automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz 12/20/51 õlifiltri korpuse silt
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Gaz 12/20/51 õlifiltri korpusele käis teatavasti venekeelsete kirjadega silt mis sisaldas soovitust teatud kilometraaži tagant filterelementi vahetada jne. Mul on olemas autentne filtrile käinud sildi tekst aga pole andmeid millistes mõõtudes ja värvides silt ise originaalis välja nägi. Kas kellelgi on andmeid?
Samuti on mul olemas M400/401 õhufiltri korpuse kaanele käinud kolmnurksel sildil sisalduv tekst kui mõnd mossemeest huvitab.
eberhard Kirjutas:Gaz 12/20/51 õlifiltri korpusele käis teatavasti venekeelsete kirjadega silt mis sisaldas soovitust teatud kilometraaži tagant filterelementi vahetada jne. Mul on olemas autentne filtrile käinud sildi tekst aga pole andmeid millistes mõõtudes ja värvides silt ise originaalis välja nägi.

Just vaatasin,et \"Antoni\" esimeses trükis (1951) sildiga Pobi filtri foto olemas. Fotogramm-meetria meetodiga saab selle mõõtmed taastada. Loodan lähipäevil sisse skaneerida ja \"elus\" filtriga võrreldes fotogramm-meetria ära teha. Siis saab teada täpsed mõõtmed. Värvid saab ka ehk teada.

Ja veel - kui replika-silte valmistada, siis oleks mõistlik teha neid vast ikka hulgim. Minule 2 tk (Pobi ja 51), Sinule üks paarile Pobimehele veel 5-6 (ints, pkuldsaar) ning legendaarsele veoautotaastajale Raivole mõned 51-de tarbeks.
mulle oleks otse 4 eksemplari vaja...
Palun mulle ka 2.

Dad.
Sarnase kujundusega (srift, värvid, äärejooned) kaks silti paiknes Pobil ka kapoti all, nn signaali paunpleki peal. http://www.mois.ee/tmp/sildid.jpg leiab foto üsna loetavalt säilinud nendest originaalsiltidest (mul on olemas ka kolm korda parema resolutsiooniga foto). Siit saab aimu värvidest.

Võrdlesin nimetet endatehtud fotot Antoni raamatus oleva fotoga ja seepärast julgengi teha ülaltoodud järelduse.
Telliks endalegi nii Pobi kui ka Mosse sildid.Smile
Tikkurila värvitabeli järgi on Mosse sildi taustvärv Y157,RAL-i tabelit kahjuks ei ole.(kiri ja raam valge)
Pobi signaali paunplekil olev silt on mul sinepikollane ja kiri+raam pruun aga vist on pleekinud,mingit värvinumbrit välja pakkuda ei julge.
Minu Pobi signaali paunplekil on punase taustaga, musta tekstiga hoiatuskirjad, õlifiltril samuti, kuigi kolmandik sildist kulunud. Nii et ka mina oleks ühest komplektist sillas.
Analoogsed must punasel hoiatussildid on ju veel ka muhksapikal õhupuhastil, vanematel vanavolgadel õhupuhasti korpusel küljel (esineb ka prantsus- ja ingliskeelseid), \"uuematel\" vanavolgadel õhufiltri kaanel, volgadel veel ka radikaesisel plekil. Kui läheb suuremaks trükitööks, võiks ka ju nendele markidele sildikesi valmistada. Usun, et huvilisi jätkuks.
Juurikaz Kirjutas:Telliks endalegi nii Pobi kui ka Mosse sildid.Smile
Tikkurila värvitabeli järgi on Mosse sildi taustvärv Y157,RAL-i tabelit kahjuks ei ole.(kiri ja raam valge)
Pobi signaali paunplekil olev silt on mul sinepikollane ja kiri+raam pruun aga vist on pleekinud,mingit värvinumbrit välja pakkuda ei julge.
Soojendaksin selle vana teema jälle üles:
Kas jutt käib ikka M400/401 õhufiltril käinud kolmnurksest sildist ja tema värvusest?
Ega Gaz 12/20/51 õlifiltri korpusele käinud sildi mõõte pole kellelgi vahepeal tekkinud?
[quote=eberhard]
[quote=Juurikaz]
Oleks ka üks 69 omanik neist huvitatud. Kurtnas pakkus üks leedukas 69 plekksiltide komplekti (järgi tehtud muidugi) hinnaga 100 eurot- pidasin kalliks, kuid samas kui selle mallijärgi õnnestuks neid juurde teha siis oleks asjal jumet. Ühelt lätlaselt ostsin 67 tehase sildi mis oli ise tsinkplekist tsingi välja sõõvitamisega tehtud. Sain teada et tolle aja masinatel oli nii koostamise kui väljalaskmise kuupäev.
Tegel pandi Põlvas kapis käinud 69 tele ka kõik uued kollasel alusel kleepsud. Kambja 69 taastajal olid kahest isegi pildiid üleval. Aga kas ei ole kedagi Põlvast, et saaks ka näit eesti keelsete siltide komplekti kokku. Sest eks enamusd 69 on ju kapist tulnud ja siis võiks neid ju ikkagi originaaliks pidada.
Tegel veel küsimus musta numbri ja auto vanuse kohta- kappist käinud autol uued sildid ja uus sünni aasta ? (51 Nuia ja Tartu, 69 Põlva, 24 Koeru)
kui nende siltide tegemiseks läheb,siis huvitaks mindki gaz 20 komplekt
Eberhard, muuhulgas pööran su tähelepanu sellele, et originaalis oli tegemist mitte kleepsuga, vaid n.n. \"ülekantava pildiga\" millel polnud kõva aluskihi. Minul on olemas Venemaalt toodud komplektid GAZ 21 kapotialuse jaoks, kuid nende välimus ei ole selline nagu originaalil.
Ka srifti tuleb jälgida.

denis23 Kirjutas:Eberhard, muuhulgas pööran su tähelepanu sellele, et originaalis oli tegemist mitte kleepsuga, vaid n.n. \"ülekantava pildiga\" millel polnud kõva aluskihi. Minul on olemas Venemaalt toodud komplektid GAZ 21 kapotialuse jaoks, kuid nende välimus ei ole selline nagu originaalil.
Ka srifti tuleb jälgida.

Jah ma mäletan lapsepõlvest-Vene ajast neid \"vesipilte\" küll! Aga see vesipildi tehnoloogia on vist juba ammu unustusehõlmas, nii et tuleb nähtavasti orienteeruda tänasele kleepsutehnikale.
Praegu Venes tehtavate replikasiltide mõõtude, värvuse ja šrifti osas on mul samuti suured kahtlused ja ka hind on neil komplektidel selline, et lihtsalt huvipärast ei osta. Nagu juba varasemates postitustes mainitud, kõnealuste siltide autentne tekst ja šrift ja sildi kujundus on mul tehasejoonistena olemas aga siltide värvi osas pole 100%-list selgust.
Ei, tuleb ikka vesipiltide alusel asja teha, muidu ei ole mõtet - siis on fake-iga tegemist, siis võib lihtsalt need asjad tegemata jätta...
Ma ei ole küll kõnealust silti näinud, aga oma kohvitassi uurides ja Denis23 kirjeldust lugedes tundub mulle, et sellele on graafika kantud täpselt selle meetodiga, mis vaja.

Kiire otsing andis tulemuseks sellise lehe: http://www.jajaa.ee/index.php?page=2&lng=est (alajaotus \"Pildi kandmine keraamikale külmtehnoloogia abil\" suhteliselt lehe lõpu lähedal).
Tegelikult, praegu mulle meenub sublimatsiooni põhimõttel trükitud laseprinteri värvipildid (olid populaarsed enne seda kui laserprinterid massiliselt levisid) siis nende töö sarnanes suurel määral vesipiltidega, ainult et seda ei ole võimalik trükida õlifiltrile. Aga ega vesipiltide tehnoloogia ei ole vist väga raske taastada...
Näed, Venemaal on täiesti olemas nii tehnoloogia kui ka teenus. Alates 50 tk. maksab 70 eek/A4 leht, täitmise tähtaeg 1 päev.
http://www.mug.ru/1011
denis23 Kirjutas:Näed, Venemaal on täiesti olemas nii tehnoloogia kui ka teenus. Alates 50 tk. maksab 70 eek/A4 leht, täitmise tähtaeg 1 päev.
http://www.mug.ru/1011

Oh seda silmade pööritamist kui ma üle leti Tanjale või Galjale vähe õlise filtri korpuse ulatan! Vaja on ikka klassikalist vesipildi trükikoda kus kirjad paberile kantakse.
Hei, kop-kop Smile

Miks Venemaalt tellida, kui sedasama asja saab Tatari tänavalt.
Ma arvan et kleepida sina saad ise, sulle antakse üle paberi.
Teema keerleb siin vesipiltide ümber. Vesipiltide liim on vees lahustuv liim. Kuigi tehnoloogia võib sama olla, kahtlen väga, et hoiatussiltidel on kasutatud vesilahustuvat liimi,sest masina pesemisel oleksid neil servades liim sulama hakkanud, kirjed üles puhitunud ja tükikaupa eraldunud. Oma volga radikaesisel plekil asetsevat silti olen pesnud korduvalt ning võin kinnitada, et liim sel vees küll ei lahustu, samas küll juba kangemad kemikaalid nagu white-spirt jne. ettevaatamatul kästlemisel.
Samas paljud mäletavad kindlasti nõuka-aegseid Eest Riikliku Kindlustuse aastakäikude ja Automi tõelsi vesipilte, mis niiskuse mõjul väga kergesti pinnalt lahti lõid ja lagunesid.
Lehti: 1 2