ET-500 ja ET-600
#21
Äkki tõstaks selle teema Eestimaal ehitatud alla?!
Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638, Vjatka kaubaroller,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#22
Kes ei viitsi Stemugramilt filmi tirida ja on nõus 12 eeku välja käima võib vaadata pealtnägija tervet osa, lihtsalt mõtlesin et vb. keegi tahabToungue
https://www.itv.ee/portal/saated.aspx?id=2761
Vasta
#23
Stemugram Kirjutas:Kes ei näinud siis, salvestasin selle saatelõigu \"Pealtnägijast\"
ET-800 Elektra (97,8 MB)
Tirisin ja tirisin,kuid nüüd enam ei saa.Kas sa võtsid maha selle?Mul on 65Mb tõmmatud ja veel oleks vaja.
Just a man!
Vasta
#24
kalevpoeg Kirjutas:
Stemugram Kirjutas:Kes ei näinud siis, salvestasin selle saatelõigu \"Pealtnägijast\"
ET-800 Elektra (97,8 MB)
Tirisin ja tirisin,kuid nüüd enam ei saa.Kas sa võtsid maha selle?Mul on 65Mb tõmmatud ja veel oleks vaja.
Ei võtnud maha. Täitsa olemas on.
Proovi veel

Mul see leht asub Serverimaailm.ee-s ja seal on välisühendus piiratud
Võib-olla on asi selles.
Vasta
#25
Stemugram Kirjutas:Kes ei näinud siis, salvestasin selle saatelõigu \"Pealtnägijast\"
ET-800 Elektra (97,8 MB)

Suured tänud selle salvestuse eest!!! Ilma selleta poleks ma näinudki! Väga huvitav oli kuid viga oli ka sees! Fiat 128 pole küll VAZ 2101 prototüüp vaid hoopis uuema põlvkonna Fiat, kui seda on Fiat 124! Oleks lahe küll kui keegi läheks Eestis sellele Elektrale järele ja taastaks,missugune tehnika ajalugu!
Just a man!
Vasta
#26
ET-500, 600 ja muude ainulaadsete Eestis tehtud masinate loojalt Roman Bertelovilt ilmub 2005.a. mai alguses raamat:

Roman Bertelov. Läbi elu. Meenutusi olnust.
Kujundus Rein Seppius

Isikuraamat kunagisest Westholmi kasvandikust, hilisemast autokonstruktorist Roman Bertelovist (sünd. 1930), legendaarse võidusõiduauto Estonia-5 loojast.

Autotehnika professor Jüri Lavrentjev:
„Roman Bertelovi raamat kirjeldab ühe inseneri kujunemist läbi traagilise pöörde saanud noorusaastate, visa hariduse omandamise ja edukate tööaastate. Eestis ilmunud memuaaride hulgas erinevad need mälestused selle poolest, et tegemist on eelkõige inseneri mälestustega. Juhtiva konstruktorina võidusõiduautosid, unikaalseid tõstukeid ning rataskonteinereid projekteerinud Bertelovi loomingu kõrgest tasemest annavad tunnistust rida auhindu erinevatelt näitustelt. Raamat on tänuväärne materjal Eesti inseneriajaloo mõistes ja miks mitte ka eeskujuna tänastele noortele, kuidas väliste tegurite kiuste võib jõuda oma eesmärkide täitumiseni.”

Raamatu teemaks on ka põlvkonnakaaslaste käekäik. Sõprus, armastus, reetmised. Avameelsed on kirjeldused oma pereelu krahhidest 1961 kuni 1991. Ta ütleb: keegi ei pääse oma saatuse käest.

ISBN 9985-854-67-5
416 lk., 140 fotot.
Hind 200.- kr.
http://www.sejs.ee/raamatud.htm

Vasta
#27
No sai ka Bertelovi mälestused ostetud-loetud (Viru Rahva Raamatus 225 EEK).Üldmulje-väga hea!Pikalt juttu ka ET-600-st (see,mis TMis kirjutatud,on vaid väga väike osa).Pikalt on juttu just sellest 27-päevasest katsesõidust Venemaal,Kaukaasias ja Ukrainas,samuti ka ET-800 loost.Viimast käsitleti ET-600 edasiarendusena ja kogu töö tehti ära 14 kuuga.Kahjuks jah pani sm.Klauson (kes elas muide Bertelovi vanematelt äravõetud majas),asja edasiarendamisele veto.
See EMmi kollektsioonis olev ET on väliselt väga sarnane samale masinale,millega Bertelov pika katsesõidu tegi (igatahes kuudi kuju ja küljeaknad on täpselt samad).
Vasta
#28
Auto looja hr. Bertelovi kinnitusel ongi tegemist sellesama autoga.
Vasta
#29
Palju ET-sid säilinud siis säilinud on ?
2 ET-500/600 masinat, See furgoon ET ja kas ongi kõik ?
Vasta
#30
Seni teadaolevalt küll. Üksikuid koostisosi on veel (nt. kabiine on veel 2 tk.) ja Venemaalt pärit info kohaselt olevat seal Elektra kere alles (aga selles infos ei või väga kindel olla).
Kontsruktor Bertelovi loominut on aga alles ka Tartu busside tagaluuktõstukite näol ja ilmselt on kusagil veel ka mõni GAZ-53 ETKVLis ehitatud laadeseadmetega alles. Aga kahjuks vähe...
Vasta
#31
Ühe sellise masina (vähemalt kabiini) maised jäänused avastasin täna mitte just väga kaugelt Roelast. Vedeleb põllu äärses kivihunnikus puude all. Kahjuks otsustas mu fotokas töölepingu varahommikul lõpetada... Ligemalt uurima polnud aega minna, sest graafik oli täna väga tihe...
Vasta
#32
CORRADOg60 Kirjutas:Ühe sellise masina (vähemalt kabiini) maised jäänused avastasin täna mitte just väga kaugelt Roelast. Vedeleb põllu äärses kivihunnikus puude all.
Sai siis täna sinna kanti sattudes pisut võsas ragistatud. Pildile jäid kehvas seisus kabiini jäänused. Läheduses rohkem selle masina juurde kuuluda võivaid detaile silma ei hakanud...Sad


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#33
Harju tänava vana-raamatupoes on aknal nimet kaunitar lausa välja pandud. Jõukohase 11 eur eest saab vanatehnikahuviline lunastada endale tõelise Eesti loo!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#34
Küll üldisem teema, kuid igati siia, paraku.

In Memoriam Roman Bertelov
Vasta
#35
Ajasime garaažist välja ja tegime natuke puhtamaks.

https://www.youtube.com/watch?v=WMHSMc14C8c
Idiootidega ei ole mõtet vaielda, nad tõmbavad su oma tasemele ja siis löövad kogemusega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne