automoto.ee foorumid

Täisversioon: M 400/401 suunatuledest
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2

pisijllu

Kas keegi teab vastata, et mis on vahet erinevatel M401 suuna tuledel. Kas on mingid eri margid või on omanikud isetegevust teinud. Panen siia ka neli erinevat varjanti. Milline see originaal on või ongi olemas kõik need varjandid?
http://www.pilt.ee/view/303563/

Edit: link parandatud
1. Link ei tööta.
2. M-401 pole kunagi suunatuledega toodetud, kõik on omanike isetegevus.
Pilt.ee st paeb enne välja logima. Vist mõtled neid siin..

Pole küll asjatundja, kuid kas M400/401 ülde peale esitulede ja ühe taga/piduritule midagi oli.

Hõljuk jõudis ette.
kooma Kirjutas:Pole küll asjatundja, kuid kas M400/401 ülde peale esitulede ja ühe taga/piduritule midagi oli.
400 kohta võib vist nii väita, kuid 401 tuli mingist ketkest KINDLASTI nii eesmiste kui tagumiste suunatuledega. Ees olid valged ja taga punased, täpselt Pobiga samasugused. Kas need pandi külge poes, või tehases, ei julge väita. Igal juhul inimene, kes auto kunagi tuliuuena poest ostis väitis, et tema ei ole autole mitte midagi juurde kruvinud. Ja olid tuled... ilus hall ja täisoriginaal. Autot ei aetud kunagi garaazist välja ... ta tõmmati õrnalt varurattast hoides seal õuele. Siis puhastati, vajadusel tehti pintslikesega ilukilpide punastele kirjadele \"remont\" ja alles siis võis pere autosse ronida, et maakodusse või kesklinna poodi sõita. Vaat nii hoiti autosid ... kahjuks on tänaseks see auto koos omanikuga kadunud. Kes auto endale sai, ei tea.

pisijllu

Kooma on jah õige lehe leidnud. No vot ei ole ka nii targatks veel saanud. Ei tea jah täpselt nende tulede kohta. Kui keegi on targem siis oleks hea kui oma tarkust jagaksite ka...

pisijllu

Seal lehel on ühel kandilised, teisel kandilised teistpidi,kolmandal sellised nagu vanal villisel olid,nelijandal aga ümmargune...???
pisijllu Kirjutas:Seal lehel on ühel kandilised, teisel kandilised teistpidi,kolmandal sellised nagu vanal villisel olid,nelijandal aga ümmargune...???

Minu teadmiste kohaselt on kõikide M-400/M-401de suunatuled omalooming. Tehasest ei ole neid autosid nendega välja tulnud. PlyVal64 väidet ei oska ma kahjuks kommenteerida... äkki miski vahelao juurdenikerdis viimastele mudelitele?

Ehk siis:
- esimesed ümmargused suunatuled - 51, Nysa võu ERAZi omad
- tagumised ümmargused punased - vana mudeli 51 omad
- kandilised - Pobi omad
jne...

Üks erand siiski oli - nimelt Soome eksporditud isenditel olid suunanäitajad siiski olemas. Aga need ei olnud traditsiooniliste vilkuvate tulede näol, vaid auto külgedel paiknevate väljakeeratavate hoobade sugused a la Euroopas 1930tel. Need olid monteeritud esiukse ja poritiiva vahele. Espoo automuuseumis on selline 401 olemas. Kahjuks ma ei tea, kas need pandi külge enne Soome eksportimist või Soomes.

Muide - ka Soomes pandi 401dele tollal ise omaloominguna Pobi kandilisi tulesid külge. Põhja-Soomes Uusikaarleppy külamuuseumis (vabaõhumuuseumis) on üks säärane restaureerimata isend väljas.

Vrd - ka GAZ 51 varustati suunatuledega alles 1956. aastal.
pisijllu Kirjutas:Seal lehel on ühel kandilised, teisel kandilised teistpidi,kolmandal sellised nagu vanal villisel olid,nelijandal aga ümmargune...???

Vaata lehte http://m400.km.ru/ist_izm.html

Seal on kirjas kõik (või peaaegu kõik) M-400/401 tehnilised uuendused, mis nende tootmisajal tehases evitati. Suunatuledest ei ridagi nagu ülejäänud saidiski.
Niipalju kui mina asjadest tean on kõige tõenäolisem tehases paigaldatud suunatulede wariant tollel edimesel pildil.Ees samasugused nagu 51.Tagatuled olid nagu Pobedal lisaks veel vassakul asuv stopp ja numbrituli.Mossel külgedelt väljakäiwaid suunanäitajatest pole miskit kuulnud.

