Pobeda Pick-up 1952/88
#1

NB. SEE EI OLE ORIGINAAL!!

Selle Pobeda elulugu niipaljukest kui mina tean.
Elasime aastal 1994 ja kuna olin usin kuulutuse lehtede sirvija jäi antud isendi müügikuulutus mulle silma.Auto asus Türil. Kuna oli Talinna poole minekut astusime Türilt läbi.Pärast veidike linnavahel seiklemist leitsime otsitu ülesse. 20meetripealt oli oi kui kõva autoBig Grin.Ligemale minnes hakkas selguma ka tegelik seisukord. ÕNNETU.Sad Kuna autu müüija nimel polnud siis sai Nõukogudeaegsest tehnilisest passist hangitud omaniku aadress (Mustamäe teel) ja külastasin seda aadressi. Selgus kohapeal ,et inimene oli ära kolinud kaks aastat tagasi.Kuhu ei tea. Nii.Siin tulid mulle kasuks vanad NKVD tutvused. Tuletan meelde aasta oli 1994.Sel aja ei olnud mingeid andmebaase jne. Sain ühe vihje (tegelikult rohkem kui ühe) ja tatsasin Haapsalu poole. Antud vihjete põhjal leidsin üles asula aga mitte inimest. Jah egas muudkui poe juurde ja pärima. Lõpuks saime ka omanikuga kokku. Paberitöö tehtud lubasin,et kui masin valmis siis sõidan ukseest läbi. Oh kui enesekindel ma olin.
Nüüd kui oli võimalus papred autole saada,hakkasin sellest masinast tõsisemalt mõtlema.Ja ühel päeval treiler järgi ja Türile. Seal vahetas üks Jakobson omanikku ja ma olin oma esimese Pobeda hoovi vedanud. Kuna ta oli ikka piisavalt nutuses seisus siis üks oli kindel ,originaal tast ei tule. ARKis vormistasime paberid ja auto sai ka endale nö"Ameerika" numbrid. See oli omamoodi vahva ,egas kohe ei tahetudki anda aga kui ma neile seletasin,et Pobedal on ju kumer tagaosa kus on üks numbrituli mis ei valgusta seda "pikka" numbrit korralikult,olid nad minuga päri ja nii ma saingi "ameerika" numbri. Aga SELLEL autol oli seal ju kast pane numbritulesid või seitse tükki.Big Grin Samuti värv.See oli tehnilises passis roheline.Tegelikult oli see auto punase kruntvärviga kunagi ülevärvitud ja see oli ennast lapiliseks pleekinud (kui skänneri saan siis tõmban pildi sisse). Aga ametnikud olid minu värvivalikuga rahul (lilla) ainult raputasid pead kui vaatasid autovärvi,tehnilises passis olevat värvi ja mulle otsa. Aga nii see läks.
Järgmiseks tööks oli autol mootori ja käigukasti(põrandal) mahavõtmine.Mis kujunes üldiselt kiireks tööks sest peale juhtmete/voolikute lahtiharutamist kinnitasime moto tali külge ja proovisime natuke tõsta.Tõusis päris kenasti.Big Grin Mootor nimelt.
Koos tükikestega poolraamist.Huvitav miks ta allapoole ei kukkunud ennem? Siis pärast sellist õnnetust läks tuju ära.Võtsime ühe kruvikeeraja ja hakkasime teda sorkima siit ja sealt. Siis selgus tõde.Auto kõvadeks kohtadeks olid katus,kapott,number ja dokumendid.Sad Kuid kus häda kõige suurem ............. . Üks tuttav pakkus müüa ratastel Pobeda keret. Läks kaubaks......................
Vasta
#2

