt eelnev jutt RR-24 kohta... ehk siis \"karp\" on süüdi.

al Kirjutas:Huvitav on ka see, et kapitaalist tuli mootoreid nii 51 kui 52 variantides õlifilitritega ja karburaatoritega. Tähti ei mäleta, aga 51 oma loeti paremaks...


52 karburaator eeldas ka 52 kollektorit või siis vahetükki (kinnitus 2 poldi asemel 4 poldiga). 52 oma K-126. 51 oma K-22G. Vanadel 51-del kasutati (enne 1953) ka sellega sarnast K-49 või K-49A, kuid see on kaasajal ülisuur rariteet. Ka Eesti suurimal veoautotaastajal ei ole 49-t... ja mina pole seda oma ihusilmaga näinud Sad

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Kui seistes voolukao julgeks ka ise relee vms kaela ajada, siis lahjat laadimist tühikäigupööretel on ikka enamusel alalisvoolugenekatest täheldada. Laadimine on võrdeline mootoripööretega.
Ka vahelduvvoolu genekaga kukub ampermeeter miinustesse, kui tuled ventikad käigus.

Aga me kaldume kursist kõrvale Wink


Vasta
#8

Vaatan ,et 51 omamine juba popp ja noortepärane. See silt uksel taasta küll koos masinaga ära.

[Pilt: 4804965]

Edu ja jõudu,
MArek
Vasta
#9

mossepower Kirjutas:Vaatan ,et 51 omamine juba popp ja noortepärane. See silt uksel taasta küll koos masinaga ära.

Edu ja jõudu,
MArek

Mingi silt sinna kindlasti tuleb, aga kas just see silt?
Tõsi, ajaloo õigsuse huvides tasuks sama silt jätta.
Vasta
#10

OT,kuid kui piltidel olevast logost rääkida,siis sellised olid N.ajal rajoonide sidesõlmede embleemid (lihtsalt üleval oli rajooninimi).
Kolmas pilt kõlbaks hästi ka Uunikumi alla embleemide teemasse ( http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=7737 )...Smile


Hommik Kirjutas:
mossepower Kirjutas:Vaatan ,et 51 omamine juba popp ja noortepärane. See silt uksel taasta küll koos masinaga ära.

Edu ja jõudu,
MArek

Mingi silt sinna kindlasti tuleb, aga kas just see silt?
Tõsi, ajaloo õigsuse huvides tasuks sama silt jätta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne