automoto.ee foorumid

Täisversioon: ATV ehitamise küsimused
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2

Nitro

Plaanis siis ehitada üks ATV, ehitamise ja põllul müttamise lõbuks. Kuna tahaks suht odavalt läbi saada, siis kasutaks vene motikate ja autode juppe. Aga kuna ise niiväga vene motikaid ei tunne, siis siit ka paar küsimust.
Millist mootorit võiks kasutada, mis oleks vastupidav ja varuosi oleks saada ning millel oleks ka natuke jõudu? Ise mõtlesin, et võibolla kõlbaks selleks 125cc Minski mootor.
Kuna masin väga raske ei tohiks tulla, siis kasutaks mingi ratta amorte ja vedrusid.?
Kas oleks mõtekas raam tervenisti ise teha, või võtta mingi ratta raam ja seda vastavalt vajadusele muuta?
Tagasild oleks vist mõtekas teha kardi omast? Peaks olema piisavalt tugev võll ju.
Pidurid, neid on kindlasti vaja. Lihtsaim oleks ainult tagapiduriga läbi ajada, kuid ohutuse mõttes oleks ka ette neid vaja. Vaatasin, et kasutaja xander on oma ATV \'l tagapiduriks kasutanud vaz\'i ketaspidurit, kuid see nõuaks ju pidurivõimendit ? Ning kuidas soovitaksite esipidurid teha?
Endal mingit mõtted ja paar joonist ka paberil kirjas. Veel niipalju, et tehnilist taipu on mul küllalt ning pealehakkamist ka ja vajalikud tööriistad peaksid ka olemas olema nii, et pole tegu mingise \"wannabe\'ga\" Smile Ning muidugi loodan, et asi ka valmis saab.
Igatahes ootan teie soovitusi, mis oleksid igati abiks Cool
Nähtvasti pidasid Sa silmas neljarattalist ATV-d.

125-se mootor erilise jõuga ei hiilga. Pigem kasuta \"emmiliste\" detaile. Asjal seejuures mitu plussi: kardaanvedu annab võimaluse kasutada sõiduautode tagasildu (mida on Maarjamaal veel lademes), jõudu peaks ka jätkuma. Raamiks saad ka emmilise raami osi kasutada.

Esisilla tarbeks annab ka nii mõndagi kokku panna...isikliku fantaasia küsimus seega.

Asp
OT: kuid pakutakse ka suht olematu hinnaga uusi garantiiga ATVsid:
http://www.amercom.ee/k150.html
http://www.amercom.ee/r150.html

Kui võtta et masin maksab vaid veidi üle 30000 siis ei ole see sugugi palju kallim korralikult isetehtud aparaadist...
aga see ikkagi OT
Tõenäoliselt oleks sulle see 30tuhandeline masin paras järelmaksuga võtta. Võid ära unustada igasuguse treialite/keevitajate/mehaanikute ja muuude sellide vahel jooksmise.

Samas ise ehitades (ei soovita) pidurivõimendit vaja ei lähe. Tagarattad ühele teljele kinnitada pole ka väga tore, eriti kui puudub vedrustus. Omasin kunagi sellist 3 rattaga 200 kuubikulist hondat, auklikul maastikul üle 30km/h arendada ei saanud, viskas lihtsalt seljast maha.
ma olen ise ka hellitanud atv tegemise plaane agfa siis juba ikka m-ilisest aga jälle kas näitex 01 tagasild jääb laiax ja muravei tagasild jälle nõrgax(sell juhul iz-i mootor) aga nagu õiget näidist ei oska ka ette kujutada mille järgi ideid võtta

Nitro

Osta ma ATV\'d ei hakka kohe kindlasti. Sest nagu ütlesin tahan ise teha (ma suht jonnakas) Toungue Ning see ei pea tulema väga korralik. Piisab, kui liigub.
Emmilisega kah ei tahaks jamama hakata, sest sellpuhul asi keerulisem ja auto tagasillaga tuleks asi liiga lai. Võimalus oleks lühemaks lõigata, kuid ei taha niiviisi jamada.
Sai asjatundjatega (xander ja isa) nõu peetud ning jõudsin plaanini kasutada ees auto rumme, seega oleks pidurite probleem lahendatud.
Mootori kohapealt sai ka veel mõeldud. Minsk 125 hea mootor küll ning motikat suudab päris hea kiirusega liigutada. Kuna masinal pole sellist kiirust vaja (max 40-50km/h), siis kasutaks kõvasti suuremat ülekannet. Aga... ATV tuleb ju raskem, seega kaob suurema ülekande arvelt saadud jõud masina liigutamiseks.?
Tagarattad kinnitaks ühele teljele küll, kuid vedrustust kasutaks kindlasti. Et siis tuleb midagi quadraceri moodi.
Mina teeks mootorratta baasin. Näiteks võtta IZ Jupiter, tagahark painutada laiali ja veidi pikemaks teha, sinna saaks näiteks kardi tagavõlli vahele panna koos hammaka ja pidurikettaga.
Mootoriks võiks ehk kasutada krossi CZ 125 oma? Vastupidavus võibolla nii hea pole kui Minskil, aga see eest on jõudu roppu moodi rohkem.
Mismoodu sa kavatsed Minski jahutuse lahendada. ATV ei tule ju eriti kiirust, küll aga koormust.
Muravei ehk tuula 200kuubikuline mootor hea asi sundjahutus+el.starter peal seda kasutatatakse paljude peipsi ´´karakattide´´ peal...