Nii.Sai siis terve ustega kere õuele toodud.Tõelised Pobedafännid siitmaalt ärge enam edasi lugege. Relakaga kere sobivast kohast pooleks lõigatud ja ära toestatud.Siis loodlaud kätte ja ringi sebima.Kasti alumine raam vaja paika panna. Selleks sobis Nissan Pick-upi tagumine ots.Mida tuli küll laiemaksvenitada ja sobitada külge Pobeda vedrud koos Opel Kadetile kuuluvate taga amortidega. Siin ma tegin suure vea.
Ühendasin Pobeda poolraamid jäigalt Nissani raamikülge.Kuna pobil on kere poolraamide küljes jäigalt siis tuli ka loodav tagasein raamikülge. Sellest tingituna on kabiinis suhteliselt suur müra+vibratsioon.(Kui järgmist teeks siis raam eraldi ja kummipatjadel kabiin temale toetumas).Et saada nö rohkem \"vabriku välimust\" (mis ka mõne mehepoja ärapetnud)
kasutasin tagaseina tegemisejuures ära Pobeda ukseplekid.Need annavad sellise vabriku valtsi mulje. Tagaaken ja kabiini ülemised nurgad on Gaz 51 kabiinilt(mis oli prügimäel).
Siis läks kasti talguteks.Mul oli 3 Nissan Pick-upi kasti ja üks King-cupi kast. Sellest \"varandusest \"kasutasin ära kasti ülemised servad,kastide nurgad ja Kingi tagaluugi.Osaliselt ka kasti põhja plekk. Kuulukse küll lihtsalt kuid kuni siiani oli mul kulunud 2,5 aastat. Siis öeldi mul töökoja leping ülesse kuna firma mille garaazhis/töökojas mul tegutseda lasti privatiseeriti.:
(. Siitpeale vedasin NÖ projekti koju garaazhi kus oli tunduvalt vähem ruumi ja tööriistu ja sooja (talvel). See oli \"kerge\" tagasilöök.Kuid ei karda raskusi pioneer. Pusisin edasi.Kuni tuli mõte ,et paneks klaasid ette. Selgus tõsiasi,et selle kere mille ma tõin on keegi insener \"kulibin\" ära ratsinud.Talle oli paigaldatud M403/407 esiaknaraam.Hankisin esiklaasi mis sobis sinna panin ette ja töötahe kadus sama kiirelt nagu Siim parlamendist (teatavasti euroopasse). Sest see esiklaas ei sobi ,NO EI SOBI Pobeda hingeeluga. Kuna asi tundus hetkel lootusetuna otsustasin projekti külmutada.Külmus ta umbes paariks aastaks.Vahepeal sai sõbra Pobedale hing sisse aetud aga vaimu ikka polnud peale tulnud. Siis sattus mu kätte üks Pobeda kere ja sündis otsus .Katus pooleks,Apiilarid koos selle tuulutusluugiga küljest ja Pobeda aknaauk tagasi.Päris tükk aega andis puurida punktkeevitust lahti(kapoti tagant).Aga valmis ta sai. Kuna see oli nagu ikkagi poolvägise tehtud jäi ta jälle seisma. Vahepeal tegime isegi mõnede motikate vastu vahetuskaupa aga nö\"uus omanik \"ükskord küsis \"oma\" tsiklid tagasi siis hetkel ta niimoodi seisab ja ootab oma aega.
Hetkel pildid pilt ees üleval. Kasutaja agaa all.Cool
Siin igasugu heietused,ideed ja mulin Pobeda teemal lubatud .Big Grin
Vasta
#3

Nii.Miks ma seda tööd tegema hakkasin? Mulle meeldis see masin ja idee kui selline oli ju suurepärane. Pealegi oli keegi minujaoks vastikuma osa tööst ärateinud,legaliseerinud ümberehituse.See ,et masina seisukord oli niru ,mõju ei avaldanud kuna nagunii tuli asi oma visiooni/nägemuse järgi ümber teha. Nii mõned detailid veel. Esimese iluvõre võtsin liisthaaval lahti.Hästi tänamatu töö.Kuid Mastoni R3-me kasutades sai need ikka lahti nokitud. Taha hankisin Chvrolet Vani veljed millele treial mugandas Pobeda velje sisu sisse. Siis veel need nö niidirullid mis tagatelje otsas on ka lastud teha ,et tagasilda laiemaks venitada.Noh see oli ammu kui sellised mõtted olid peas.\"Tänu\" vahepealsetele remondipausidele on muutunud nii mõnedki tehnilised lahendused.
Näiteks tagatiivad soovisin kunagi teha Gaz 69 esiporitiibadest. Nüüd kisub sinnapoole ,et kasutan Pobeda enda tagatiivakuju. Kuna ARKis pandi talle töömahuks 2,0l siis oli plaan paigaldadaBMW moto koos aut. kastiga.Seele majutasime isegi kapotialla ära aga nüüdseks on mõtted teised.Wink
Vasta
#4

Ja vaatasin ka pilte, igati mõnus ja muhe masina saab sellest teha.
Ega sul uuemaid pilte ei ole ehitamisest?
Mis mootorit plaanid siis aiste vahele panna?
Edu ja aint edu selle ehitamisel

\"Don\'t ride faster than Your angel can fly\"....
Vasta
#5

Jõudu uuel aastal!
Nakkava eeskuju tulemusena olen ise oma \"legolandi\" ümber lume ära sõkkunud ja pea pulki täis.Aga proovin midagi arusaadavalt järjestada.
Kui ma nüüd ikke õieti aru sain,olid ja jäävad Sinu projektile alla Pobi originaalsillad?Kas tiba nõrgaks ei jää kogu see vintpukside majandus?Oluliselt tõsisem tükk,kui 24 sild aga ikkagi,ise ei ole seda samuti suutnud millegi tummisema vastu vahetada.Hetkevälgatus oli UAZ-451 D,see suisa lehtvedrudel,kuid vist kisub värgi liiga kõrgeks.Ega Sa ei oska öelda,kui suur-pikk on Sinu projekti teljevahe?JeRAZi raamil on 2700 ja tiba lühike,Datsuni kastika raam ka olemas,see 10 cm pikem aga samuti vähevõitu.Ja veel-need niidirullid,rataste rööbe siis ju erinev?
Omaette ooper oli minulgi sellise \"kulibini\"projektiga,üks doonoritest samuti Mosse klaasiga,papi,kellelt ostsin,valgustas,et selline tjuning suisa \"Za ruljomis\" joonistena kirjas.Mis ja kunas-ei mäletanud.Selle auto toomislugu üldse paras koomiks,kui aega saan tsuskan vabasse teemasse,Pärnust ta koju omal jalal tuli.Big Grin
P.S.Naine tervitab\"saatusekaaslast\"
Vasta
#6

