automoto.ee foorumid

Täisversioon: Magneeto ja nn. kasulik seis..?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Oleks siis selline küsimus, et mootorile on eelmine omanik pookinud hoorattamagneeto asemele uuema, ketiga käitatava magneeto Probleemiks on, et lisatud magneeto on mootorist erineva pöörlemissuunaga, magneeto tahaks pöörelda päripäeva, mootor vastupäeva (jõudu saab magneeto mootori vasakult küljelt ketirattalt). A. Palu raamatus on öeldud, et magneeto teistpidiseks muutmisel tuleb muuta katkestusmomenti nii, et see ühtiks nn. kasuliku seisuga mis on 8-10 kraadi. Kuidas see töö peaks välja nägema, kas peaks lihtsalt katkesti alusplaati palju nihutama või tema avasid suuremaks viilima ja nihutama või mida täpsemalt? Äkki keegi oskab nõu anda või on sarmase asjaga kokku puutunud.
Joonist ega pilti ei ole ja seetõttu võib-olla väga loll ettepanek, aga äkki saaks magneeto teistpidi keerata, siis peaks pöörlemissuund õigeks saama?
Neid traktorimagneetosid ju mõlematpidi pöörlemisega. Võid ju vahetada teistpidi pöörlemisega vastu!
sass Kirjutas:Joonist ega pilti ei ole ja seetõttu võib-olla väga loll ettepanek, aga äkki saaks magneeto teistpidi keerata, siis peaks pöörlemissuund õigeks saama?

Pilti ei saa jah kahjuks kuidagi teha, teistpidi ei saa pöörata, terve magneeto jääks siis väga gabariidist välja. Kui ainult siis kinnitada magneeto hoorattale mingi vahetüki abil, seal jääks ta ikkagi väga välja turritama aga pöörlemissuuna saaks paika. hetkel on magneeto karburaatori taga ja tehtud on vahetükk, et teda käigukasti peale saaks kinnitada. Lahendus sama mis vanadel Triumphidel ja Nortonitel ning muudel 30 aastate liikuritel.
Äkki saaks vähe täpsemalt, mis massinaga on tegu. Mul on J.Ivardi Automehaanika õpik aastast 1928. Selles on terve raamat igasugu el. värki täis. Äkki on sellest abi. Asun Elvas.
Terv.Jaanus
Jaanus Kirjutas:Äkki saaks vähe täpsemalt, mis massinaga on tegu. Mul on J.Ivardi Automehaanika õpik aastast 1928. Selles on terve raamat igasugu el. värki täis. Äkki on sellest abi. Asun Elvas.
Terv.Jaanus
Tänan vastuse eest. Tsikliks on Punane Oktoober ja valmimisaastaks ilmselt 1939, 293ccm, L 300. Espool oli magneeto asetusest juttu, jõudu saab ta mootori vasakult küljelt ketiga. Originaalmagneeto asub hoorattas ja temast on mitmeid detaile puudu. Pildid on tuttava taga kinni ehk siis neid ei ole kahjuks.