Teema on suletud

Ikarus, osa 3

Kuid mis bussid olid siis toona Viljandis ja Narvas ?

Viljandis olid enne Ik 260 tulekut ,mis toimus 80.-te alguses ,LiAZ-677 ,mida veidi mäletan ka ise. Veel enne seda olevat vanemate inimeste jutu kohaselt Viljandis LAZid linnaliini sõitnud.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee

Uuematel turist Ikarustel on massiivsem esistange. Mis aastast need uuemad stanged tulema hakkasid? Vanematel tundub olevat linnaliini Ikaruse stange,piltide järgi vist ainult mudelil 255.
Piltide järgi paistab tagavararatas olevat bussi ees põhja all. Kas see on kõigil Ikarustel nii? Pasase ilmaga ei tahaks küll sinna alla ratta järgi ronida....

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...

Mäletan,et Kirovi Ikarus 280 oli tagawararatas salongis tagaukse juures.Edeotsan on rattakoht vist ikka parem kui taga,sinna jookseb ju kõik saast kokku. Kuhu mujale IKARUSel seda ratast saigi panna.Ja palju see linnaliinijuht toda ratast vahetas.Kui midagi rukkise läts kutsuti ju kohe tehnoabi.Maaliinidel oli asi vähe teistmoodi.

EdR Kirjutas:Piltide järgi paistab tagavararatas olevat bussi ees põhja all. Kas see on kõigil Ikarustel nii? Pasase ilmaga ei tahaks küll sinna alla ratta järgi ronida....
Varuratas käis jah esiotsa all ja mitte ainult Ikarustel, vaid ka LAZ-idel ja teistelgi tagamootoriga bussidel.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.

Regardman Kirjutas:Kunagi oli siin juttu, et 620d sõitsid Tallinnas, Kohtla-Järvel ja Tartus. Nüüd kuulsin, et Pärnus olevat ka selliseid olnud, üks kohalik meenutas neid: olid traktorid olnud, olid punast ja/või oraanži värvi, kõige ilusamad bussid, mis läbi aegade Pärnus on olnud.
Oma põrsapõlvest pole värvid meelde jäänud (tuleks nagu ette tumepunased ja kahvaturohelised), üks huvitav meenunud detail oli külgmine sinist värvi suunatuli (ilmselt maaliini Ikaruste vahekäigu valgusti - vist Pärnu bussijuhtide isetegevus).
Ja veel: riigipühadel (näit 9. mai paraadi puhul) sõitsid linnaliinibussid paaris (vähemalt sõjaväelinnakust kesklinna - nr.5 ja 6), teine oli harilikult maaliini Ikarus Lux, nelja-viieaastasele jõnglasele oli ju kuratlikult huvitav istuda tagumisel istmel ja vaadata maailma läbi pisikese kolmnurkakna.

Mäletan ka S.M. Kirovi Ikarus busse nt 2839EAC, 55-12 XXX musta põhjaga number. 55-12 oli kõige korralikum buss, põrandakate oli keskelt must ja ääed valget värvi.

Haapsallu jõudsid Ikaarid (260) kuskil 1980-81.aasta kandis.Isa sõnul olid enne neid seal liikumas LAZ-id,vanemaid Ikaare (620 vms) ja LiAZ-e ei kasutatud.

Mäletan 80-date alguses, et hommikusel tipptunnil sõitsiid 5liini vahest Ik280-d paarikaupa teineteise taga.

Soobel Kirjutas:Mäletan 80-date alguses, et hommikusel tipptunnil sõitsiid 5liini vahest Ik280-d paarikaupa teineteise taga.
Miski ei klapi. 5. liinil pole kunagi lõõtsaga busse sõitnud, enne kui 1990-ndate algul mõni üksik vana Ik280 (2278 ja 2252 on meeles) sinna pandi. Võis ju mõni sinna varemgi juhuslikult 33. liinilt sattuda, aga paarikaupa - ei tea...

Potsataja103 Kirjutas:üks huvitav meenunud detail oli külgmine sinist värvi suunatuli (ilmselt maaliini Ikaruste vahekäigu valgusti - vist Pärnu bussijuhtide isetegevus).
Huvitav, olen ka näinud sinist, samuti ka tumepunast külgmist suunatuld, aga Tallinnas. Ju polnud õiget värvi suunatule klaase saada.
Rakveres traktor-Ikarusi ei olnud, pärast LAZ-e olid 70-ndate keskel 3-4 aastat LIAZ-id, mis kohutava kiirusega lagunesid, ja 70-ndate lõpus juba kollased Ikarused. Küll aga oli Rakveres 70-ndatel üks väga väsind Ikarus 620, mis kuulus ilmselt Kullaaru sovhoosile ja kasutati juurviljade müügiputkana.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.

