automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vene aja autopoed
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tõstaks ülesse selline teema nagu autopoed mis eksisteerised vene ajal.
Muide, minu mälestused pärinevad enamasti perioodist 86-88, varasemast ajast ei tea ma mitte midagi.

Kõige uhkem pood oli vist VAZ keskuses Kadaka teel.
Eks mul on siiamani meeles see Leiburi värske sajade lõhn segamini nõukogude autopoodi lõhnaga, käisime omal ajal koolitunne luusimas seal.
Mäletan, et seal olid sees postamentidel LADAsid, erinevad mudelid. Samuti oli seal seinapeal sellised valgustatud reklaamkastid \"Autoexpordi\" plägudega, ka värvinäidised seintel olid. Ja autodeplats oli täis uusi LAdasid. Ei tea, kellel kuidas, aga minu peres uus LAda oli tol ajal rohkem uskumata unistus, sellega tundus terve autoplats uusi Ladasid täis millegi unelmate elu moodi.

Siis oli ka Volga pood Kadaka teel, seal oli komisjonikauplus.
Kuna autosid ei tohtinud müüa kallimalt kui selle riiklik hind on olnud, ja n.n. \"mustal turul\" autode hinnad olid ikka oluliselt kõrgemad kui see sama riigihind oli, siis tavaliselt oli see komisjonipood täis igasuguseid romusid, hinnaga kuni 7000 rbl, eriti palju oli ZAZe ja vanu Moskvitseid. Näiteks, maksis 7-8 aasta vana M2140 sama palju kui uus M2140 poes jne. Ladadest oli võimalik vabalt selle raha eest osta kuni 7-8 aasta vana 2101/02/013/011 vahest aga 2103 ja 2106. Uuemad mudelid komisjonipoes ei olnud, kuna nende turuhind on olnud kõrgem kui riiklikhind.
Huvitav et komisjonipoes oli tihti näha sellised huvitavamed autod millel ei olnud võimalik määrata riikliku hinna. Näiteks mäletan ma hästi seal seisnud oranzi Ford Cuguar`i, Opel Rekordi, kord platsil oli koguni kaks Mersu, 115 ja Hecklosse mudelid, muide valetati tol ajal nende lääne autode väljalaskeaastadega häbematult, tavaliselt võeti maha 5-10 aastat, eks oli see sellepärast, et 25 a. vana Mersu nägi parem välja kui uus 24 Volga.

Mäletan ühe 70-algust Buicku, tol ajal mind raputas nii mootori maht, kui ka hind - 40 000 nagu kolmel GAZ 24Smile
Tol ajal ei saanud aru ma kus sellel autol on aknavändad.


Siis veidi teemast mööda, mäletan ühe esimese uue lääne era autona punase Toyota Corolla Liftback Tallinna Lennujaamas 1988 aasta suvel


Autoturgu nagu see on meile tuntud-teada 90 aastatel ma mäletan kuskil 1990 aastast. Mäletan \"näpuotsa\" mehi kes lolle otsiti kohe poodi uste juures.
Mäletan kui algas pruugitud lääne autode sisseveobuum, just aastast 90 alates, tänasel päeval need autod tänavapildist on kadunud täiega, paljud neist tunduvad tõeliste raritetidena.


Siis mäletan see ZAZi autoservis Veerenni tänaval. See oli küll rohkem vaksalipeldiku moodi üritus, räpane hoone ning ZAZide roostes laibakesed ümberringi.

Volga pood VIdeviku tänaval on vist ainuke mis eksistentsi jätkab omal praegusel kujul. Kuid minu meelt mööda oli neil nõuk. ajal rohkem ruume, aga võib olla ma ei mäleta õieti.
denis23 Kirjutas:Siis mäletan see ZAZi autoservis Veerenni tänaval. See oli küll rohkem vaksalipeldiku moodi üritus, räpane hoone ning ZAZide roostes laibakesed ümberringi.
Polnud see asi seal nii hull ühtegi, minu elu esimene ja viimane autoteeninduse külastus kliendina toimus just seal seoses ZAZ-968M-005 garantiiaja (!) peatse lõppemisega. Signaali vahetamiseks läks kuus ja pool tundi, mille peale ma endale lubasin edaspidi kõik asjad auto kallal ise teha. Sellest lubadusest õnnestus kinni pidada kuni oma autoomanikuks olemise lõpuni 1999 aastal (1987-1996 ZAZ-968M-005; 1996-1998 Honda Jazz; 1999 Saab 900).
Autopoodidest veel: millalgi 1990-ndate alguses tegi Järve autoteenindus Sapaka osade suure tühjendusmüügi, hinnad olid naeruväärsed. Ladusin oma auto laeni igasuguseid mõttekaid (nt. esisilla remondikomplekt) ja mõttetuid (nt. mootoriruumi põhjaplekk - 30 senti) asju täis, nendest jagus veel järgmisele omanikule vähemalt kümneks aastaks. Küll olin õnnelik, kui kõigest kolast lahti sain.
See küll natuke mööda aga:
Kadaka tee 72 A VAZ remont ja tehniline teenindamine,pesu
Weerenni 54 Mootorrataste remont,akude laadimine.Autode jooksev remont,edesillareguleerimine,rataste balanseerimine,lukksepatööd,elektritööd,tehniline ülewaatus.
Kauba 1 Mootorite kapitaalremont,radiaatorite ja elektriseadmete remont.
Türi 7 Autode värvimine,polstritööd.
Ülemiste 1 Edesilla reguleerimine,õlide wahetus,Mossede lukksepatööd,VAZ remont ja tehniline teenindus.
Mäletan ka weel vana autoturgu Lasnamäel endisel lennuwäljal.
Siin on foto ühest 50-datel nähtavasti Tallinnas tegutsenud autopoest. Oskab keegi arvata mis tänaval see asus? (Moskvitš oli 50-datel vabamüügis ja maksis vist 9000 tollast rubla.)

http://autoraritet.by.ru:81/se_40-55/img11.jpg
1955. aasta Tallinna albumis on täpselt samalt kohalt tehtud foto, mille allkiri on: \"Autode kauplus Pärnu maanteel.\"
Mäletamist mööda kuskil Pärnu maantee ja Väike-Karja risti kandis.Täpsemalt aga saan öelda homme,kui saan koduse \"20.sajandi kroonika\" teise osa ligi,kus sellest ka nupuke (kuskil 1950.aastate alguse all).
Kas mitte ei asunud pood Westmanni äri kõrwal,st kino KOSMOS poole sääl vist praegu fotopood.
Sai tarka raamatut vaadatud ja aadressiks seal märgitud Pärnu maantee 21.
Siis oli too ikkagi Westmani korwal.