Vastan lihtsalt ja siis seletan lahti.
1 Jah on Pobi originaal sillad. Ei jää nõrgaks ega ta kandevõime ju üle 1,5t pole ja selleks kasutada miskit muud........... hetkel polnud mõtteid aga nüüd............. W115 MB, 1,, seeria Volvo.Uaz jääb rängaks (kui sa just töölooma ei ehita).
2.Mõõdan pühapäeval ära.Erazi raam on ränk raud ja mõttetu raskus ja kõrge ka veel.
3. Rööbe erinev? Ja mis siis eks ta ikka kulgemiseks Noh nii kuni 140km/h ja see ei mõjuta juhitavust,Big Grin

Vasta
#7

Kas oled teh.passis olevad fotod kusagile ka ülesse riputanud?
Töölooma otseselt ei plaani,kuid kui on kast siis midagi vedada ju võiks?Orig.esisilla nõrkuse all pidasin silmas just vintpukse,neid vaja pidevalt määrida,Sinu kulguri potensiaalne kasutus asfalteel,mul kruusateest paremat võtta ei ole,seega paneks hea meelega midagi hooldusvabamat ja tummisemat alla.Mootoriks saab ikka 24,madala surveastmega,piiriäärne elu-vana 76 hea küll(odavam ka).Big Grin
Kuhu paagi plaanid panna?Ja veel,üle on kasutatud,kuid korralikud 24 tagumised tuled,keegi oli need kunagi mu legaalsele Pobile taha installinud(no tõeliselt jube nägi välja!)Kas on huvi?
Vasta
#8

[quote=Juurikaz]
Kas oled teh.passis olevad fotod kusagile ka ülesse riputanud?
***********************************************************
Teh passis olevad fotod? Need võeti koos vene teh passiga ära ja praegu....................... tee mida tahad?!! Kruusatee .hm.Kui palju sa sellega aastas sõita kavatsed? Kui kuskil 5-10tuh km. siis jäta pobi või Gaz 21 sild.
Vasta
#9

Sellepärast et paar korda aastas on vaja pukse määrida ei ole mitte vaja esisilda ära vahetada. Sinu läbisõit ei hakka eales olema nii suur et see kunagi sul ära tasuks.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#10

ka üks kastiga Pobeda http://www.fryazino.net/info/index.phtml...leto&id=01

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#11

Jeahhhhhhhh ja muud hulga põnevat/luksuslikku meie silmale,
Vasta
#12

Kus "tegelane" täna on ja kas pildijäädvustust oleks värskendamaks pakkuda?
Vasta
#13

Google Earth näitab selle auto pilti küll. Kui agaa lubab, siis ma saan selle siia tirida küll. Kes teab, kuskohast otsida, vaatab ise.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#14

Luba käes:
http://live.hot.ee/gallery/show_gallery?id=2586920

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

Mina näed sigakõva hot rodi toorikut Big Grin

M: Skoda Felicia 1995 osadena.
Vasta
#16

Oo jaa, potentsiaali on kõvasti aga toorik on päris nutuses olukorras. Inspiratsiooniks tasub vaadata neid pilte
Vasta
#17

(28-04-2014, 11:02 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Oo jaa, potentsiaali on kõvasti aga toorik on päris nutuses olukorras. Inspiratsiooniks tasub vaadata neid pilte
************************************************

"Nutune" seisukord näitusel http://album.ee/node/28699991/50342635

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#18

(28-04-2014, 21:52 PM)agaa Kirjutas:  
(28-04-2014, 11:02 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Oo jaa, potentsiaali on kõvasti aga


Igatahes kui on huvi originaali-truuma käsitluse vastu, siis siin üks kena pikap-Pobi annab usinasti minna.
Seega on mõtet ka algsele materjalile truuks jääda Toungue


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#19
Photo 

Panen omalt poolt ka paar pilti  (googlest) isu tekitamiseks. Omal sellise aparaadi ehitus käsil. Kõige tõesema pildi leiab Koeru ART ajaloost.
(05-10-2014, 22:48 PM)koterman Kirjutas:  
(28-04-2014, 21:52 PM)agaa Kirjutas:  
(28-04-2014, 11:02 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Oo jaa, potentsiaali on kõvasti aga


Igatahes kui on huvi originaali-truuma käsitluse vastu, siis siin üks kena pikap-Pobi annab usinasti minna.
Seega on mõtet ka algsele materjalile truuks jääda Toungue


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#20

Poolakatel oli see ju seeriatootmises. Eelmise postituse pildil sinine. 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne