automoto.ee foorumid

Täisversioon: Probleem siduriga?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

raido

Selline asi,et mini mopeedil ei lähe sidurivärk ilusti väntvõlli otsa.
Nimelt see kaas mis sinna peale suruda tuleb ei lähe otsa,sest väntvõll jääb ette ja mul pole aimugi miks ta jääb,sest mul pole mitte kunagi sellist jama olnud.
Teise mootori peale läks ilusti otsa,aga mini mootorile ei taha kuidagi minna.
Mida teha?
raido Kirjutas:Selline asi,et mini mopeedil ei lähe sidurivärk ilusti väntvõlli otsa.
Nimelt see kaas mis sinna peale suruda tuleb ei lähe otsa,sest väntvõll jääb ette ja mul pole aimugi miks ta jääb,sest mul pole mitte kunagi sellist jama olnud.
Teise mootori peale läks ilusti otsa,aga mini mootorile ei taha kuidagi minna.

Arvatavasti oled Sa kokku ladunud erinevate mootorite osi, mis ei ole tehases omavahel koos käinud (venelaste mnootorid on paljud üksteise edasiarendused, mille paljud tükid lähevad ühelt teisele). Ning seetõttu on sidur veidi \"kaugemal\" kui selle kaane jaoks mõeldu oma, mistõttu kaas käib talle vastu.

Võimalikud lahendused:

1. Vahetada sidurikorv vm detailid \"madalama\" vastu.

2. Kui käib vastu väga natuke, siis panna üks või mitu paraniit-tihendit karteripoole ja kaane vahele. Kui see juhuslikult \"väntade\" käimist ei takista.

Kui pp 1-2 ei ole võimalikud, on veel variant ette võtta mahukas töö - kaas ringi teha, st talle \"punn\" sisse teha. Vastukäiva osa saab põhimõtteliselt tükina välja võtta (nt tihedate aukude üksteise kõrvale puurimise teel) ning vanadest alumiiniumijääkidest (nt purunenud kaantest) teha sinna vaheribad. Mis siis tuleb kõik väärisgaasi atmosfääris spetsiaaltraadiga kokku keevitada lasta. Tulemise saab nt siledaks käiata/lihvida või nt pahteldada ja ära värvida, et anda asjale mingi esteetiline välimus.
Mul oli sama põhimõttega jama,minil.
Ma panin mingi oksa jupikese(natukene pikema)mis ulatas sidurikorvi ette poole lükata ja e väntvõlli ots nihkus sisse poole,ehk siis sidurikorv tuli ette poole,ja sain kaane uuesti peale,võtsin oksa jupikese ära,lõin õrnalt vänta veendumaks et vastu ei käi ja köik töötas!
Loodan,et said aru kaSmile



Terv,
Märt
mrt36 Kirjutas:... väntvõlli ots nihkus sisse poole ...

Mina ei saanud aru.

Väntvõll peab olema suletud karteripoolte vahel samade poolte suhtes fikseeritud asendis. Kui ei ole (midagi on totaalse isetegevuse/ümberaretamise tõttu muudetud/asendatud), st võll lubab teljesuunalist nihutamist karteripoolte suhtes, on lood väga täbarad. Sinu jutust just see järeldub. Mõelgem, mida teevad keps, kepsulaager, kolvisõrm ja kolb...
mmm, lõhnab selle järele, et sul siduri alt puks puudu või liiga lühike....


Mina ei saanud aru.

Väntvõll peab olema suletud karteripoolte vahel samade poolte suhtes fikseeritud asendis. Kui ei ole (midagi on totaalse isetegevuse/ümberaretamise tõttu muudetud/asendatud), st võll lubab teljesuunalist nihutamist karteripoolte suhtes, on lood väga täbarad. Sinu jutust just see järeldub. Mõelgem, mida teevad keps, kepsulaager, kolvisõrm ja kolb...
[/quote]

Selle enda lausega panin puusse,tahtsin Õelda,et sidurikorv liikus ette poole.Loodan,et nüüd mõistsite.



Märt

raido

Siduri puks ja seib on olemas,aga kas kahe sidurikettaga hakkab sidur tööle või ei??
Muidu on on kõik kontrollitud ja peaks nagu õige olema aga mis sa tast surud kui ei lähe.

w6rrimeez666

oot-oot... mis mootoriga täpselt tegu on?

Kahekettaline sidur on vanematel, kontaktsüütega mootoritel. Kõigil elektronsüütega mootoritel (alates s-62) on jubakolmekettaline sidur. Sidurikorvid on erinevad, samuti ei sobi omavahel ka sidurite survetaldrikud kuna väntvõlli pöörlemissuund on erinev.
Oled sa kindel, et sul seal enne 3 ketast oli? Paljudel isenditel 2 ketast käibki. Kui sa ketastega liialdad, siis on jah selline lugu, et sidurile ei saa \"kaant\" peale.

raido

Tegemist on V-50 mopeedi mootoriga ja nagu ma tean,siis kõigil(V-50,V-501,V-50M,V501M)mootoritel on kindlasti kas siis kolm papist või metallist ketast.
Vähemalt minu käest läbi käinud mopeedi mootritel on kõigil kolm siduriketast.

w6rrimeez666

Korvi pilust sisse, kõige alla paned 2-3 kiilu, mis hoiavad selle \"pulkadega ketta\" üleval. Siis õnnestub ka survetaldrik peale panna... pärast muidugi kiilud eemaldada...

raido

Ma olen koguaeg nende mootorite juures kiilud vahele pannud ja asi korras,AGA sellel mootoril on teisiti.
Ma proovisin panna kaant peale ilma vedruta ja siis jääb juba väntvõll ette ja mida ma hakkan seal suruma kui ma tean juba,et ta nagunii ei lähe,sest kui niisama panna kaas peale peab ta pulkade otsa minema.
Ja karteripooltes ei saa asi kuidagi olla,sest Oli selline juhus,et väntvõlli laagripesa oli nii kulunud,et väntvõlli võis sõrmedega pesast välja tõmmata ja siis sai karteripool ära vahetatud ja korras midagi ei juhtunud kõik asjad sobisid nagu ennem.
Ja nendel V-50 karteripooltel vahet ei teegi kõik samasugused.
Ma arvan,et mingi suuremat sorti kala on sees,sest varjante on mõeldud ja proovitud küll ja küll,aga ei tuhkagi.

Oled sa kindel, et sidur on v50 oma? Karteripooled ei oma tõepoolest mingit tähtsust. samas võib aidata ka õhem (madalamaks viilitud/käiatud) sidurikorvi mutter. Ole hea ja kirjelda oma masina sidurit, või veel parem - tee pinnalaotus ja pildista. Siis saaks sulle täpselt öelda, mitu ketast sinna käib. Abiks olev asi oleks ka väntvõlli otsas olevate nuutide arv.

raido

Korda sai.
Väntvõlli otsast sai natuke maha viilitud ja sidur läks ilusti peale.
Kas see sidur just selle mootori oma oli ma ei tea.
Igatahes nüüd on korras.