Udukas

M 401 ei oma originaalis ühtegi suunatuld. Suunatulede nõue tuli alle peale selle auto tootmist ja siis kruviti sinna omanike poolt ise suunatuled külge. Minu M 401\'dele olid kõigile külge aretatud pobi tuled.
No ei ole M400, ega M401 tehase konditsioonis ühtegi suunatuld- no põle. Mul on 1949-st aastast M400 käsiraamat ja 1955-st aastast M401 raamat. Kummaski raamatus pole suundasid ei elektriskeemis ega ka jutu sees. Need suunad on kõik osavate kätega ise sinna installeeritud.
Terv.Jaanus
Eks ta võib olla jah, et kusagil vahelaod või asjas need Pobi tuled külge poogiti. Aga ma mäletan seda hiirehalli nii selgelt, isegi suunalüliti oli ilus kroomitud lülitike armatuuril.
Kuid meil ju klubis raamatukogus M-400/401 raamatud olemas(endal alates 402), sealt saab täpselt vaadata. Aga ma miskipärast hakkan kah uskuma, et päris tehasest neile suundasid ei pandudki. Samas ei hõiska mitet üks M-402 raamat \"suurest võidust elektriseadmete osas\" peale salongi kütteseadme. Suunatuled on igas raamatus elementaarsetena kirjas. Ja näiteks raamatus \"Moskvitch\" on M-401 auto tiivapealsete tilktuledega joonistatud.
Mina mäletan lapsepõlvest ühe 400 või 401, kus suunatuled nii ees, kui ka taga olid väikesed, kujuga nagu pobi omad, kuid väikesed, umbes Kalevi nätsupaki suurused. Ja materjal millest need olid tehtud, ei olnud värviline klaas nagu Pobil, vaid pigem läbipaistev plastmass, nagu Volga II seeria tagumise käigu klaasid.
Võib olla ka muidugi omalooming, kuid siiski tundus mulle et see ei olnud ainuke kord, millal mina sellist variandi nägin.
Mul siin üks naabrimees rääkis ,et tema 401-l olid ostes suunakad küljes, midagi sellist nagu gaz51 tagumine pidurituli, taga punaste klaasidega ja ees oranžide klaasidega.Auto ostis ta mingi sõjaväelase vahendusel Leningradist uuena, aga enne seda olevat auto mingil platsil aasta või kaks seisnud.

metallmees

mul omal 401-l kah sellised suunatuled küljes, kui pobilgi ning lüliti on läikiv....ja kusjuures külge nad pärs ilusti monteeritud....
soovitan hakata M400/401 suunatulepiltide kogujaks või suunatulede-uurijaks! Tegevust peaks jätkuma kauaks ja harrastus oleks ainulaadne Smile Oleks ka tänuväärt tegevus, sest originaalitaastajad hävitavad \"lisavarustuse\" ju ära, ja need autod mida ei taastata, roostetavad niisama maamudasse või kaovad metallihundi hammaste vahele.

http://www.pilt.ee/view/303563/ teisel pildil on tegemist mitte pobi vaid zigulii omadega?
Pobi omad on vist sellised:
esimesed
,
tagumised

Ise olen taolisi vist kõige rohkem näinud ja varem pidasingi neid originaaliks.

Aga siin midagi erilist, vist mõne tsikli omad?
Carratingust leiab variante veel mitmeid - oranžid vaz011/013 omad, püstiseid pobi omasid jne. Variante on tohutult. Kindlasti on aretatud ka gaz51/52 suuri kobakaid piduri/suunatulesid.

metallmees

õigust räägid...aga samas, kui gaz53 esimene suunatuli punase klaasiga pole üldsegi suur
metallmees Kirjutas:... kui gaz53 esimene suunatuli punase klaasiga pole üldsegi suur

Mitte ühelegi GAZ-53le pole iial monteeritud punase klaasiga esimesi suunatulesid.

Kui Vene autodele ilmusid suunatuled (esimesena Pobile), siis algselt olid nad sarnaselt meeriklastega ees valged ja taga punased (Pobi, 51, ZIM, vanatüübi GAZ21 jne). Siis läksid tagumised kollaseks (oranziks) ja esimesed jäid kas valgeks või oranziks.

GAZ-53l tean ma kahte eri tüüpi suunatulesid ees - vanem algne mall on selline valkas; uuem suurema kaheosalise klaasiga ja oranzikas.
Oskab keegi öelda, mis ajast suunatuled N. Liidus kohustuslikuks muutusid?

p@curious
1956
Lehti: 1 2