Nitro

Jahutuse peale ma sedasi ei mõelnudki :/
Aga kuidas selle mootori vastupidavusega on? Ja kui hästi sellele juppe saada on? Ja kui palju tal jõudu on ?
Kasutaks siis seda hea meelega. Vändast muidu suht nöök sellist käima lüüa Smile
Loodan, et teid küsimustega üle ei piina Toungue
Endal ka plaanis midagi taolist ette võtta.
Ise pean kõige mõistlikumaks iz planeta baasil ehitada.
Iz planeta raam, sinna peale invakäru mootor, mis on ka ju starteri ja sundjahutusega ja mis peamine, siis sisuliselt planeta mootor.
Üleüldiselt läheb planets/iz56 suht hästi käima, jõu puudust pole, tugev käigukast ja ega ta eriti ise ei pirtsuta ka.

Tagakiige venitaks nati laiemaks, tagatelje teeks vanadest auto pooltelgedest või kardi omast, kinnitamise kohta ei hakka praegu nii peenelt seletama. Igaljuhul siis jääks tagavedrustus ka alles. Paagi ja istme saab ka sama jätta.

Esimese sillaga võib natukene raskeks minna, pole pikemalt selle peale mõelnud ka....
kuna olen jõudnud otsida endale inva käru mootor olex siis aega ka leida kusagilt sobiv tagasild(invakäru oma) ent kysimus siis siit et ka skellegil ei ole myya või vahetada olex tõesti hädasti vaja.
Seda ka veel, et igasugused voshodi ja iz jupiteride mootorid unustage ära, sest igasugune RÄMPS ka ATV ehitamiseks ei sobi. Kui aga planeta mootor, siis olen ise tähele pannud, et olguda kui fekaal tahes, käima läheb alati hästi ja ei pirtsuta ka võrreldes mingi jupiteri või voshodi mootoriga.
aga mõte oli selles et sellel inva käru iz-il on ju tegelt starter ka peal ja saab auto vändast tööle panna ja originaal vändast ka
On küll OT, kuid mul on pakkuda invakäru, mis on ära lõigatud ja keevitatud põlluralliks. Kui noorem olin, siis tegelesin sellega, kuid enam ei taha, muud plaanid. Masin iseenesest on sõidukorras ja mootor terve.
Hinnas jõuab kokkuleppele.
Miks ei privanud kasutajale \"originaal\"?
Kui te usinasti ATV-sid siin ehitate, siis invakäru tahan ära müüa.
Näete kõik.

Nitro

Mis mootor neil Izh \'i invakatel on? Seda tean, et Planeta, aga milline ?
iz56, Planeta1, planeta2, planeta3 ja varajased planeta4 mootorid on kõik väga sarnased ja praktiliselt kõik detailid omavahel vahetatud.

Invakäru mootoril tuleb vasakult karterist/väntvõlliotsast välja võll, kuhu kinnitub sundjahutuse ventikas. Muudatus on veel geneka ja starteriga, muu peaks minuteada sama olema.(võin ka eksida)
Invaliidiauto mootori parema küljekaane all valitseb põhimõtteliselt tühjus...
Seal on üks hammasratas, mida käitab starter. Starter ise kinnitub mootori ette otsa, üles äärde. Generaator on mootori kohal, taga pool.
Generaator ja starter on tal Moskvitš 401 omad.

Pole tükk aega seoses talvega sõbra masinaid vaatamas käinud.
Kevadel võin pildistada mootorit ja kuidas see generaatori, starteri süsteem seal ehitatud ja püüda ka lähemalt seletada. Smile

Invaliidi auto on jah muidu töökindel. Läheb kergesti käima (kui ikka korras on) ja ülekuumenemis probleeme pole ka tekkinud.

Nitro

lööb tagasi Kirjutas:iz56, Planeta1, planeta2, planeta3 ja varajased planeta4 mootorid on kõik väga sarnased ja praktiliselt kõik detailid omavahel vahetatud.

Invakäru mootoril tuleb vasakult karterist/väntvõlliotsast välja võll, kuhu kinnitub sundjahutuse ventikas. Muudatus on veel geneka ja starteriga, muu peaks minuteada sama olema.(võin ka eksida)
Küsimuse point oli rohkem see, et milline Planeta. Et siis Iz56 ja Planeta1-4, jah ? Ning see oleneb siis käru väljalaske aastast ?
Aga tänud, sain natuke targemaks Smile
Lehti: 1 2