6631 Kirjutas:
Soobel Kirjutas:Mäletan 80-date alguses, et hommikusel tipptunnil sõitsiid 5liini vahest Ik280-d paarikaupa teineteise taga.
Miski ei klapi. 5. liinil pole kunagi lõõtsaga busse sõitnud, enne kui 1990-ndate algul mõni üksik vana Ik280 (2278 ja 2252 on meeles) sinna pandi. Võis ju mõni sinna varemgi juhuslikult 33. liinilt sattuda, aga paarikaupa - ei tea...
1982 aasta kevadel tuli Männikule kümmekond lõõtsa. Ja siis nad olid sageli 5. liinil, sest polnud oma õiget kohta veel leidnud. Üksteise sabas siis ilmselt seepärast, et 5. liin käis tipptunnil tihedalt ning pikka ringi läbides tekkis kuhjumine. Mäletan, et sageli oli mitu bussi järjest.

Mingite aastate Ikarus 250 seeria masinad värviti alt punaseks ja ülevalt valgeks. Mis aastate omad sellised olid? Vanadelt piltidelt on sellise värvikombinatsiooniga turist Ikaruse küll nähtud.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...

Minu teada oli sellist värvi 255.

Sillu Kirjutas:Viljandis olid enne Ik 260 tulekut ,mis toimus 80.-te alguses ,LiAZ-677 ,mida veidi mäletan ka ise. Veel enne seda olevat vanemate inimeste jutu kohaselt Viljandis LAZid linnaliini sõitnud.
Nu need vanemad inimesed k.a. minu vanemad nimetavadki neid 70ndatel liikunud LiAZ-e LAZ-ideks.

No igatahes juhtusin ükskord tahtmatult pealt kuulma ühe vanema linnabussijuhi konkreetselt mitte mulle määratud juttu ,et enne tema poolt parajasti hetkel juhitud paarikümneaastast Scaniat olevat ta sõitnud nii LAZi ,LiAZi kui ka Ikarusega. Viimase puhul pidas ta silmas ilmselt siis 260. Või tead Sa ,mustninja ,siis paremini ,mis sõitsid Viljandis linnaliini enne LiAZ-677?

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee

EdR Kirjutas:Mingite aastate Ikarus 250 seeria masinad värviti alt punaseks ja ülevalt valgeks. Mis aastate omad sellised olid? Vanadelt piltidelt on sellise värvikombinatsiooniga turist Ikaruse küll nähtud.
Vaata samas teemas ca 4 lk. tagasi, seal on kõik ilusti kirjas.

Sillu Kirjutas:No igatahes juhtusin ükskord tahtmatult pealt kuulma ühe vanema linnabussijuhi konkreetselt mitte mulle määratud juttu ,et enne tema poolt parajasti hetkel juhitud paarikümneaastast Scaniat olevat ta sõitnud nii LAZi ,LiAZi kui ka Ikarusega. Viimase puhul pidas ta silmas ilmselt siis 260. Või tead Sa ,mustninja ,siis paremini ,mis sõitsid Viljandis linnaliini enne LiAZ-677?
Ei tea. Jama ongi selles, et kohalikud nimetasid kõiki busse, mis enne Ikarusi olid, LAZideks. LiAZ 677t olen piltide peal isegi näinud, aga vanemaid pilte s.o. siis enne 70ndaid ei ole. Tuleb meelde üks jutt, mida isa rääkis, kui ma päris väike olin. Seal Kösti oja äärses autopesulas oli üks roheliseks värvitud vana bussikere. Kasutusel mingi tehnoloogilise rajatisena vms. Ja selle kohta ütles isa mulle, et vot sellised LAZid sõitsid kunagi siin Viljandis linnaliini. Kahjuks ei oska seda bussikeret enam kommenteerida, see on sealt juba mõnda aega kadunud. Isegi nende LiAZidega pole mul endal tõenäoliselt sõita õnnestunud. Siis kui esimesed Ikarused ilmusid, jaotati linnaliinind kaheks. Olid konkreetsed liinid, kus sõitsid Ikarused ja teistel sõitsid LiAZid. Siis kui ma veel päkapikk olin, olid Viiratsi liinidel (s.o. siis 1 ja 9) juba Ikarused.

[Pilt: 1355.jpg]
[Pilt: 1338.jpg]

Ikaruse 3. osa oli läinud liig pikaks.

Tegin 4. osa ja tõstsin viimased postitused sinna - http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=13020

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne