automoto.ee foorumid

Täisversioon: Millega klappe lihvite?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

v760

Küsimus targematele;
Milliseid abivahendeid kasutate klappide lihvimiseks?
Oli selline tore iminapaga asi,mille abil sai seda tööd teha,aga väsis ära teine Sad
Olen kasutanud ka akudrelli,kuid vanemad (kas ka targemad?) mootorimehed on väitnud,et see pole ikka peris õige asi.
Seega mõistus otsas,andke nõu...

kuv

trelli otsa paned kummivooliku ja sinna otsa paned klapi ja siis lihvid klapile peale vajutades ilusti ära lihvimispastaga(eel ja järellihvimispastaga)
mina \"sohveldan/sooveldan\" käsitsi. Mingi (abrasiiv?)pulbri hulka segan õli, ajan saadud pasta tööpinnale - ja tuld.
trellimõtet on minulgi maha laidetud - aga ei mäletagi, kas oli põhjuseks vajadus klappi edasi-tagasi liigutada, või tööpinna liigne laienemine.

mingid spets lõikurid pidid samuti seks tarbeks olema (mis pidi sohveldamisest parem variant olema), aga neid pole mina küll katsunud.

WotS

Endal pole küll vajadust olnud soveldamiseks kuid vastavalt ühele lukssepa raamatule on tõesti soovitatav teha edasi tagasi.Peaaegu ring peale,kuid mitte rohkem.Siis seda pastat pidi ikka päris tihti vahetama.

Kuigi seal raamatus täpselt ei öeldud ma arvan et trelliga on see jama et liiga suur kiirus ja ka mingi määral surve teevad rohkem kahju kui kasu.
See soveldamine on üldse õrn töö.

loodan et keegi sai nüüd targemaks.
Klapifreesi (abrasiivi) vaja enne soveldamist, ärapekstud osa tuleb kindlasti maha freesida, muidu ei ole tehtud tööl pikka iga
soveldamist see ei asenda



13piisab Kirjutas:mingid spets lõikurid pidid samuti seks tarbeks olema (mis pidi sohveldamisest parem variant olema), aga neid pole mina küll katsunud.
Lõikureid võisid näha Kurtna restaureerimispäeval osalenud Urmas Teearu ettekande ajal. Üldiselt kõige kindlam variant korralike ja tihedate klappide saamiseks.

Pastaks soovitas aga vana traktoriõpik korjata käiakivi alla tekkinud peenikest puru ja segada seda õliga. Saab ka hädapärast sobiva pasta.

Asp

v760

Tänud kõigile,kes teemat arendasid!
Sooviks veel kommentaare,kuidas ja milliste vahenditega saaks seda tööd kodusel teel ja ise teha.
Olen ka ise klapid soveldanud käiapulbri ja õli seguga. Alguses veidi jämedama, siis peenema abrasiivi/käia pulbriga.

Esimene kord tööd tehes lasid klapid ikka lahinal läbi. Järgmised korrad läks juba asi hulga paremini. Soveldamine on ilma trelli vms.-ta käinud, ikka käsitsi. Nõuab kannatust ja (veidi)kogenud pilku. Mida rohkem tööd teinud, seda parem on tulemus tulema.

Trelliga pole minuarvates just parim viis. Käsitsi tunneb soveldades juba ise, kuidas pinnad omavahel kokku lähevad.

Kui ikka (väljalaske)klapid on kõrbenud, siis oleks pinnad vaja üle lõigata. Vahel olen ise klappide ääred maha käianud sedasi, et olen klapi pannud trelli otsa ja siis ääre lasknud vajalikul määral maha, vastu viili või käia surudes.

Tihedad klapid on üheks \"võtmeks\" ökonoomsuse ja võimsuse saavutamisel. Ka korralik vabakäik (põõrded) eeldavad üsna head tihedust.
Kui kunagi seda tööd tehtud sai, siis kasutasin miskit Holtsi klapilihvimise pastat. Kahe erineva jämedusega oli neid seal komplektis. Tööriistaks Biltemast soetatud puupulk, millel iminapa moodi kummijullad otsas.
Ka \"Würth\"-il sovelduspasta toodete seas täitsa olemas.
Tallinnas Järvel Ben autotarvete poes sovelduspasta purk (purgi eri otstes eri jämedusega pasta) 40 raha. Piisavalt väike summa, et mitte käiatolmu ja õliga jännata.

v760

Pastaga on tänapäeval õnneks lihtne tõesti.
Aga vat seesama eelpoolmainitud \"kummiluttidega puupulk\" on ajajooksul väsinud ja ei hoia enam klapist kinni.Sad
Seni pole paraku õnnestunud talle asendajat leida.
Kasuta voolikut sa ei pea ju klapipeast kinni hoidma vaid paned paraja pikusega vooliku(nii et endal mugav) klapisääre külge väga edukalt saab sedasi sooveldad.